Usein kysyttyä

Maksu

Matka lomalennoilla, joka on varattu aikaisemmin kuin 35 päivää ennen matkaan lähtöä

Varaus on vahvistettava seitsemän päivän sisällä varauksesta käsirahalla, jonka suuruus on 150 euroa per henkilö. Jos matka varataan internetin kautta, maksetaan käsiraha varauksen yhteydessä.

Loppusuorituksen tulee näkyä Nazarin tilillä viimeistään 35 päivää ennen matkan alkua. Mikäli emme ole vastaanottaneet maksuasi ajoissa, matkasi peruuntuu.

Matka lomalennoilla, joka varataan 35-0 päivää ennen lähtöä

Koko matkan summa tulee maksaa varaustilanteessa joko "Minun lomani" -osion kautta tai puhelimitse luottokortilla. Jos emme ole vastaanottaneet maksusuoritustanne, matka peruuntuu.

Matka reittilennoilla

Huomioithan, että varatessasi matkapaketin reittilennoilla, pätevät eri maksuehdot ja matka tuleekin maksaa heti kokonaisuudessaan.

Maksuvälineet

Maksaminen ”Minun lomani” -osion kautta

Kotisivuillamme, nazar.fi, voit kirjautua sisään ”Minun lomani” -sivuille varausnumerosi ja varaushetkellä antamasi sähköpostiosoitteen avulla. Täällä voit maksaa matkasi kortilla (Visa tai Mastercard) tai verkkopankin kautta.

Kun matkasi on maksettu kokonaisuudessaan, voit vaivattomasti tulostaa lipun kotisivuilta kohdasta "Minun matkani".

Maksaminen kortilla

Kun varaat matkasi internetissä, voit maksaa matkasi Visalla, Master Cardilla tai American Expressillä.

Luottokortin vaihtamisesta maksun jälkeen peritään toimistokulut.

Maksu puhelimitse

Voit maksaa matkasi myös puhelimitse Visalla, Master Cardilla, American Express-kortilla tai Nazarluotolla.  

Turvallinen korttimaksu

Nazarille on sinun turvallisuutesi erittäin tärkeää.

Salattu informaatio online korttimaksun yhteydessä. Nazarin kaikki maksutoiminnot tapahtuvat ulkopuolisen maksusysteemin DIBS:n kautta eli mitään korttitietoja ei rekisteröidy Nazarin systeemiin. Kaikki tiedot maksusuorituksista tallennetaan suojatussa muodossa. Seuraamme myös maksukorttiyritysten säännöksiä (PCI DSS), joka on edellytys sille, että voimme ottaa maksuja vastaan maksukorteilla.

Maksaminen Nazar-lomaluotolla

Olemme yhteistyössä Resurs Bankin kanssa luoneet Nazar Lomaluoton. Sinulla on mahdollisuus maksaa matkasi osissa omaan tahtiisi - maksuaikaa jopa 12 kuukautta korottomasti tai korolla jos maksuaika on pidempi. Kuukauden kuluessa matkan varaamisesta saat ensimmäisen tililaskun ja voit rauhassa valita mihin tahtiin haluat maksaa matkasi.

Lue lisää täältä

 

Nazar-lasku

Resurs Bankin kautta voimme tarjota mahdollisuutta maksaa Nazar-laskulla. Nazar-laskulla saat maksuaikaa jopa 60 päivää. Kun ostat matkasi laskun kautta, ei tätä tarvitse maksaa vasta kuin kuukauden lopussa. Lisätietoa ja tarkemmat ehdot voit lukea täältä.

 

Oston jälkeisenä kuukautena voit myös valita maksaa Nazar-laskusi osissa. Lisätietoa saat Nazar-laskustasi. Luottotiedot tarkistetaan, jonka jälkeen saat kopion luottokunnalta. Tähän lisätään laskutusmaksu

Maksu verkkopankin kautta

Matka maksetaan Nordean tilille Tilinumero: FI4937370453084018   BIC: DNBAFIHX. Muista mainita viitenumero, mikä löytyy matkavahvistuksesta/lipustasi

Maksaminen internetin kautta

Kun olet varannut matkan lomalennoilla kotisivuiltamme ja maksanut kortilla tai verkkopakin kautta, tulet saamaan matkavahvistuksen siitä, että matka on varattu ja maksu suoritettu. Matkavahvistus/lippu lähetetään ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen muutaman arkipäivän kuluessa. 

Mikäli maksu ei rekisteröidy varaukseen ja lähtöpäivä on 35-0 päivän sisällä tilauksen teosta, peruuntuu varaus automaattisesti muutaman tunnin kuluessa. Ongelmien ilmetessä ota yhteyttä asiakaspalveluumme arkisin ensisijaisesti numeroon 0306-227 575 (valitse 2) tai muina aikoina sähköpostilla osoitteeseen info@nazar.fi.

Varmistunut varaus reittilennoilla vahvistetaan suoraan matkan varaamisen yhteydessä ja varausvahvistus lähetetään sähköpostilla päävaraajalle. Matkustajan tulee itse tulostaa matkavahvistus ennen matkalle lähtöä Minun lomani-sivun kautta. Matkavahvistuksesta näet matkatiedot. Lippu on henkilökohtainen. Matkavahvistus tulee ottaa mukaan matkalle. Edellä mainitut ehdot pätevät, mikäli varausvahvistuksessa ja matkavahvistuksessa ei ole toisin mainittu.

Maksunpalautus

Mahdollinen maksusuorituksen palautus tapahtuu sille kortille, jolta matka on maksettu. Jos olet maksanut verkkopankin kautta, tarvitsemme tilitietosi, jotta voimme palauttaa suorituksenne.

Maksusuorituksen rekisteröityminen

Jos haluat varmistaa, että suorituksesi on rekisteröitynyt, voit kirjautua sisään ”Minun lomani”-sivuille varausnumerosi ja varaustilanteessa antamasi sähköpostiosoitteen avulla. Jos et antanut sähköpostiosoitetta varatessasi matkaa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme arkisin numeroon 0306-227 575 (valitse 2) tai muina aikoina sähköpostilla osoitteeseen info@remove-this.nazar.fi

 

Lisätietoja maksuehdoista löydätte matkaehdoistamme.

Maksuvälineet

Maksaminen ”Minun lomani” -osion kautta

Kotisivuillamme, nazar.fi, voit kirjautua sisään ”Minun lomani” -sivuille varausnumerosi ja varaushetkellä antamasi sähköpostiosoitteen avulla. Täällä voit maksaa matkasi kortilla (Visa tai Mastercard) tai verkkopankin kautta.

Kun matkasi on maksettu kokonaisuudessaan, voit vaivattomasti tulostaa lipun kotisivuilta kohdasta "Minun matkani".

Maksaminen kortilla

Kun varaat matkasi internetissä, voit maksaa matkasi Visalla, Master Cardilla tai American Expressillä.

Luottokortin vaihtamisesta maksun jälkeen peritään toimistokulut.

Maksu puhelimitse

Voit maksaa matkasi myös puhelimitse Visalla, Master Cardilla, American Express-kortilla tai Nazarluotolla.  

Turvallinen korttimaksu

Nazarille on sinun turvallisuutesi erittäin tärkeää.

Salattu informaatio online korttimaksun yhteydessä. Nazarin kaikki maksutoiminnot tapahtuvat ulkopuolisen maksusysteemin DIBS:n kautta eli mitään korttitietoja ei rekisteröidy Nazarin systeemiin. Kaikki tiedot maksusuorituksista tallennetaan suojatussa muodossa. Seuraamme myös maksukorttiyritysten säännöksiä (PCI DSS), joka on edellytys sille, että voimme ottaa maksuja vastaan maksukorteilla.

Maksaminen Nazar-lomaluotolla

Olemme yhteistyössä Resurs Bankin kanssa luoneet Nazar Lomaluoton. Sinulla on mahdollisuus maksaa matkasi osissa omaan tahtiisi - maksuaikaa jopa 12 kuukautta korottomasti tai korolla jos maksuaika on pidempi. Kuukauden kuluessa matkan varaamisesta saat ensimmäisen tililaskun ja voit rauhassa valita mihin tahtiin haluat maksaa matkasi.

Lue lisää täältä

 

Nazar-lasku

Resurs Bankin kautta voimme tarjota mahdollisuutta maksaa Nazar-laskulla. Nazar-laskulla saat maksuaikaa jopa 60 päivää. Kun ostat matkasi laskun kautta, ei tätä tarvitse maksaa vasta kuin kuukauden lopussa. Lisätietoa ja tarkemmat ehdot voit lukea täältä.

