Näytetään /

 

Sivun sisältö
All Inclusive
Alle 2-vuotiaat lapset
Hinnoittelu
Hotelliluokitus
Hotellikategoriat
Huoltajan lupa alle 18-vuotiaalle matkustajalle
Lääkkeet
Matkaehdot / ”hyvä tietää” osio postitse
Matkan kesto
Matkan maksaminen
Matkan peruutus
Matkavakuutus
Matkavahvistus/lippu
 Minun loma
Määrittelemättömät matkat
Oikeudet muutoksiin
Passi
Pelkät lennot
Rokotukset
Valuutta


All Inclusive

All Inclusive on nimike palvelulle, joka sisältää ruoat ja juomat lomallasi. All Inclusive -palveluun sisältyvät kaikki kolme pääruokailua, välipalat ruokailujen välissä, paikalliset juomat ja useasti myös jäätelö. Hotellin taso vaikuttaa All Inclusive -palvelun laajuuteen ja kattavuuteen. Mitä enemmän "n"iä, sitä laajempi tarjonta.

Lucky 3*,4* ja 5* -matkoilla (määrittelemättömät vaihtoehdot) saattaa tarjonta kuitenkin olla yksinkertaisempaa verrattuna hotelleihin tavallisessa ohjelmassamme.

Jos haluat varmistaa itsellesi todelliset gourmet-elämykset, suosittelemme että valitset Premium Collection -hotellin.

Löydät kuitenkin aina lisätietoa tietyn hotellin All Inclusive -palvelusta hotellikohtaisesti. Määrittelemättömistä All Inclusive -matkoista löydät lisätietoja kohdasta ”Määrittelemättömät matkat”.
 

Top of page

Alle 2-vuotiaat lapset

Lapsi, joka ei matkan aikana ole vielä täyttänyt 24 kuukautta, maksaa vain 30 euroa, edellyttäen että lapsi istuu aikuisen sylissä sekä lennon että lentokenttäkuljetuksen aikana. Huomioi, että lapsen ikä lasketaan paluupäivästä. Lapsen täyttäessä 2 vuotta matkan aikana, on lentotuoli varattava ja lapsi maksaa normaalin lapsihinnan. Alle 2-vuotiaille lapsille ei ole ruokatarjoilua lennolla.

Useimmissa hotelleissa takaamme vauvansängyn kaikille alle 2-vuotiaille lapsille. Löydät matkavahvistuksestasi tiedon siitä, mikäli tämä koskee juuri sinun hotelliasi. Muussa tapauksessa voit esittää Nazarille toiveen vauvansängystä, mutta tuolloin sitä ei voida taata.
 

Top of page

Hinnoittelu

Nazarin hinnat kotisivulla, esitteessä ja uutiskirjeissä ovat niin sanotusti alkaen hintoja. Lopullinen hinta saattaa näin ollen olla eri, ja siihen saattaa olla useampikin merkittävä tekijä: valittu huonetyyppi ja sen vaadittava minimimäärä täyshintaisia vieraita, lasten iät, tietyt kampanjaehdot ja muut vastaavat.

Näet kuitenkin aina lopullisen hinnan kotisivullamme ennen kuin vahvistat varauksesi

Top of page

Hotelliluokitus

Hotellien tasojen vertaaminen voi olla todella vaikeaa. Me Nazarilla olemme helpottaneet tätä jakamalla hotellit 5 "n":ään - jokainen hotelli on siis luokiteltu tasonsa perusteella 1-5 "n":llä. Mitä useamman "n":än hotelli saa, sitä korkeampitasoinen se on, ja siten myös kalliimpi. Kaksi hotellia, joilla on yhtä monta "n":ää, voivat silti erota toisistaan paljonkin, joten jokainen "n" on jaettu lisäksi kolmeen kategoriaan. Nämä kategoriat erotat toisistaan helposti värikoodien oranssin, pinkin ja keltaisen ansiosta.
Kun valitset hotellin ja mietit minkä tasoisessa hotellissa haluat asua, on tärkeää, että luet kaikki hotellitiedot kotisivuiltamme tai esitteestämme, ennen kuin valitset hotellisi.

