Matkakohde

Opaspalvelut - matkustaessasi pakettimatkalla lomalennoilla

Me Nazarilla panostamme vieraidemme palveluun! 

Kohteissamme työskentelevät ammattilaiset eli meidän sisäisesti kouluttamat oppaamme. Koska olemme pohjoismainen matkanjärjestäjä, voit tavata oppaitamme eri puolilta Pohjoismaita, jotka puhuvat joko suomea, skandinaavisia kieliä tai englantia. He tekevät kaikkensa, jotta saat hienoja lomakokemuksia ja saat hieman tuntua paikalliseen kulttuuriin esimerkiksi retkiemme kautta. 

Tämän lisäksi on oppaidemme työ taata, että saat tilaamasi – hotellin, kuljetuksen, retket jne. Mikäli joku menisi siis lomallasi pieleen koskien matkaasi tai varaustasi, on matkaehtojen mukaan sinun vastuullasi, että ilmoitat tästä mahdollisimman pian oppaillemme, jotta he saavat mahdollisuuden auttaa.

Meihin saa helposti yhteyttä kohteissamme:

Helpoiten oppaisiimme saa yhteyden lomallasi tekstiviestipalvelun avullamme. Numeron saat meiltä tulosi yhteydessä. Mikäli haluat mielummin soittaa meille, onnistuu tämäkin loistavasti. Kyseinen numero annetaan myös tulon yhteydessä. Nämä palvelut ovat maksuttomia lukuun ottamatta puhelinoperaattorisi laskuttamia hintoja.

Mikäli olet varannut matkapakettisi reittilennoilla, ottavat sinut vastaan paikallisen yhteistyökumppanimme, MTS: n, oppaat. He auttavat sinua tulosi yhteydessä lentokentällä muun muassa, mikäli olet ostanut kuljetuksen kanssamme. Tämän lisäksi on sinulla aina mahdollisuus olla meihin yhteydessä digitaalisen palvelun kautta, eli saada Nazariin yhteyttä puhelimitse, tekstiviestitse ja sähköpostitse. Meillä on joissain tapauksissa mahdollisuus englanninkielisiin edustajiin kohteessa, joita saatat tavata esimerkiksi retkillä. 


Lentokenttäkuljetus

Lentokenttäkuljetus ei sisälly matkan hintaan. Useimmissa tapauksissa sinulla on mahdollisuus ostaa bussikuljetus tai yksityiskuljetus.

Kun olet hakenut matkatavarasi, kulkenut tullin läpi ja päässyt ulos tulohallista, ovat oppaamme useimmiten sinua vastassa. Joihinkin matkakohteista on yhteinen lentokenttäkuljetus useilta eri lennoilta tuleville, joten lentokentällä voi esiintyä odotusaikaa. Opas ei yleensä ole mukana lentokenttäkuljetuksessa. Joissakin tapauksissa voi kuljetus hotellille tapahtua minibussilla tai taksilla.

Jos olet varannut matkapaketin reittilennoilla voi kuljetus vaihdella matkakohtaisesti. Saapuessasi kentälle tapaat Nazarin henkilökunnan sijaan paikallisen yhteistyökumppanimme MTS:n englanninkieliset oppaat. 

Bussikuljetus
Järjestämme edestakaiset kuljetukset lentokentän ja hotellin välillä. Hinta koskee meno-paluu kuljetusta.

Turkki: alkaen 21 €
Kreikka: alkaen 23 €
Mallorca: alkaen 20 € 

Yksityiskuljetus
Haluatko päästä nopeasti lentokentältä hotellille ja takaisin lentokentälle odottelematta kaikkien muiden nousemista bussiin? Silloin sinun kannattaa varata yksityiskuljetus.

Turkissa ja Espanjassa voi yksityiskuljetus tapahtua niin autolla, taksilla kuin minibussillakin. Kreikassa käytetään yksityiskuljetuksissa autoa/taksia. Huom. autossa voi olla maks. 2 aikuista ja 1 lapsi. Jos teitä on isompi seurue, tulee useampia autoja.

Perhekuljetus (vain Turkissa)
Mikäli teitä on neljä henkilöä tai useampi matkaseurueessanne niin voitte varata yksityiskuljetuksen entistäkin parempaan hintaan. Mitä lyhyempi kuljetusaika, sitä nopeammin pääsette aloittamaan lomanvieton!  

Yksityiskuljetus ja perhekuljetus tulee varata viimeistään viikkoa ennen lähtöä ja tämä tulee ostaa kaikille henkilöille, jotka ovat samassa varauksessa. Lue lisää täältä

Mikäli suunnittelet matkapaketin varaamista reittilennoilla, näet kuljetusmahdollisuudet ja hinnat varauksen yhteydessä nettisivuiltamme.