 

Oston jälkeisenä kuukautena voit myös valita maksaa Nazar-laskusi osissa. Lisätietoa saat Nazar-laskustasi. Luottotiedot tarkistetaan, jonka jälkeen saat kopion luottokunnalta. Tähän lisätään laskutusmaksu

Maksu verkkopankin kautta

Matka maksetaan Nordean tilille Tilinumero: FI4937370453084018   BIC: DNBAFIHX. Muista mainita viitenumero, mikä löytyy matkavahvistuksesta/lipustasi

Maksaminen internetin kautta

Kun olet varannut matkan lomalennoilla kotisivuiltamme ja maksanut kortilla tai verkkopakin kautta, tulet saamaan matkavahvistuksen siitä, että matka on varattu ja maksu suoritettu. Matkavahvistus/lippu lähetetään ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen muutaman arkipäivän kuluessa. 

Mikäli maksu ei rekisteröidy varaukseen ja lähtöpäivä on 35-0 päivän sisällä tilauksen teosta, peruuntuu varaus automaattisesti muutaman tunnin kuluessa. Ongelmien ilmetessä ota yhteyttä asiakaspalveluumme arkisin ensisijaisesti numeroon 0306-227 575 (valitse 2) tai muina aikoina sähköpostilla osoitteeseen info@nazar.fi.

Varmistunut varaus reittilennoilla vahvistetaan suoraan matkan varaamisen yhteydessä ja varausvahvistus lähetetään sähköpostilla päävaraajalle. Matkustajan tulee itse tulostaa matkavahvistus ennen matkalle lähtöä Minun lomani-sivun kautta. Matkavahvistuksesta näet matkatiedot. Lippu on henkilökohtainen. Matkavahvistus tulee ottaa mukaan matkalle. Edellä mainitut ehdot pätevät, mikäli varausvahvistuksessa ja matkavahvistuksessa ei ole toisin mainittu.

Maksunpalautus

Mahdollinen maksusuorituksen palautus tapahtuu sille kortille, jolta matka on maksettu. Jos olet maksanut verkkopankin kautta, tarvitsemme tilitietosi, jotta voimme palauttaa suorituksenne.

Maksusuorituksen rekisteröityminen

Jos haluat varmistaa, että suorituksesi on rekisteröitynyt, voit kirjautua sisään ”Minun lomani”-sivuille varausnumerosi ja varaustilanteessa antamasi sähköpostiosoitteen avulla. Jos et antanut sähköpostiosoitetta varatessasi matkaa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme arkisin numeroon 0306-227 575 (valitse 2) tai muina aikoina sähköpostilla osoitteeseen info@remove-this.nazar.fi

 

Lisätietoja maksuehdoista löydätte matkaehdoistamme.

Maksuehdot

Matka lomalennoilla, joka on varattu aikaisemmin kuin 35 päivää ennen matkaan lähtöä

Varaus on vahvistettava seitsemän päivän sisällä varauksesta käsirahalla, jonka suuruus on 150 euroa per henkilö. Jos matka varataan internetin kautta, maksetaan käsiraha varauksen yhteydessä.

Loppusuorituksen tulee näkyä Nazarin tilillä viimeistään 35 päivää ennen matkan alkua. Mikäli emme ole vastaanottaneet maksuasi ajoissa, matkasi peruuntuu.

Matka lomalennoilla, joka varataan 35-0 päivää ennen lähtöä

Koko matkan summa tulee maksaa varaustilanteessa joko "Minun lomani" -osion kautta tai puhelimitse luottokortilla. Jos emme ole vastaanottaneet maksusuoritustanne, matka peruuntuu.

Matka reittilennoilla

Huomioithan, että varatessasi matkapaketin reittilennoilla, pätevät eri maksuehdot ja matka tuleekin maksaa heti kokonaisuudessaan.

Maksuehdot

Matka lomalennoilla, joka on varattu aikaisemmin kuin 35 päivää ennen matkaan lähtöä

Varaus on vahvistettava seitsemän päivän sisällä varauksesta käsirahalla, jonka suuruus on 150 euroa per henkilö. Jos matka varataan internetin kautta, maksetaan käsiraha varauksen yhteydessä.

Loppusuorituksen tulee näkyä Nazarin tilillä viimeistään 35 päivää ennen matkan alkua. Mikäli emme ole vastaanottaneet maksuasi ajoissa, matkasi peruuntuu.

Matka lomalennoilla, joka varataan 35-0 päivää ennen lähtöä

Koko matkan summa tulee maksaa varaustilanteessa joko "Minun lomani" -osion kautta tai puhelimitse luottokortilla. Jos emme ole vastaanottaneet maksusuoritustanne, matka peruuntuu.

Matka reittilennoilla

Huomioithan, että varatessasi matkapaketin reittilennoilla, pätevät eri maksuehdot ja matka tuleekin maksaa heti kokonaisuudessaan.

Matkalippu/varausvahvistus

Liput

Matkavahvistus on lentolippusi

Varatessasi matkapaketin lomalennoilla on matkavahvistus lentolippusi.

Tarkistathan, että matkavahvistuksessa olevat tiedot vastaavat tekemääsi varausta. Jos tiedoissa on virheitä, tulee sinun välittömästi ottaa meihin yhteyttä. Matkavahvistus on lasku, mutta toimii myös lentolippunasi, kun matka on kokonaisuudessaan maksettu ja aikataulut vahvistettu.

Varatessasi matkapaketin reittilennoilla tulee sinun tulostaa matkavahvistus Minun lomani-sivuilta. Löydät matkavahvistuksen ja lisätietoa kirjautumalla sisään Minun lomani -sivuille.

Huomioithan, että nimen varauksessasi tulee olla täsmälleen samassa muodossa kuin passissa – oikein kirjoitettuna ja sisältäen kaikki etunimet ja koko sukunimen. Tämä koskee kaikkia varauksessa olevia henkilöitä.

Liput

Matkavahvistus on lentolippusi

Varatessasi matkapaketin lomalennoilla on matkavahvistus lentolippusi.

Tarkistathan, että matkavahvistuksessa olevat tiedot vastaavat tekemääsi varausta. Jos tiedoissa on virheitä, tulee sinun välittömästi ottaa meihin yhteyttä. Matkavahvistus on lasku, mutta toimii myös lentolippunasi, kun matka on kokonaisuudessaan maksettu ja aikataulut vahvistettu.

Varatessasi matkapaketin reittilennoilla tulee sinun tulostaa matkavahvistus Minun lomani-sivuilta. Löydät matkavahvistuksen ja lisätietoa kirjautumalla sisään Minun lomani -sivuille.

Huomioithan, että nimen varauksessasi tulee olla täsmälleen samassa muodossa kuin passissa – oikein kirjoitettuna ja sisältäen kaikki etunimet ja koko sukunimen. Tämä koskee kaikkia varauksessa olevia henkilöitä.

Lentomatka ja matkatavarat

Matkatavarat

Matka lomalennoilla

Kaikissa pakettimatkoissa Nazarilla lentoyhtiöstä riippumatta kuuluu matkan hintaan käsimatkatavarat lentoyhtiöiden paino- ja kokorajojen puitteissa, kun taas ruumaan menevä laukku on maksua vastaan lentoyhtiön painorajojen puitteissa. Näin sinä matkustajana voit itse valita mikä sinulle sopii parhaiten ja kuinka paljon maksat laukustasi.

Pakettimatkoilla Holiday Collectioniin, Nazar Collectioniin, Premium Collectioniin ja Value Collectioniin: 20 € per matkalaukku.
Määrittelemättömillä matkoilla ja Lucky 3/4/5/Pegasos: 30 € per matkalaukku.
Ruumaan menevän matkalaukun hinta ostaessasi lentokentällä: 40 € per matkalaukku.

Mikäli olet varannut matkan viimeistään 27.02.2020, sisältyvät ruumaan menevät matkatavarat hintaan lentoyhtiön paino- ja kokorajoitusten mukaisesti.

Huomio, mikäli olette ostaneet kaksi ruumalaukkua ja tahdotte pakata tavarat yhteen laukkuun. Matkalaukun maksimipaino on 32 kiloa, vaikka kahden hengen tavarat on pakattu yhteen laukkuun (Norwegian ja BH Air ovat poikkeuksellisia – lisätietoa alhaalla). Mahdollinen laukun ylipaino tulee maksaa suoraan lentoyhtiölle.

Lastenvaunut tulee taittaa kasaan, ja ne pakataan niille tarkoitettuun suojapussiin, joita normaalisti löytyy lentokentältä, joskus lisämaksua vastaan. Irrota kaikki osat jotka vaurioituvat herkästi, kuten pyörät ja kopat. Lasten vaunut kulkevat lentokoneen ruumassa muiden matkatavaroiden seassa. Suosittelemme, että ostat lisäksi matkavakuutuksen kun matkustat lastenvaunujen kanssa, sillä lentoyhtiöt korvaavat vaurioituneet vaunut ja matkatavarat vain tietyissä tapauksissa.