Kaikki "n":t ovat suhteellisia
Nazarin arvio jokaisesta hotellista perustuu hotellin yleisilmeeseen sekä palvelutasoon suhteessa saman matkakohteen muihin hotelleihin. Hotellin "n"-luokitus on siis riippuvainen matkakohteen yleisestä tasosta, joten saman "n"-luokan hotelleja eri matkakohteissa ei voi verrata suoraan toisiinsa.

Meidän luokituksemme perustuu hotellin kokonaisilmeeseen sisältäen hotellin yleisen tason, hotellialueen, sisustuksen, mukavuudet (altaat, vastaanotto, yhteiset tilat, baarit, jne.) ja ennen kaikkea hotellin oman ja Nazarin tarjoaman palvelutason.

Tämän vuoksi 2 hotellia, joille on annettu sama määrä "n":iä, voivat poiketa huomattavastikin toisistaan. Esimerkiksi kaikki Premium Collection –hotellit ovat saaneet 5 "n":ää, koska ne ovat meidän ohjelmamme ehdottomasti parhaita ja ylellisimpiä hotelleja. Mutta Nazar Collection –hotelleissakin voi olla 5 "n":n hotelleja, jotka edustavat omalla alueellaan laadukasta hotellia hyvällä ja kattavalla, sekä hotellin omilla että Nazarin tarjoamilla, palveluilla. Nazar Collection tarjoaa sinulle esimerkiksi aina Nazarin oman, pohjoismaisen merirosvoklubin, nuorisoklubin ja uimakoulun osana matkan hintaa. Nazar Collection –hotellit eivät ole siten niin ylellisiä kuin meidän superlaadukkaat Premium Collection –hotellimme, mutta eron ylellisyydessä korvaa aivan täysin Nazarin oma, korkea palvelutaso.

Sinä valitset luonnollisesti itse minkä tasoisessa hotellissa haluat asua. Lue lisää meidän 3 värikategoriastamme allaolevista kuvauksista!

 

Hotellikategoriat

Me olemme jakaneet hotellimme 3 kategoriaan: Nazar Collection, Premium Collection ja Holiday Collection.

Nazar Collection – Koko perheen suosikkeja Nazarin merirosvoklubilla, uimakoululla sekä nuorisoklubilla
Nazar Collection on yhteisnimike meidän omille hotelleillemme, jotka ovat myös meidän suosituimpia hotellejamme. Tarjoamme näissä hotelleissa kattavan opaspalvelun, johon sisältyvät myös Nazarin omat, pohjoismaiset aktiviteettioppaat. Hotellit ovat yleensä hyvätasoisia ja tarjoavat paljon hienoja mukavuuksia koko perheelle sisältäen lyhyen matkan rannalle, suuret allasalueet ja vesiliukumäkiä – hyvä kohde kaikkien lapsiperheiden lomalle!

Nazar Collection –hotelleissa saat kaikki tarvittavat mukavuudet, ohjelmaa sekä aktiviteetteja, jotka kuuluvat lapsiperheiden lomaan – ja lomasi on luonnollisesti All Inclusive. Nämä hotellit on luokiteltu 4-5 "n":llä, joten ne eivät ole niin ylellisiä kuin Premium Collection –hotellit, minkä vuoksi ne ovatkin Premium Collectionia edullisempi valinta.

Premium Collection – Meidän ehdottomasti ylellisimmät hotellimme!
Varatessasi huoneen Premium Collection –hotellista asut yhdessä Nazarin kaikkein parhaimmista hotelleista. Useimmat näistä hotelleista kuuluvat myös Välimeren alueen kauneimpiin ja ylellisimpiin hotelleihin, ja voit matkustaa tänne vain Nazarin kautta. Premium Collectionissa voit odottaa parasta mahdollista ylellisyyttä, mikä koskee myös erittäin laadukasta ruokaa, ainutlaatuista palvelutasoa sekä suurta aktiviteettivalikoimaa, jossa on ajateltu niin aikuisia kuin lapsiakin.