Pidä mielessä, että

  • Helposti särkyvät tavarat tai arvotavarat on kuljetettava käsimatkatavaroissa lentokenttäkuljetuksen aikana.
  • Nazar ei vastaa linja-auton ruumaan lastatuista matkatavaroista. Emme voi myöskään tilanpuutteesta johtuen taata, että erikoismatkatavarat kuten golf-varusteet, pyörät, surffilaudat tai vastaavat mahtuvat mukaan lentokenttäkuljetuslinja-autoon.
  • On sinun vastuullasi varmistaa, että matkatavarat ovat mukana lentokenttäkuljetuksessa niin hotellille kuin lentokentälle matkustettaessa.
  • Lentokenttäkuljetuksen voi ostaa siihen asti, kunnes lähtöselvitys alkaa lentokentällä.
  • Suosittelemme hotellikuljetuksen ostamista kauttamme, sillä taksin kuljettajien saattaa olla vaikea löytää tiettyihin hotelleihin ja hinnat ovat yleensä korkeampia kuin lentokenttäkuljetuksemme.
  • Lentokenttäkuljetus tulee olla ostettuna ennen matkaa.
  • Jos olet ostanut pelkät lennot, on lentokenttäkuljetus ostettava vähintään kolme päivää ennen matkaan lähtöä.

Retket

Taataksemme sinulle ikimuistoisen ja viihtyisän loman, tarjoamme useita jännittäviä ja monipuolisia retkivaihtoehtoja matkakohteissamme. Retkillä on mukana suomenkielinen ja/tai englanninkielinen/skandinaavia puhuva opas. Saat täydellisen retkiohjelman saapuessasi lomakohteeseesi, jolloin voit varata retkiä suoraan oppaiden kautta. 


Vesiurheilu

Rannalta löydät usein vesiurheilukeskuksia. Suosittelemme, että luet tarkasti läpi ehdot ennen kuin käytät kyseisiä palveluita. Varsinkin hinnan sisältyvän vakuutuksen joka ei välttämättä vastaa samaa vakuutustasoa mihin olemme tottuneet Pohjoismaissa, mikä on tärkeää ottaa huomioon.

Varusteita ja välineitä vuokrattaessa, pyydetään sinua lukemaan läpi ja allekirjoittamaan erillinen sopimus. On tärkeää, että tutustut tähän materiaaliin ja tiedostat ehdot ennen kuin käytät kyseisen keskuksen palveluita.


Hyönteiset ja eläimet

Kissat ja muut eläimet ovat arkipäivää useimmissa kohteissa ja hotelleissa. Jopa luksushotellilla saattaa esiintyä kissoja ja koiria, sekä muurahaisia ja hyönteisiä niin sisä- kuin ulkotiloissa.


Sairastapaukset matkan aikana

Mikäli epäonneksesi satut sairastumaan lomallasi, suosittelemme sinua olemaan yhteydessä Nazarin matkaoppaisiin, joilla on tietoa vakuutusyhtiö Allianzista, joka on yhteistyökumppanimme ja näin oppaappe voivat ohjata sinut lääkärille. 

Mikäli käyt lääkärillä, älä unohda pyytää kuittia ja lääkärintodistusta vakuutusyhtiötäsi varten, mikäli aiot hakea korvauksia kotiinpaluusi jälkeen. Nazar ei pysty auttamaan korvausten saamisessa tai lääkärintodistusten ja muiden vastaavien todistusten hankkimisessa matkan jälkeen.

Huomioithan myös, että vatsatauti on ikävä, mutta melko tavallinen vaiva lämpimämmissä turistikohteissa. Tämän vuoksi on tärkeää, että sinä vieraana hotellilla, huolehdit hyvästä niin henkilökohtaisesta kuin yleisestä hygieniasta, ja juot riittävästi nestettä, sillä nestehukka voi aiheuttaa vatsaongelmia.


Kotimatka

Yleisesti ottaen pätee seuraava: 

Sinun tulee olla lentokentällä viimeistään kaksi tuntia ennen lennonlähtöä. Mikäli menet kentälle omin avuin, pyydämme ilmoittamaan tästä oppaillemme. 

Mikäli olet ostanut pelkän lennon tai menet kentälle omalla kuljetuksella, tulee sinun ottaa yhteyttä henkilökuntaamme kohteessa 24 tuntia ennen lähtöä saadaksesi tarkan lähtöajan. Puhelinnumero löytyy matkavahvistuksestasi.

Huomioithan, että on omalla vastuullasi katsoa, että laukkusi tulee mukaan bussiin sekä lennolle. Tämä koskee niin meno- kuin paluumatkaa.

Mikäli olet varannut kuljetuksen Nazarilta, tulet saamaan tiedon hakupaikasta ja –ajasta tekstiviestillä noin 1-2 päivää ennen kotiinpaluuta. Tietyissä kohteissa tieto kuljetuksesta voidaan myös ilmoittaa nettisivuilta löytyvän linkin kautta.