Terävät esineet kuten sakset, veitset ja kynsiviilat on pakattava ruumaan menevään laukkuun. Voit myös kuljettaa vain rajoitetun määrän nesteitä turvatarkastuksen läpi.


Mikäli olet varannut matkapaketin reittilennoilla, löydät lisätietoa tämän kappaleen lopusta.

Aegean Airlines

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 23kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 6 kg/henkilö käsimatkatavaraa.
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

BH Air

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 60 x 40 x 30 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 7 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20 kg per henkilö. Huomioi, että matkalaukku joka sisältää kahden tai useamman henkilön matkatavarat saa maksimissaan painaa 30 kg
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Alle 2-vuotiaat eivät saa omaa matkatavaraa.
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

Corendon Airlines

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 35 x 25 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Alle 2-vuotiaille lapsille ei voi ottaa omaa käsimatkatavaraa tai laukkua ruumaan.
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

 

Freebird Airlines

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 20 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 10 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

Jettime

Käsimatkatavaroiden enimmäismitat: 55 x 40 x 20 cm (1 käsimatkatavara per henkilö) Enimmäispaino käsimatkatavaroille: 5 kg per henkilö
Ruumalaukku: Max 20 kg per henkilö (sisältäen käsimatkatavarat)
Lastenvaunut: Voidaan ottaa mukaan lisämaksutta. Lue lisää täältä miten vaunut tulee pakata. Sylivauvat: Alle 2-vuotiaille lapsille voi ottaa oman laukun käsimatkatavaroihin, joka voi enimmillään painaa 5 kg.
Golfvarusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä tehdäksesi varauksen.


Norwegian

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 (yksi käsimatkatavara henkeä kohden)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 10 kiloa henkeä kohden
Matkatavarat ruumaan: Max 20 kiloa henkeä kohden. Huom! Vain yksi laukku henkeä kohden, jonka maksimipaino on 20 kiloa. Huomioithan, että vaikka useampi henkilö jakaisi laukun, voi se maksimissaan painaa 20 kiloa. Yli menevistä kiloista veloitetaan lisämaksu kiloa kohden lähtöselvityksen yhteydessä. Mikäli sinulla on enemmän kuin kaksi laukkua, veloitetaan ylimääräisistä myös lisämaksu per kilolta. Mikäli tiedät jo etukäteen, että sinulla on useampi laukku, voi lisälaukun ostaa suoraan Norwegianin kotisivuilta.
Lastenvaunut: Voi ottaa mukaan lisämaksutta.
Sylilapset: Alle 2-vuotiaille lapsille voi laittaa ruumaan 5 kiloa matkatavaroita (ei käsimatkatavaraa)
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi varaukseen.

SAS Charter

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 5kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa 0-23 kuukauden ikäisten lasten vaunut mukaan maksutta
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 10 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

 
TUIfly Nordic

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 5 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö (sisältäen käsimatkatavaran)
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 10 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

 

Matka reittilennoilla

Lentoyhtiön säännöt vaihtelevat, vaikka kyseessä onkin matkapaketti reittilennoilla. Painorajoitukset saattavat vaihdella. Toisinaan matkatavarat voi ostaa lisävalintana, ja joskus nämä sisältyvät matkan hintaan. Katso lisätietoa lentoyhtiöiden omilta sivuilta saadaksesi ajankohtaisen tiedon.

Matkatavarat

Matka lomalennoilla

Kaikissa pakettimatkoissa Nazarilla lentoyhtiöstä riippumatta kuuluu matkan hintaan käsimatkatavarat lentoyhtiöiden paino- ja kokorajojen puitteissa, kun taas ruumaan menevä laukku on maksua vastaan lentoyhtiön painorajojen puitteissa. Näin sinä matkustajana voit itse valita mikä sinulle sopii parhaiten ja kuinka paljon maksat laukustasi.

Pakettimatkoilla Holiday Collectioniin, Nazar Collectioniin, Premium Collectioniin ja Value Collectioniin: 20 € per matkalaukku.
Määrittelemättömillä matkoilla ja Lucky 3/4/5/Pegasos: 30 € per matkalaukku.
Ruumaan menevän matkalaukun hinta ostaessasi lentokentällä: 40 € per matkalaukku.

Mikäli olet varannut matkan viimeistään 27.02.2020, sisältyvät ruumaan menevät matkatavarat hintaan lentoyhtiön paino- ja kokorajoitusten mukaisesti.

Huomio, mikäli olette ostaneet kaksi ruumalaukkua ja tahdotte pakata tavarat yhteen laukkuun. Matkalaukun maksimipaino on 32 kiloa, vaikka kahden hengen tavarat on pakattu yhteen laukkuun (Norwegian ja BH Air ovat poikkeuksellisia – lisätietoa alhaalla). Mahdollinen laukun ylipaino tulee maksaa suoraan lentoyhtiölle.

Lastenvaunut tulee taittaa kasaan, ja ne pakataan niille tarkoitettuun suojapussiin, joita normaalisti löytyy lentokentältä, joskus lisämaksua vastaan. Irrota kaikki osat jotka vaurioituvat herkästi, kuten pyörät ja kopat. Lasten vaunut kulkevat lentokoneen ruumassa muiden matkatavaroiden seassa. Suosittelemme, että ostat lisäksi matkavakuutuksen kun matkustat lastenvaunujen kanssa, sillä lentoyhtiöt korvaavat vaurioituneet vaunut ja matkatavarat vain tietyissä tapauksissa.

Terävät esineet kuten sakset, veitset ja kynsiviilat on pakattava ruumaan menevään laukkuun. Voit myös kuljettaa vain rajoitetun määrän nesteitä turvatarkastuksen läpi.


Mikäli olet varannut matkapaketin reittilennoilla, löydät lisätietoa tämän kappaleen lopusta.

Aegean Airlines

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 23kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 6 kg/henkilö käsimatkatavaraa.
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

BH Air

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 60 x 40 x 30 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 7 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20 kg per henkilö. Huomioi, että matkalaukku joka sisältää kahden tai useamman henkilön matkatavarat saa maksimissaan painaa 30 kg
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Alle 2-vuotiaat eivät saa omaa matkatavaraa.
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

Corendon Airlines

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 35 x 25 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Alle 2-vuotiaille lapsille ei voi ottaa omaa käsimatkatavaraa tai laukkua ruumaan.
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

 

Freebird Airlines

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 20 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 10 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

Jettime

Käsimatkatavaroiden enimmäismitat: 55 x 40 x 20 cm (1 käsimatkatavara per henkilö) Enimmäispaino käsimatkatavaroille: 5 kg per henkilö
Ruumalaukku: Max 20 kg per henkilö (sisältäen käsimatkatavarat)
Lastenvaunut: Voidaan ottaa mukaan lisämaksutta. Lue lisää täältä miten vaunut tulee pakata. Sylivauvat: Alle 2-vuotiaille lapsille voi ottaa oman laukun käsimatkatavaroihin, joka voi enimmillään painaa 5 kg.
Golfvarusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä tehdäksesi varauksen.


Norwegian

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 (yksi käsimatkatavara henkeä kohden)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 10 kiloa henkeä kohden
Matkatavarat ruumaan: Max 20 kiloa henkeä kohden. Huom! Vain yksi laukku henkeä kohden, jonka maksimipaino on 20 kiloa. Huomioithan, että vaikka useampi henkilö jakaisi laukun, voi se maksimissaan painaa 20 kiloa. Yli menevistä kiloista veloitetaan lisämaksu kiloa kohden lähtöselvityksen yhteydessä. Mikäli sinulla on enemmän kuin kaksi laukkua, veloitetaan ylimääräisistä myös lisämaksu per kilolta. Mikäli tiedät jo etukäteen, että sinulla on useampi laukku, voi lisälaukun ostaa suoraan Norwegianin kotisivuilta.
Lastenvaunut: Voi ottaa mukaan lisämaksutta.
Sylilapset: Alle 2-vuotiaille lapsille voi laittaa ruumaan 5 kiloa matkatavaroita (ei käsimatkatavaraa)
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi varaukseen.