Kaikki nämä hotellit on luokiteltu 5 "n":llä, mikä kertoo teille, että nämä All Inclusive –hotellit ovat matkaohjelmamme jalokiviä. Jos haluat lapsille pohjoismaisia lastenaktiviteetteja, suosittelemme kuitenkin että valitset yhden meidän Nazar Collection -hotelleistamme.

Holiday Collection – All Inclusive –hotelleja joka makuun!
Tästä kategoriasta löydät suuren valikoiman hotelleja kaupunki- ja rantalomalle. Kaupunkihotellit sijaitsevat yleensä keskustassa lähellä kauppoja, nähtävyyksiä sekä yöelämää, kun taas rantahotelleissa on yleensä hyvät lastenmukavuudet kuten vesiliukumäkiä sekä kansainvälinen lastenklubi. Yhteistä kaikille näille hotelleille on, että saat niissä All Inclusive –ohjelman, johon sisältyvät päivän pääateriat, välipalat sekä paikalliset juomat.

Me olemme antaneet Holiday Collection –hotelleille 3-5 "n":ää. Useimmat hotellit tarjoavat hyvää ruokaa ja hyvät mukavuudet, mutta ne eivät ole Premium tai Nazar Collectionin tasoisia, minkä huomaat myös edullisemmassa hinnassa. Jos haluat lapsille pohjoismaisia lastenaktiviteetteja, suosittelemme, että valitset yhden meidän Nazar Collection -hotelleistamme.

5 "n":ää: Laadukkaita hotelleja monilla, hyvillä mukavuuksilla. Huomaa, että 5 keltaisen "n":n Holiday Collection –hotellin ja 5 "n":n Premium Collection –hotellin välillä voi olla suuri ero.

4 "n":ää: Erittäin suositut hotellit, vaikka niissä ei tarjotakaan yhtä paljon mukavuuksia kuin meidän 5 "n":n hotelleissamme. Palvelu ja laatu vastaavat hyvin hintaa. Näissä hotelleissa saat kaiken mitä tarvitset lomallesi – ja jopa hiukan enemmänkin.

3 "n":ää: Tästä kategoriasta löydät valikoiman yksinkertaisia, käytännöllisiä ja suosittuja hotelleja, jotka täyttävät kaikki onnistuneeseen lomaan kuuluvat perustarpeet. Käytössäsi on toimivat tilat ja ruoka on hyvää – ei sen enempää eikä sen vähempää.
 

Top of page

Huoltajan lupa alle 18-vuotiaalle matkustajalle

Alaikäisiltä (alle 18-vuotiailta) matkustajilta, jotka matkustavat ilman huoltajan seuraa, vaaditaan erillinen todistus siitä, että huoltaja hyväksyy matkasopimuksen.
Helpointa on ladata kaavake täältä ja lähettää se osoitteeseen:

Nazar, Slagthuset,
211 20 Malmö, Ruotsi

Voit myös skannata allekirjoitetun valtakirjan ja lähettää sen meille sähköpostitse osoitteeseen: info@nazar.fi

Top of page

Lääkkeet

UIkomaille matkustettaessa tarvitaan aina lääkärintodistus mikäli mukana on huumausaineeksi luokiteltuja lääkkeitä. Tarkemmat tiedot saat kohdemaan suurlähetystöstä tai konsulaatista. Kuljeta lääkkeet aina alkuperäispakkauksessa.

Top of page


Matkaehdot / ”hyvä tietää” osio postitse

Jos sinulla ei ole mahdollisuutta tutustua matkaehtoihimme tai ”hyvä tietää” osioon kotisivuillamme, voimme lähettää nämä sinulle postitse. Ilmoita toiveestasi myyntihenkilökunnallemme matkaa varattaessa. Voit myös lukea ja tulostaa ”hyvä tietää” osion ”minun loma” osion alla kotisivuillamme.

Top of page

Matkan kesto

Markkinoinnissamme esitettyjen tietojen mukaan matkan pituus on lähdön ja paluun välinen aika, toisin sanoen aika joka kuluu siihen, että olet uudelleen lähtöpaikassasi. Lähtiessäsi sunnuntaina, palaat yleensä myös sunnuntaina, eli kahdeksantena päivänä matkalle lähtösi jälkeen.