SAS Charter

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 5kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa 0-23 kuukauden ikäisten lasten vaunut mukaan maksutta
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 10 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

 
TUIfly Nordic

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 5 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö (sisältäen käsimatkatavaran)
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 10 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

 

Matka reittilennoilla

Lentoyhtiön säännöt vaihtelevat, vaikka kyseessä onkin matkapaketti reittilennoilla. Painorajoitukset saattavat vaihdella. Toisinaan matkatavarat voi ostaa lisävalintana, ja joskus nämä sisältyvät matkan hintaan. Katso lisätietoa lentoyhtiöiden omilta sivuilta saadaksesi ajankohtaisen tiedon.

Matkatavarat

Matka lomalennoilla

Kaikissa pakettimatkoissa Nazarilla lentoyhtiöstä riippumatta kuuluu matkan hintaan käsimatkatavarat lentoyhtiöiden paino- ja kokorajojen puitteissa, kun taas ruumaan menevä laukku on maksua vastaan lentoyhtiön painorajojen puitteissa. Näin sinä matkustajana voit itse valita mikä sinulle sopii parhaiten ja kuinka paljon maksat laukustasi.

Pakettimatkoilla Holiday Collectioniin, Nazar Collectioniin, Premium Collectioniin ja Value Collectioniin: 20 € per matkalaukku.
Määrittelemättömillä matkoilla ja Lucky 3/4/5/Pegasos: 30 € per matkalaukku.
Ruumaan menevän matkalaukun hinta ostaessasi lentokentällä: 40 € per matkalaukku.

Mikäli olet varannut matkan viimeistään 27.02.2020, sisältyvät ruumaan menevät matkatavarat hintaan lentoyhtiön paino- ja kokorajoitusten mukaisesti.

Huomio, mikäli olette ostaneet kaksi ruumalaukkua ja tahdotte pakata tavarat yhteen laukkuun. Matkalaukun maksimipaino on 32 kiloa, vaikka kahden hengen tavarat on pakattu yhteen laukkuun (Norwegian ja BH Air ovat poikkeuksellisia – lisätietoa alhaalla). Mahdollinen laukun ylipaino tulee maksaa suoraan lentoyhtiölle.

Lastenvaunut tulee taittaa kasaan, ja ne pakataan niille tarkoitettuun suojapussiin, joita normaalisti löytyy lentokentältä, joskus lisämaksua vastaan. Irrota kaikki osat jotka vaurioituvat herkästi, kuten pyörät ja kopat. Lasten vaunut kulkevat lentokoneen ruumassa muiden matkatavaroiden seassa. Suosittelemme, että ostat lisäksi matkavakuutuksen kun matkustat lastenvaunujen kanssa, sillä lentoyhtiöt korvaavat vaurioituneet vaunut ja matkatavarat vain tietyissä tapauksissa.

Terävät esineet kuten sakset, veitset ja kynsiviilat on pakattava ruumaan menevään laukkuun. Voit myös kuljettaa vain rajoitetun määrän nesteitä turvatarkastuksen läpi.


Mikäli olet varannut matkapaketin reittilennoilla, löydät lisätietoa tämän kappaleen lopusta.

Aegean Airlines

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 23kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 6 kg/henkilö käsimatkatavaraa.
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

BH Air

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 60 x 40 x 30 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 7 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20 kg per henkilö. Huomioi, että matkalaukku joka sisältää kahden tai useamman henkilön matkatavarat saa maksimissaan painaa 30 kg
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Alle 2-vuotiaat eivät saa omaa matkatavaraa.
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

Corendon Airlines

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 35 x 25 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Alle 2-vuotiaille lapsille ei voi ottaa omaa käsimatkatavaraa tai laukkua ruumaan.
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

 

Freebird Airlines

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 20 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 10 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

Jettime

Käsimatkatavaroiden enimmäismitat: 55 x 40 x 20 cm (1 käsimatkatavara per henkilö) Enimmäispaino käsimatkatavaroille: 5 kg per henkilö
Ruumalaukku: Max 20 kg per henkilö (sisältäen käsimatkatavarat)
Lastenvaunut: Voidaan ottaa mukaan lisämaksutta. Lue lisää täältä miten vaunut tulee pakata. Sylivauvat: Alle 2-vuotiaille lapsille voi ottaa oman laukun käsimatkatavaroihin, joka voi enimmillään painaa 5 kg.
Golfvarusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä tehdäksesi varauksen.


Norwegian

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 (yksi käsimatkatavara henkeä kohden)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 10 kiloa henkeä kohden
Matkatavarat ruumaan: Max 20 kiloa henkeä kohden. Huom! Vain yksi laukku henkeä kohden, jonka maksimipaino on 20 kiloa. Huomioithan, että vaikka useampi henkilö jakaisi laukun, voi se maksimissaan painaa 20 kiloa. Yli menevistä kiloista veloitetaan lisämaksu kiloa kohden lähtöselvityksen yhteydessä. Mikäli sinulla on enemmän kuin kaksi laukkua, veloitetaan ylimääräisistä myös lisämaksu per kilolta. Mikäli tiedät jo etukäteen, että sinulla on useampi laukku, voi lisälaukun ostaa suoraan Norwegianin kotisivuilta.
Lastenvaunut: Voi ottaa mukaan lisämaksutta.
Sylilapset: Alle 2-vuotiaille lapsille voi laittaa ruumaan 5 kiloa matkatavaroita (ei käsimatkatavaraa)
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi varaukseen.

SAS Charter

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 5kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa 0-23 kuukauden ikäisten lasten vaunut mukaan maksutta
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 10 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

 
TUIfly Nordic

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 5 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö (sisältäen käsimatkatavaran)
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 10 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.

 

Matka reittilennoilla

Lentoyhtiön säännöt vaihtelevat, vaikka kyseessä onkin matkapaketti reittilennoilla. Painorajoitukset saattavat vaihdella. Toisinaan matkatavarat voi ostaa lisävalintana, ja joskus nämä sisältyvät matkan hintaan. Katso lisätietoa lentoyhtiöiden omilta sivuilta saadaksesi ajankohtaisen tiedon.

Ruoka ja juoma lennolla (matkapaketti lomalennoilla)

Lentoruoka ei kuulu matkan hintaan, vaan se on ostettava erikseen kolme päivää ennen matkalle lähtöä. Ruoka lennolla on kevyt ateria, jonka osa lentoyhtiöistä tarjoilee kylmänä. Meno-paluu maksaa 23 € per aikuinen ja 12 € alle 12-vuotiailta lapsilta. Huomioi, että juomat lennolla ovat lisämaksua vastaan ja maksetaan lennolla.

 

Mikäli sinulla on erityistoiveita ruoan suhteen (esimerkiksi kasvisravinto), tulee nämä tilata viimeistään kolme päivää ennen matkalle lähtöä.

 

Omien ruokien mukaan ottaminen lennoille ei ole sallittua . Syy tähän on siivouksen minimoiminen, jätteenhallinnan parempi kontrolloiminen ympäristövaikutteineen sekä allergisten henkilöiden huomioon ottaminen. Emme voi taata lentojemme olevan pähkinättömiä. Pähkinöitä saattaa olla ruoassa tai muiden matkustajien mukana.

 

Varauksiin, jotka tehdään myöhemmin kuin kolme päivää ennen matkalle lähtöä, emme voi taata ruokailua, mutta teemme parhaamme tämän toteuttamiseksi.

Varatessasi matkapaketin reittilennoilla, on sinulla mahdollisuus useimmilla Euroopan sisäisillä lennoilla ostaa snackseja ja pienempiä aterioita lennon aikana varaamatta näitä etukäteen. 

Ruoka ja juoma lennolla (matkapaketti lomalennoilla)

Lentoruoka ei kuulu matkan hintaan, vaan se on ostettava erikseen kolme päivää ennen matkalle lähtöä. Ruoka lennolla on kevyt ateria, jonka osa lentoyhtiöistä tarjoilee kylmänä. Meno-paluu maksaa 23 € per aikuinen ja 12 € alle 12-vuotiailta lapsilta. Huomioi, että juomat lennolla ovat lisämaksua vastaan ja maksetaan lennolla.

 

Mikäli sinulla on erityistoiveita ruoan suhteen (esimerkiksi kasvisravinto), tulee nämä tilata viimeistään kolme päivää ennen matkalle lähtöä.

 

Omien ruokien mukaan ottaminen lennoille ei ole sallittua . Syy tähän on siivouksen minimoiminen, jätteenhallinnan parempi kontrolloiminen ympäristövaikutteineen sekä allergisten henkilöiden huomioon ottaminen. Emme voi taata lentojemme olevan pähkinättömiä. Pähkinöitä saattaa olla ruoassa tai muiden matkustajien mukana.

 

Varauksiin, jotka tehdään myöhemmin kuin kolme päivää ennen matkalle lähtöä, emme voi taata ruokailua, mutta teemme parhaamme tämän toteuttamiseksi.

Varatessasi matkapaketin reittilennoilla, on sinulla mahdollisuus useimmilla Euroopan sisäisillä lennoilla ostaa snackseja ja pienempiä aterioita lennon aikana varaamatta näitä etukäteen. 

Istumapaikat ja lisävalinnat lennolle

Nazar tarjoaa lomalennot varanneille vierailleen mahdollisuuden varata tietyt istuinpaikat etukäteen lähes kaikilla lennoilla. Tietyillä lennoilla voitte myös tehdä etukäteisvarauksen muista lisäpalveluista. Alla lisätietoa lentoyhtiöiden tarjoamista lisäpalveluista:

Lue lisää.

Varatessasi matkapaketin reittilennoilla, on sinulla mahdollisuus varata istumapaikat lisämaksua vastaan tietyillä lennoilla. Useimmiten voit valita istumapaikan maksutta lähtöselvityksen yhteydessä. Voit kirjautua sisään lentoyhtiön omien sivujen kautta nähdäksesi, mikä koskee juuri sinun matkaasi. Matkavahvistuksesta löydät vahvistusnumeron, jota käyttämällä pääset kirjautumaan lentoyhtiön paikkavarausjärjestelmään.

Taxfree

Charter-matka ja Tax Free kuuluvat yhteen!

Useimmat meistä rakastat tehdä verovapaita ostoksia. Eri lentoyhtiöiden Tax Free-tilauskäytäntö vaihtelee. Lue alta lisää. Hyvää lomaa!

Varatessasi matkapaketin reittilennoilla on Tax Free -tuotteiden osto mahdollista tietyillä lennoilla, mutta tilaus etukäteen ei ole mahdollista. Tarjonta vaihtelee eri lentoyhtiöiden välillä ja lentomatkasi tarjonnan voit tarkistaa kirjautumalla sisään lentoyhtiösi omille kotisivuille. Kirjautumiseen tarvitset vahvistusnumerosi matkavahvistuksestasi.

Aegean Airlinesilla

Taxfree-tuotteita ei ole mahdollisuus tilata lentäessäsi Aegean Airlinesilla.

 

BH Air

Taxfree-tuotteita ei ole mahdollisuus tilata lentäessäsi BH Air.

 

Corendon Air

Corendon Airlinesilla ei ole mahdollista ostaa taxfree-tuotteita

 

Freebird Airlines

Kun lennät Freebirdillä, voit tilata taxfree-tavaroita kotimatkalle. Tilaus voidaan tehdä 30-2 päivää ennen matkaa ja voidaan maksaa tilauksen yhteydessä Visalla tai Master Cardilla. Klikkaa tästä päästäksesi tilaukseen. Lennoilla on myös pieni valikoima taxfree-tavaroita.

 

Jettime

Lentäessäsi Jettime-lennoilla voit tilata etukäteen taxfree-tuotteita niin meno- kuin paluulennolle. Tilauksen voi tehdä 5-30 päivää ennen meno- ja paluumatkaa. Tarkempaa tietoa ja tilauksen voi tehdä kirjautumalla sisään shopiin klikkaamalla tästä. Lennolla on ainoastaan rajoitettu määrä taxfree-tuotteita.

Norwegian

Lentäessäsi Norwegianilla ei taxfree-tuotteita voi tilata ennakkoon lentäessäsi EU:n sisällä ja vain tietyille reiteille EU:n ulkopuolelle. Mikäli taxfree on mahdollista, lähetetään sinulle kuvasto noin kolme viikkoa ennen matkalle lähtöä osoitteeseen, joka on annettu matkavarauksen yhteydessä. Tilauksen voi tehdä 5-30 päivää ennen matkalle lähtöä niin meno kuin paluulennolle. Tarkkaa tietoa sekä tilauksen voit tehdä täältä sisäänkirjautuessasi sivulle. Itse lennolla on rajoitettu määrä taxfree-tuotteita.

 

SAS Charter

Lentäessäsi SAS:lla voit tilata taxfree-tuotteita ennakkoon niin meno- kuin paluulennolle. Tilauksen voi tehdä 5-30 päivää ennen matkalle lähtöä. Tarkkaa tietoa sekä tilauksen voit tehdä täältä sisäänkirjautuessasi sivulle. Itse lennolla on rajoitettu määrä taxfree-tuotteita. 

 

TUIfly Nordic 

Kun lennät TUIfly Nordicilla, voit tilata taxfree-tuotteita etukäteen niin meno- kuin tulomatkalle. Tilauksen voi tehdä 5-30 päivää ennen matkalle lähtöä. Tarkempaa tietoa taxfree-tuotteiden tilauksen teosta saat kirjautumalla sisään täälläLennoilla on myynnissä rajoitettu määrä taxfree-tuotteita.


Pyydämme huomioimaan, että kun ostat taxfree-tavaroita tai palveluita lennon aikana, on tämä sinun ja lentoyhtiön välinen sopimus. Nazar ei vastaa taxfree tavaroiden tilaamisesta tai myynnistä. Jos taxfree tilauksen yhteydessä on tapahtunut virhe, pyydämme ottamaan välittömästi yhteyttä lentoyhtiöön.

 

Tulli

Saadaksesi selville kuinka paljon tullivapaita tuotteita saat tuoda mukanasi kotimatkalla suosittelemme sinua tarkistamaan ajankohtaiset rajoitukset Tullilaitoksen kotisivuilta.

Passi ja viisumi

Passi ja viisumi

Yleiset ohjeet

Kaikilla matkustajilla tulee olla mukanaan voimassaoleva kuvallinen matkustusasiakirja/passi - koskee myös lapsia ja sylivauvoja. Osa maista ei hyväksy väliaikaisia passeja. Passissa ei saa olla vaurioita, eikä se muutenkaan saa näyttää muokatulta. Nazaria ei voida pitää vastuullisena, mikäli matkustajalta puuttuu voimassaoleva passi tai muu tarvittava matkustusasiakirja.

Pidätämme oikeuden muutoksiin passi-säännöksissä tämän päivityksen jälkeen. Saadaksesi täydellistä tietoa passimääräyksistä, pyydämme teitä kääntymään maan oman konsulaatin/suurlähetystön tai poliisiviranomaisten puoleen.

Tiettyihin maihin ei ole Suomen kansalaisilla, ulkomaalaistaustaisilla Suomen kansalaisilla, tai Suomessa asuvilla muun maan kansalaisilla automaattisesti pääsyoikeutta. Saadaksesi täydellistä tietoa viisumista, pyydämme teitä kääntymään maan oman konsulaatin/suurlähetystön puoleen. Mikäli matkustajalta puuttuu viisumi, Nazar ei ota vastuuta seurauksista. Huomio, että alla olevat tiedot viisumista koskevat Nazarin pakettimatkoja (1-2 viikkoa) ja niihin voi tulla muutoksia.

Matkustaessasi reittilennoilla

Huomioithan, että matkustaessasi reittilennoilla, joihin sisältyy välilasku esimerkiksi Lontooseen, voi lentoyhtiö vaatia lisätietoja. Mikäli tämä koskee matkaanne, näette vaadittavat lisätiedot kirjautumalla lentoyhtiön varaustunnuksella heidän omille kotisivuilleen.

Erityisesti koskien Turkkia

Passi

Passin tulee olla voimassa vähintään kuusi kuukautta kotiintulon jälkeen.



Tietoa koskien väliaikaista passia tulee tiedustella maan suurlähetystöstä/konsulaatilta, ja poliisilaitokselta. Nazar ei ota vastuuta seurauksista koskien passia, joka ei ole voimassa maan säännösten mukaisesti.



31.12.2012 lähtien astuu voimaan Turkin passilain muutos, jonka mukaan maahan saapuvalla henkilöllä on oltava passissaan vähintään yksi tyhjä sivu Turkin viranomaisten maahantulo- ja maasta poistumisleimoja varten. Mikäli passissa ei ole tyhjää sivua viranomaisten merkintöjä varten, on viranomaisella oikeus estää henkilön maahanpääsy.

Viisumi

Suomen, Ruotsin, Tanskan ja islannin kansalaiset eivät tarvitse viisumia matkustaessaan Turkkiin.

Viisumi vaaditaan Norjan kansalaisilta Turkkiin ja se tulee ostaa ennen matkalle lähtöä osoitteesta www.evisa.gov.tr. Viisumia ei ole mahdollista ostaa elektronisesta kioskista Turkin lentokentältä. Huomioi, että viisumi tulee printata ja ottaa mukaan. Tämä koskee kolmen kuukauden turistiviisumia (viisumi on voimassa 90 päivää) ja edellyttää, että sinulla on norjalainen passi. Lähdön ja kotimatkan tulee tapahtua viisumin voimassaoloaikana. Viisumin eräännyttyä on sinun odotettava vähintään kolme kuukautta, ennen kuin voit hakea uutta turistiviisumia.