Top of page

Matkan maksaminen

Varausmaksu 150€/hlö on maksettava viikon sisällä. Loppusuorituksen on oltava Nazarin tilillä viimeistään 35 päivää ennen matkan alkua.

Nazarin pankkiyhteys on Nordea Bank Finland; IBAN: FI62 1820 3000 0323 18 BIC-koodi: NDEAFIHH. Muista myös ilmoittaa matkavahvistuksesta löytyvä viitenumero maksaessasi tilisiirtona.  Voit myös maksaa kortilla soittamalla asiakaspalveluumme (Visa, Mastercard tai Amex

Mikäli varaus on tehty kotisivultamme ja käsiraha on maksettu luottokortilla, veloitetaan loppusumma automaattisesti samalta kortilta 35 päivää ennen matkalle lähtöä. Pyydämme sinua aina tarkistamaan, että veloitus kortiltasi on onnistunut.

Jos olet maksanut käsirahan nettipankin kautta tilisiirtona tai verkkomaksuna kotisivultamme, ei loppusummaa veloiteta automaattisesti. Loppusuoritus tulee tuolloin suorittaa niin, että se on Nazarin tilillä viimeistään 35 päivää ennen matkan alkua.

Jos haluat maksaa matkan luottokortilla jälkikäteen, pyydämme sinua ottamaan meihin yhteyttä puhelimitse.

Jos maksusuoritusta ei ole vastaanotettu eräpäivään mennessä, voidaan matkavaraus peruuttaa ilman erillistä ilmoitusta. Mahdollisissa maksunpalautuksissa, suoritetaan ne samalle kortille millä matka on maksettu.

Kotisivullamme www.nazar.fi voit kirjautua sisään “Minun loma” osioon varausnumerollasi ja sähköpostiosoitteellasi. Täällä voit maksaa matkasi kortilla (Visa tai Mastercard) tai verkkopankilla. Maksutoiminto sulkeutuu kuitenkin 39 päivää ennen matkaan lähtöä, jos olet maksanut käsirahan kortilla. Tämä jotta maksusi ei mene kortilta kahta kertaa, sillä loppusuoritus veloitetaan kortilta automaattisesti 35 päivää ennen matkaan lähtöä jos käsiraha on maksettu sillä. Kun matkasi on maksettu kokonaisuudessaan, voit tulostaa uuden matkavahvistuksen.

Salattu informaatio online korttimaksun yhteydessä
Nazarin kaikki maksutoiminnot tapahtuvat ulkopuolisen maksusysteemin DIBS:n kautta eli mitään korttitietoja ei rekisteröidy Nazarin systeemiin. Kaikki tiedot maksusuorituksista tallennetaan suojatussa muodossa. Seuraamme myös maksukorttiyritysten säännöksiä (PCI DSS), joka on edellytys että voimme ottaa maksuja vastaan maksukorteilla. Tämä jotta voit tehdä maksusuorituksesi turvallisesti kotisivujemme nazar.fi kautta.

Top of page

Matkan peruutus

Akuutissa sairaustapauksessa tulee sinun lähettää alkuperäinen lääkärintodistus Nazarille. Lääkärintodistuksessa tulee ilmetä lääkärin lausunto siitä miksei matkaa voida toteuttaa.

Lääkärintodistuksesta aiheutuvista kustannuksista vastaat itse. Lisätietoja saat yleisistä matkaehdoista. Matka voidaan peruuttaa aina lähtölentokentällä tehtyyn lähtöselvitykseen asti.

Jos matka halutaan peruuttaa, on sinun otettava yhteyttä Nazarin myyntiosastoon numerossa 0306 227 575. Toimistoaikojen ulkopuolella voit joko lähettää sähköpostia osoitteeseen info@nazar.fi tai lähettää faksin numeroon + 46 40 699 8831.

Viestissä on selkeästi ilmoitettava kenen tai keiden matka peruutetaan, peruutuksen syy, varausnumero ja päivämäärä, jolloin sähköpostiviesti/faksi on lähetetty. Muistathan, että ainoastaan päämatkustaja voi peruuttaa matkan.
 