Nazarilla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa muutoksiin/päivityksiin koskien sääntöjä viisumista. (Päivitämme tiedon heti kun olemme saaneet informaatiota muutoksista.) Huomioithan, että viisumeja voi myydä muut osapuolet internetissä, jotka saattavat veloittaa tästä korkeamman maksun, eikä Nazar tai Turkin virasto voi tästä ottaa vastuuta. Suosittelemme siis ainoastaan ostoa yllä olevan linkin kautta.

Nazar ei ole vastuussa viisumihakemuksista, vaan matkustajan on itse otettava selvää olemassa olevista säännöistä ja tiedotteista.

 

Nazar ei palauta rahoja käyttämättömästä viisumista. Mahdollisen peruutuksen ja uuden varauksen yhteydessä matkustaja on itse vastuussa siitä, että hänellä on voimassa oleva viisumi.

 

Saadaksesi täydellistä tietoa viisumista, pyydämme teitä kääntymään maan oman konsulaatin/suurlähetystön puoleen. Mikäli matkustajalta puuttuu viisumi, Nazar ei ota vastuuta seurauksista.

 

Mikäli sinulla on jokin muu, kuin Norjan passi, olet itse vastuullinen selvittämään säännöt Turkkiin matkustaessasi. Huomioithan, että eri lentokentille Turkissa voi olla eri säännökset.

 

Erityisesti koskien Kreikkaa ja Bulgariaa

Passi

Suosittelemme ottamaan passin mukaan, joka on voimassa kolme kuukautta kotiinpaluun jälkeen. Meno- ja paluumatkalla tarkistetaan henkilöllisyys, ja monet hotellit vaativat sisäänkirjautuessa todistamaan henkilöllisyyden passilla.

 

Kansainvälinen henkilöllisyystodistus, jonka saa poliisilta, kattaa Schengen-alueen, ja on näin hyväksytty matkustusasiakirja. Huomioithan, että ajokortti ei riitä henkilöllisyystodistukseksi matkoihin. Suosituksemme on kuitenkin ottaa passi mukaan, joka on voimassa kolme kuukautta kotiinpaluun jälkeen. 

 

Tietoa väliaikaisesta passista, pyydämme ottamaan yhteyttä maan suurlähetystöön tai poliisilaitokseen. Nazar ei ota vastuuta virallisten asiakirjojen puuttumisesta tai pätemättömyydestä.

 

Viisumi

Viisumia ei vaadita Suomen kansalaisilta.

Erityisesti koskien Espanjaa

Passi

Voimassa oleva passi tai kansainvälinen matkustusasiakirja vaaditaan koko oleskelun vaatimaksi ajaksi.

Viisumi

Viisumia ei vaadita Suomen kansalaisilta.

Passi ja viisumi

Yleiset ohjeet

Kaikilla matkustajilla tulee olla mukanaan voimassaoleva kuvallinen matkustusasiakirja/passi - koskee myös lapsia ja sylivauvoja. Osa maista ei hyväksy väliaikaisia passeja. Passissa ei saa olla vaurioita, eikä se muutenkaan saa näyttää muokatulta. Nazaria ei voida pitää vastuullisena, mikäli matkustajalta puuttuu voimassaoleva passi tai muu tarvittava matkustusasiakirja.

Pidätämme oikeuden muutoksiin passi-säännöksissä tämän päivityksen jälkeen. Saadaksesi täydellistä tietoa passimääräyksistä, pyydämme teitä kääntymään maan oman konsulaatin/suurlähetystön tai poliisiviranomaisten puoleen.

Tiettyihin maihin ei ole Suomen kansalaisilla, ulkomaalaistaustaisilla Suomen kansalaisilla, tai Suomessa asuvilla muun maan kansalaisilla automaattisesti pääsyoikeutta. Saadaksesi täydellistä tietoa viisumista, pyydämme teitä kääntymään maan oman konsulaatin/suurlähetystön puoleen. Mikäli matkustajalta puuttuu viisumi, Nazar ei ota vastuuta seurauksista. Huomio, että alla olevat tiedot viisumista koskevat Nazarin pakettimatkoja (1-2 viikkoa) ja niihin voi tulla muutoksia.

Matkustaessasi reittilennoilla

Huomioithan, että matkustaessasi reittilennoilla, joihin sisältyy välilasku esimerkiksi Lontooseen, voi lentoyhtiö vaatia lisätietoja. Mikäli tämä koskee matkaanne, näette vaadittavat lisätiedot kirjautumalla lentoyhtiön varaustunnuksella heidän omille kotisivuilleen.

Erityisesti koskien Turkkia

Passi

Passin tulee olla voimassa vähintään kuusi kuukautta kotiintulon jälkeen.



Tietoa koskien väliaikaista passia tulee tiedustella maan suurlähetystöstä/konsulaatilta, ja poliisilaitokselta. Nazar ei ota vastuuta seurauksista koskien passia, joka ei ole voimassa maan säännösten mukaisesti.



31.12.2012 lähtien astuu voimaan Turkin passilain muutos, jonka mukaan maahan saapuvalla henkilöllä on oltava passissaan vähintään yksi tyhjä sivu Turkin viranomaisten maahantulo- ja maasta poistumisleimoja varten. Mikäli passissa ei ole tyhjää sivua viranomaisten merkintöjä varten, on viranomaisella oikeus estää henkilön maahanpääsy.

Viisumi

Suomen, Ruotsin, Tanskan ja islannin kansalaiset eivät tarvitse viisumia matkustaessaan Turkkiin.

Viisumi vaaditaan Norjan kansalaisilta Turkkiin ja se tulee ostaa ennen matkalle lähtöä osoitteesta www.evisa.gov.tr. Viisumia ei ole mahdollista ostaa elektronisesta kioskista Turkin lentokentältä. Huomioi, että viisumi tulee printata ja ottaa mukaan. Tämä koskee kolmen kuukauden turistiviisumia (viisumi on voimassa 90 päivää) ja edellyttää, että sinulla on norjalainen passi. Lähdön ja kotimatkan tulee tapahtua viisumin voimassaoloaikana. Viisumin eräännyttyä on sinun odotettava vähintään kolme kuukautta, ennen kuin voit hakea uutta turistiviisumia.

Nazarilla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa muutoksiin/päivityksiin koskien sääntöjä viisumista. (Päivitämme tiedon heti kun olemme saaneet informaatiota muutoksista.) Huomioithan, että viisumeja voi myydä muut osapuolet internetissä, jotka saattavat veloittaa tästä korkeamman maksun, eikä Nazar tai Turkin virasto voi tästä ottaa vastuuta. Suosittelemme siis ainoastaan ostoa yllä olevan linkin kautta.

Nazar ei ole vastuussa viisumihakemuksista, vaan matkustajan on itse otettava selvää olemassa olevista säännöistä ja tiedotteista.

 

Nazar ei palauta rahoja käyttämättömästä viisumista. Mahdollisen peruutuksen ja uuden varauksen yhteydessä matkustaja on itse vastuussa siitä, että hänellä on voimassa oleva viisumi.

 

Saadaksesi täydellistä tietoa viisumista, pyydämme teitä kääntymään maan oman konsulaatin/suurlähetystön puoleen. Mikäli matkustajalta puuttuu viisumi, Nazar ei ota vastuuta seurauksista.

 

Mikäli sinulla on jokin muu, kuin Norjan passi, olet itse vastuullinen selvittämään säännöt Turkkiin matkustaessasi. Huomioithan, että eri lentokentille Turkissa voi olla eri säännökset.

 

Erityisesti koskien Kreikkaa ja Bulgariaa

Passi

Suosittelemme ottamaan passin mukaan, joka on voimassa kolme kuukautta kotiinpaluun jälkeen. Meno- ja paluumatkalla tarkistetaan henkilöllisyys, ja monet hotellit vaativat sisäänkirjautuessa todistamaan henkilöllisyyden passilla.

 

Kansainvälinen henkilöllisyystodistus, jonka saa poliisilta, kattaa Schengen-alueen, ja on näin hyväksytty matkustusasiakirja. Huomioithan, että ajokortti ei riitä henkilöllisyystodistukseksi matkoihin. Suosituksemme on kuitenkin ottaa passi mukaan, joka on voimassa kolme kuukautta kotiinpaluun jälkeen. 

 

Tietoa väliaikaisesta passista, pyydämme ottamaan yhteyttä maan suurlähetystöön tai poliisilaitokseen. Nazar ei ota vastuuta virallisten asiakirjojen puuttumisesta tai pätemättömyydestä.

 

Viisumi

Viisumia ei vaadita Suomen kansalaisilta.

Erityisesti koskien Espanjaa

Passi

Voimassa oleva passi tai kansainvälinen matkustusasiakirja vaaditaan koko oleskelun vaatimaksi ajaksi.

Viisumi

Viisumia ei vaadita Suomen kansalaisilta.

Lentokenttäkuljetus ja retket

Lentokenttäkuljetus

Lentokenttäkuljetus ei sisälly matkan hintaan. Useimmissa tapauksissa sinulla on mahdollisuus ostaa bussikuljetus tai yksityiskuljetus.

 

Kun olet hakenut matkatavarasi, kulkenut tullin läpi ja päässyt ulos tulohallista, ovat oppaamme useimmiten sinua vastassa. Joihinkin matkakohteista on yhteinen lentokenttäkuljetus useilta eri lennoilta tuleville, joten lentokentällä voi esiintyä odotusaikaa. Opas ei yleensä ole mukana lentokenttäkuljetuksessa. Joissakin tapauksissa voi kuljetus hotellille tapahtua minibussilla tai taksilla.

Jos olet varannut matkapaketin reittilennoilla voi kuljetus vaihdella matkakohtaisesti. Saapuessasi kentälle tapaat Nazarin henkilökunnan sijaan paikallisen yhteistyökumppanimme MTS:n englanninkieliset oppaat. 

 
Bussikuljetus

Järjestämme edestakaiset kuljetukset lentokentän ja hotellin välillä. Hinta koskee meno-paluu kuljetusta.

Turkki: alkaen 21 € aikuinen ja 17 € alle 12-vuotias lapsi.
Kreikka: alkaen 23 € aikuinen ja 17 € alle 12-vuotias lapsi.
Bulgaria: alkaen 24 € aikuinen ja 16 € alle 12-vuotias lapsi.
Mallorca: alkaen 20 € aikuinen ja lapsi.
 

Yksityiskuljetus

Haluatko päästä nopeasti lentokentältä hotellille ja takaisin lentokentälle odottelematta kaikkien muiden nousemista bussiin? Silloin sinun kannattaa varata yksityiskuljetus.


Turkissa ja Espanjassa voi yksityiskuljetus tapahtua niin autolla, taksilla kuin minibussillakin. Kreikassa käytetään yksityiskuljetuksissa autoa/taksia. Huom. autossa voi olla maks. 2 aikuista ja 1 lapsi. Jos teitä on isompi seurue, tulee useampia autoja.
Bulgariassa käytetään yksityiskuljetuksissa autoa/taksia.

Perhekuljetus (vain Turkissa)

Mikäli teitä on neljä henkilöä tai useampi matkaseurueessanne niin voitte varata yksityiskuljetuksen entistäkin parempaan hintaan. Mitä lyhyempi kuljetusaika, sitä nopeammin pääsette aloittamaan lomanvieton! 
 

Yksityiskuljetus ja perhekuljetus tulee varata viimeistään viikkoa ennen lähtöä ja tämä tulee ostaa kaikille henkilöille, jotka ovat samassa varauksessa. Lue lisää täältä.

 

Mikäli suunnittelet matkapaketin varaamista reittilennoilla, näet kuljetusmahdollisuudet ja hinnat varauksen yhteydessä nettisivuiltamme.

 
Pidä mielessä, että

- Helposti särkyvät tavarat tai arvotavarat on kuljetettava käsimatkatavaroissa lentokenttäkuljetuksen aikana.
- Nazar ei vastaa linja-auton ruumaan lastatuista matkatavaroista. Emme voi myöskään tilanpuutteesta johtuen taata, että erikoismatkatavarat kuten golf-varusteet, pyörät, surffilaudat tai vastaavat mahtuvat mukaan lentokenttäkuljetuslinja-autoon.
- On sinun vastuullasi varmistaa, että matkatavarat ovat mukana lentokenttäkuljetuksessa niin hotellille kuin lentokentälle matkustettaessa.
- Lentokenttäkuljetuksen voi ostaa siihen asti, kunnes lähtöselvitys alkaa lentokentällä.
- Suosittelemme hotellikuljetuksen ostamista kauttamme, sillä taksin kuljettajien saattaa olla vaikea löytää tiettyihin hotelleihin ja hinnat ovat yleensä korkeampia kuin lentokenttäkuljetuksemme.
- Lentokenttäkuljetus tulee olla ostettuna ennen matkaa.
- Jos olet ostanut pelkät lennot, on lentokenttäkuljetus ostettava vähintään kolme päivää ennen matkaan lähtöä.

Lentokenttäkuljetus

Lentokenttäkuljetus ei sisälly matkan hintaan. Useimmissa tapauksissa sinulla on mahdollisuus ostaa bussikuljetus tai yksityiskuljetus.

 

Kun olet hakenut matkatavarasi, kulkenut tullin läpi ja päässyt ulos tulohallista, ovat oppaamme useimmiten sinua vastassa. Joihinkin matkakohteista on yhteinen lentokenttäkuljetus useilta eri lennoilta tuleville, joten lentokentällä voi esiintyä odotusaikaa. Opas ei yleensä ole mukana lentokenttäkuljetuksessa. Joissakin tapauksissa voi kuljetus hotellille tapahtua minibussilla tai taksilla.

Jos olet varannut matkapaketin reittilennoilla voi kuljetus vaihdella matkakohtaisesti. Saapuessasi kentälle tapaat Nazarin henkilökunnan sijaan paikallisen yhteistyökumppanimme MTS:n englanninkieliset oppaat. 

 
Bussikuljetus

Järjestämme edestakaiset kuljetukset lentokentän ja hotellin välillä. Hinta koskee meno-paluu kuljetusta.

Turkki: alkaen 21 € aikuinen ja 17 € alle 12-vuotias lapsi.
Kreikka: alkaen 23 € aikuinen ja 17 € alle 12-vuotias lapsi.
Bulgaria: alkaen 24 € aikuinen ja 16 € alle 12-vuotias lapsi.
Mallorca: alkaen 20 € aikuinen ja lapsi.
 

Yksityiskuljetus

Haluatko päästä nopeasti lentokentältä hotellille ja takaisin lentokentälle odottelematta kaikkien muiden nousemista bussiin? Silloin sinun kannattaa varata yksityiskuljetus.


Turkissa ja Espanjassa voi yksityiskuljetus tapahtua niin autolla, taksilla kuin minibussillakin. Kreikassa käytetään yksityiskuljetuksissa autoa/taksia. Huom. autossa voi olla maks. 2 aikuista ja 1 lapsi. Jos teitä on isompi seurue, tulee useampia autoja.
Bulgariassa käytetään yksityiskuljetuksissa autoa/taksia.

Perhekuljetus (vain Turkissa)

Mikäli teitä on neljä henkilöä tai useampi matkaseurueessanne niin voitte varata yksityiskuljetuksen entistäkin parempaan hintaan. Mitä lyhyempi kuljetusaika, sitä nopeammin pääsette aloittamaan lomanvieton! 
 

Yksityiskuljetus ja perhekuljetus tulee varata viimeistään viikkoa ennen lähtöä ja tämä tulee ostaa kaikille henkilöille, jotka ovat samassa varauksessa. Lue lisää täältä.

 

Mikäli suunnittelet matkapaketin varaamista reittilennoilla, näet kuljetusmahdollisuudet ja hinnat varauksen yhteydessä nettisivuiltamme.

 
Pidä mielessä, että

- Helposti särkyvät tavarat tai arvotavarat on kuljetettava käsimatkatavaroissa lentokenttäkuljetuksen aikana.
- Nazar ei vastaa linja-auton ruumaan lastatuista matkatavaroista. Emme voi myöskään tilanpuutteesta johtuen taata, että erikoismatkatavarat kuten golf-varusteet, pyörät, surffilaudat tai vastaavat mahtuvat mukaan lentokenttäkuljetuslinja-autoon.
- On sinun vastuullasi varmistaa, että matkatavarat ovat mukana lentokenttäkuljetuksessa niin hotellille kuin lentokentälle matkustettaessa.
- Lentokenttäkuljetuksen voi ostaa siihen asti, kunnes lähtöselvitys alkaa lentokentällä.
- Suosittelemme hotellikuljetuksen ostamista kauttamme, sillä taksin kuljettajien saattaa olla vaikea löytää tiettyihin hotelleihin ja hinnat ovat yleensä korkeampia kuin lentokenttäkuljetuksemme.
- Lentokenttäkuljetus tulee olla ostettuna ennen matkaa.
- Jos olet ostanut pelkät lennot, on lentokenttäkuljetus ostettava vähintään kolme päivää ennen matkaan lähtöä.