Top of page

Matkavakuutus

Nazar suosittelee sinua aina tarkistamaan matkavakuutuksen ja mitä se kattaa ennen matkalle lähtöä. Tarvittaessa voit varata lisävakuutuksen Nazarin kautta. Nazar tekee yhteistyötä vakuutusyhtiö Eurooppalaisen kanssa, joka on yksi markkinoiden johtavista matkavakuutusyhtiöistä.

Voit lisätä matkavakuutuksen myös jälkikäteen ennen matkalle lähtöä. Lisätietoja löydät täältä.

Top of page

Matkavahvistus/lippu

Matkavahvistus/lippu lähetetään ilmaiseksi sähköpostiisi. Postituskuluja vastaan voit saada matkavahvistuksen/liput postitse. Voit myös kirjautua sisään ”minun loma” osioon ja tulostaa matkaliput kun matka on maksettu kokonaisuudessaan. On tärkeää tarkistaa, että vahvistuksen tiedot täsmäävät varauksesi kanssa ja nimet ovat kirjoitettu passin mukaisesti.

Matkavahvistus kokonaisuudessaan on esitettävä lentokentällä sisään kirjautuessa sekä meno- että paluumatkalla. Sisään kirjautuminen ei ole mahdollista vain varausnumerolla.

Top of page

 Minun loma

Voit kirjautua sisään ”Minun loma” osioon kotisivuillamme varausnumerollasi ja sähköpostiosoitteellasi.
Täällä voit maksaa matkasi kortilla tai verkkopankilla. Maksutoiminto sulkeutuu kuitenkin 39 päivää ennen matkaan lähtöä jos olet maksanut käsirahan kortilla.

Tämä jotta maksusi ei mene kortilta kahta kertaa, sillä loppusuoritus veloitetaan automaattisesti kortilta noin 35 päivää ennen matkaan lähtö, jos käsiraha on maksettu sillä. Kun matka on maksettu kokonaisuudessaan, voit tulostaa matkalippusi.

Top of page

Määrittelemättömät matkat

Ei ole mikään salaisuus, että saat määrittelemättömillä matkoilla sitä mistä maksat. Hotellistandardi saattaa olla hyvinkin vaatimaton ja hotelli on useimmiten hotelli joka ei kuulu Nazarin hotelliohjelmaan. Myymme määrittelemättömiä matkoja tilanteissa joissa matkan hinta ei kata edes lentotuolikustannuksia, ja valitsemme siitä syystä mahdollisimman halvan hotellin.

Huomioi, että ruoka lennoilla tai lentokenttäkuljetus eivät sisälly matkan hintaan määrittelemättömissä matkoissa. Ruoka lennoille täytyy tilata viimeistään 3 päivää ennen matkaan lähtöä.

Hotellikuljetus voidaan ostaa matkaan lähtöön saakka. Suosittelemme hotellikuljetuksen ostamista kauttamme, sillä taksin kuljettajien saattaa olla vaikea löytää tiettyihin hotelleihin.

Jos haluat tietää mihin hotelliin majoitutte, täytyy teidän ostaa määritelty hotelli, joka maksaa hieman enemmän.

Nazar ei pääsääntöisesti tarjoa määrittelemättömiä matkoja, mutta osan aikaa sesongista saattaa tällaisia matkavaihtoehtoja esiintyä. Lisätietoja näistä löydät seuraavasta kohdasta. Nazar ei ota vastaan toivomuksia koskien määrittelemättömiä matkoja. Suosittelemme sinua aina valitsemaan määritellyn matkan, varsinkin jos matkustat lasten kanssa tai jos sinulla on erityisiä laatuvaatimuksia.

1. Määrittelemätön matka
Hotellistandardi saattaa olla hyvinkin vaatimaton, eikä kohdetta tai laatua ole määritelty tarkemmin. Hotellin vaihtoja saattaa matkan aikana esiintyä, ja joskus hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Siivouspalvelua ei voida taata, eikä vuodevaatteiden vaihtoa tai pyyhepalvelua yleensä ole. Ruokailut eivät sisälly hintaan ja vuodevaihtoehdot saattavat vaihdella. Määrittelemättömillä matkoilla ei yleensä ole matkaopaspalvelua.

2. Määrittelemätön Lucky 3-,4-,5-Star
Kohdetta ei ole sen tarkemmin määritelty ja majoitus tapahtuu yleensä hotellissa joka ei kuulu tavalliseen hotelliohjelmaamme. Nazarilla ei ole mahdollisuutta tarkistaa tai taata hotellin tasoa, mutta luokitus on virallisesti määritelty joko 3, 4 tai 5 tähtiseksi kohdemaan oman hotelliluokituksen mukaisesti. Hotellin vaihtoja saattaa matkan aikana esiintyä, ja joskus hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Määrittelemättömillä matkoilla ei yleensä ole matkaopaspalvelua.

 

 

Top of page

Oikeudet muutoksiin

Päivitämme tarvittaessa faktatiedot koskien tuotteitamme, hyvä tietää -osiota sekä Nazarin erityisehtoja matkaehdoissamme. Ne saattavat näin ollen muuttua.
 

Top of page

Passi

Kaikilla matkustajilla tulee olla mukanaan voimassaoleva kuvallinen matkustusasiakirja/passi - koskee myös lapsia ja sylivauvoja. Osa maista ei hyväksy väliaikaisia passeja. Passissa ei saa olla vaurioita, eikä se muutenkaan saa näyttää korjatulta.

Saadaksesi täydelliset passi- ja viisumitiedot pyydämme sinua ottamaan yhteyttä kohdemaan lähetystöön tai konsulaattiin. Nazaria ei voida pitää vastuullisena mikäli matkustajalta puuttuu voimassaoleva passi tai muu tarvittava matkustusasiakirja.

Me suosittelemme, että passisi on voimassa 6 kuukautta myös kotiinpaluun jälkeen.

31.12.2012 lähtien astuu voimaan Turkin passilain muutos, jonka mukaan maahan saapuvalla henkilöllä on oltava passissaan vähintään yksi tyhjä sivu Turkin viranomaisten maahantulo- ja maastapoistumisleimoja varten. Mikäli passissa ei ole tyhjää sivua viranomaisten merkintöjä varten, niin viranomaisella on oikeus estää henkilön maahanpääsy.                                                                         Tarvitsenko viisumia?
Suomen kansalaisilla tai Suomessa pysyvästi oleskelevilla ulkomaalaisilla ei aina ole automaattista matkustusoikeutta kaikkiin maihin. Pyydämme sinua ottamaan yhteyttä kohdemaan lähetystöön saadaksesi täydelliset viisumitiedot. Nazaria ei voida pitää vastuullisena mikäli matkustajalta puuttuu tarvittava viisumi. Alla olevat viisumisäädökset
koskevat Nazarin valmismatkoja ja näihin saattaa tulla muutoksia.
                                                                                                                                                                                                        Turkki:
Suomen, Ruotsin ja Tanskan kansalaiset eivät tarvitse viisumia matkustaessaan Turkkiin.

Norjan kansalaiset tarvitsevat viisumin; Viisumin voi ostaa seuraavasta linkistä www.evisa.gov.tr ja se maksaa 20 USD henkilöltä. On tärkeää että viisumi tulostetaan ja otetaan mukaan matkalle! Tämä koskee kolmen kuukauden turistiviisumia joka on jo norjalainen passi. Viisumi on voimassa 90 päivää. Lähdön ja kotimatkan tulee tapahtua viisumin voimassaoloaikana. Viisumin eräännyttyä on sinun odotettava vähintään kolme kuukautta, ennen kuin voit hakea uutta turistiviisumia. Nazar ei ole vastuussa viisumihakemuksista, vaan matkustaja on itse otettava selvää olemassa olevista säännöistä ja tiedotteista.
Jos sinulla on norjalainen passi, voit ostaa viisumin myös lentokentältä. Silloin viisumin hinta on 15 € henkilöltä ja se pitää maksaa käteisellä (ainoastaan setelit käyvät).
Nazar ei palauta rahoja käyttämättömästä viisumista. Mahdollisen peruutuksen ja uuden varauksen yhteydessä matkustaja on itse vastuussa siitä, että hänellä on voimassa oleva viisumi.

Saadaksesi täydellistä tietoa viisumista, pyydämme teitä kääntymään maan oman konsulaatin/suurlähetystön puoleen. Mikäli matkustajalta puuttuu viisumi, Nazar ei ota vastuuta seurauksista.

Top of page

Pelkät lennot

Voit tilata Nazarin kautta myös pelkät lennot. Huomioi, että kuljetus ei sisälly hintaan, mutta voidaan ostaa erikseen tiettyjen hotellien ja lentokenttien välille. Kuljetus on ostettava ennen matkaan lähtöä eikä sitä voida ostaa paikan päällä.

Sinun tulee myös ottaa yhteyttä Nazarin edustajaan viimeistään 24 tuntia ennen lähtöä, tarkistaaksesi lentoajat ja saadaksesi lisätietoja lentokenttäkuljetuksista, mikäli olet sen varannut ja maksanut.

Ruuat lennoilla ei sisälly matkan hintaan, mutta voidaan ostaa lisäksi vähintään 3 päivää ennen matkaan lähtöä.

Ruumaan menevät matkatavarat pelkän lennon varanneille matkustajille:
Mikäli sinulla on ruumaan meneviä matkatavaroita, peritään niistä 20 € lisämaksu henkilöä kohden. Kyseinen maksu koskee meno- sekä paluulentoa. Jokainen matkustaja voi ottaa mukaansa yhden ruumaan menevän matkatavaran, eikä sen paino saa ylittää 20 kiloa. Voit  ottaa mukaasi maksutta yhden käsimatkatavaran. Lue oman lentoyhtiösi kohdalta matkatavarasäännöistä kotisivuiltamme käytännön tiedoista.

Suosittelemme hotellikuljetuksen ostamista kauttamme, sillä taksin kuljettajien saattaa olla vaikea löytää tiettyihin hotelleihin.

Finnairin lennoilla kuuluu ruoka matkanne hintaan, vaikka olisitte tilanneet määrittelemättömän matkan tai pelkät lennot (ruokaa ei voida kuitenkaan taata jos matkaan lähtöön on vähemmän kuin 3 päivää varausta tehdessä)
 

Top of page

Rokotukset

Tarkista mahdolliset suositukset koskien rokotuksia lähimmästä rokotuskeskuksestasi tai lääkäriltä ennen matkalle lähtöä.

Top of page

Valuutta

Huomioi, ettei kaikissa hotelleissa ole rahanvaihtopalvelua, eikä kaikilta hotelleilta löydy nostoautomaatteja.

Turkki:

Turkin virallinen valuutta on Turkin Liira, mutta Euro on lähestulkoon yhtä käytännöllinen ja toimiva. Kaikkein käytännöllisin vaihtoehto on yleensä pitää osa matkavaluutastaan Turkin Liirana ja osa Euroina. Tavallisesti parhaimman vaihtokurssin Turkin Liiralle saat paikan päällä Turkissa.

Suurimmassa osassa All Inclusive -hotelleistamme voit kuitenkin maksaa myös Euroilla. Suurin osa kaupoista ja ravintoloista hyväksyvät tavallisimmat kansainväliset luottokortit, mutta muutaman prosentin palvelumaksu on mahdollinen.

Nostoautomaatteja löytyy melkein kaikkialta, mutta yleensä voit nostaa näistä vain Turkin Liiroja.

Top of page

Kirjaudu sisään antamalla sähköpostiosoitteesi, sekä varausnumerosi jonka sait matkan varaamisen yhteydessä. Löydät varausnumerosi matkavahvistuksestasi.

Sähköpostiosoite

Varausnumero

Auta minua löytämään varausnumeroni

Löydät varausnumerosi matkavahvistuksestasi. Huomioi että annat varausnumerosi seuraavassa muodossa, DXXXXXX (esim. D123456). Numerosarjan loppuosan, eli vinoviivan ja sen jälkeen olevan osan voi siis jättää huomoioimatta.