Peruutusvakuutus ja matkavakuutus

Matkavakuutus

Loma on vuoden odotetuinta aikaa
- Nyt laajennetulla covid-suojalla

Lomalle lähdetään rentoutumaan, lataamaan akkuja ja nauttimaan mukavasta yhdessäolosta. Joskus lomallakin tapahtuu odottamattomia asioita, jotka saattavat viedä mielenrauhan. Silloin on tärkeää, että vakuutuksesi on riittävän kattava ja oikea.

Nazar tekee yhteistyötä Allianzin kanssa pystyäkseen tarjoamaan markkinoiden kattavimman vakuutuksen. Kauttamme on mahdollista ostaa matkavakuutus, joka antaa parhaan turvan matkallesi. 

 

Super Turva

• Matkasairauden tai tapaturman aiheuttamat hoitokulut korvataan ilman ylärajaa (mukaan lukien epidemia- tai pandemiataudista kuten covid-19 johtuvan sairastumisen 13.04. alkaen ostetuissa vakuutuksissa).
• Matkasairauden hoitoa korvataan enintään 120 päivältä hoidon alkamisesta ja tapaturman hoitoa enintään kolme vuotta.
• Vakuutus korvaa lisäksi matkan keskeytymiseen, matkalta myöhästymiseen tai matkan odottamiseen liittyviä perusteltuja kuluja sekä mm. vainajan kuljetuksen kotimaahan.
• Vakuutus korvaa tapaturman aiheuttamasta haitasta syntyviä kuluja 20 000 euroon asti ja kuolemasta 20 000 euroa.
• Matkatavaravakuutus korvaa matkatavaran vahingoittumisen tai varkauden ilman omavastuuta, sekä matkatavaroiden myöhästymisestä (yli 6 h) tai katoamisesta aiheutuvia kuluja.
• Matkatavaroiden vakuutusmäärä on 2000 euroa.

Esimerkiksi nämä sisältyvät Super Turva –vakuutukseen:

Ei omavastuuta
Lääkärikulut korvataan
Korvaus sairastuessa menetetyistä lomapäivistä
Korvaus myöhästyneestä laukusta
Akuutti sairastapaus kotona, jolloin sinun täytyy matkustaa kotiin aikaisemmin
Lentomyöhästymiset – kompensaatio jo ensimmäisen kuuden tunnin jälkeen
Akuutti hammashoito
Henkilökohtaiset matkatavarat
Hukattu passi
Onnettomuudet
Oikeuskulut

Hinnat 2-15 v . 16-86 v.
Allianz - Matkavakuutus Super Turva 9 päivää 23 € 46 €
Allianz - Matkavakuutus Super Turva 16 päivää 31 € 62 €

 

Ajankohtaista tietoa:
COVID-19 – lue tietoa mikä koskee matkavakuutustasi täältä.


Tärkeää tietää
• Jos sinulla on olemassa ja tiedossa olevia sairauksia, tutustuthan vakuutusehtoihin huolella, sillä vakuutuksessa on rajoituksia näiltä osin.
• Matkavakuutus voidaan myöntää henkilölle, joka asuu vakituisesti Suomessa. Vakuutetun tulee olla enintään 86-vuotias tai nuorempi, ja hänellä tulee olla voimassa oleva Kela-kortti.
 • Huomioithan, että vakuutusta lapsihintaan ei voi ostaa erikseen lapselle, mikäli tätä ei osteta myös vähintään yhdelle aikuiselle.

Allianzilla on oma 24 tuntia vuorokaudessa päivystävä puhelin vakavia sairaus- ja onnettomuustapauksia varten. Puhelinnumero on +358 9 37 47 74 30 ja numerossa palvellaan suomeksi.

Saadaksesi rahat takaisin matkastasi, tulee sinun olla itse yhteydessä Allianziin/Falckiin puhelimitse numeroon 09 37 47 74 30 tai sähköpostitse claims.fga@remove-this.fi.falck.com

On erittäin tärkeää, että tutustut huolellisesti vakuutusehtoihin.

Lue tarkemmat matkavakuutusehdot täältä:

13.04.2021 alkaen solmittujen sopimusten ehdot:

Tuoteseloste vakuutukselle
Vakuutusehdot

28.11.2019 alkaen solmittujen sopimusten ehdot:

Tuoteseloste vakuutukselle
Vakuutusehdot

Mikäli olet varannut matkavakuutuksesi ennen 5.11.2019, tutustuthan ehtoihin täältä

Peruutusvakuutus

Kauttamme on mahdollista ostaa myös peruutusvakuutus, joka antaa parhaan turvan ennen matkallesi lähtöä. 

Peruutusvakuutus kattaa muun muassa äkillisen sairastumisen ja tietyt odottamattomat tilanteet, jotka ilmenevät ennen matkalle lähtöä aina lähtöselvitykseen asti.

Turva PLUS

Juuri nyt annetaan kaikkiin uusiin varauksiin automaattisesti uusi Turva PLUS -pakettimme maksutta, joka on arvoltaan 36 € henkeä kohden.

Turva PLUS -pakettiin kuuluu muun muassa mahdollisuus muuttaa ja perua 2021-matka maksutta. Voit siis perua matkasi muun muassa maksutta äkillisen sairauden vuoksi. Tällöin muu seurue saa yhä majoittua samaan huonetyyppiin ilman lisämaksua. Voit myös perua matkasi kuluitta, mikäli menettäisit työpaikkasi.

Lue lisää täältä: Turva PLUS


Hinnat
Allianz – Peruutusvakuutus

2-15 v: 19 €
16-86 v: 38 € 

Mikäli haluat perua matkasi, ota yhteyttä Nazarin asiakaspalveluun puhelinnumeroon 0306-227 575 ennen matkalle lähtöä. Palveluaikojen ulkopuolella voit lähettää sähköpostin osoitteeseen info@remove-this.nazar.fi. Tässä viestissä sinun tulee kertoa varausnumerosi, kaikkien henkilöiden nimet, joita peruutus koskee sekä perusteltu syy peruutukselle. Huomioithan, että tiedon tulee tulla päävaraajalta. Matkan peruttuasi ja käyttäessäsi peruutusturvan, tulee sinun olla itse yhteydessä Allianziin/Falckiin puhelimitse numeroon 09 37 47 74 30 tai sähköpostitse claims.fga@fi.falck.com

On tärkeää, että tutustut huolellisesti vakuutusehtoihin.
Lue tarkemmat peruutusvakuutusehdot täältä: 

13.04.2021 alkaen solmittujen sopimusten ehdot:

Tuoteseloste vakuutukselle
Vakuutusehdot

28.11.2019 alkaen solmittujen sopimusten ehdot:

Tuoteseloste vakuutukselle
Vakuutusehdot

Peruutusvakuutus kattaa esimerkiksi:

Sairastumisen ennen matkalle lähtöä lääkärintodistusta vastaan, jossa ilmenee matkustuskyvyttömyys (mukaan lukien epidemia- tai pandemiataudista kuten covid-19 johtuvan sairastumisen 13.04. alkaen ostetuissa vakuutuksissa)

Tulipalon tapahtuessa kotona (lähellä matkalle lähtöä)

Murtautumisen kotiin (lähellä matkalle lähtöä)

Vaaditun osallistumisen uusintakokeeseen

Avioeron, asumuseron tai avoliiton päättymisen

Ollessasi töissä Suomen armeijalle, poliisille, palokunnassa tai työskentelet ensihoitajana ja esimiehesi peruu loman.

Työttömyyden työnantajan päättäessä työsuhteen yllättäen

Hotellit

Matkustaminen allergikkona

Erikoisruokavalio, kuten gluteenitonta tai laktoositonta ruokaa, voi olla hankala löytää joistain maista, koska allergiat eivät ole niin yleisiä kuin meillä Pohjoismaissa. Et voi siis laskea sen varaan, että kohteesta löytyy vaihtoehtoja erikoisruokavaliolle. Niissä hotelleissa, ravintoloissa ja liikkeissä, joiden kanssa teemme yhteistyötä, voi henkilökunnan olla vaikeaa ymmärtää kuinka tärkeää allergikolle on olla syömättä tiettyjä ruoka-aineita. Meillä matkanjärjestäjänä on vähän vaikutusvaltaa näihin asioihin yhteistyöhotelleillamme. Hotelleilla on vieraita eri puolilta maailmaa ja tämän takia voi olla vaikeaa täyttää kaikkien toiveet. Olet aina tervetullut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme, mikäli sinulla on aiheesta kysyttävää.

 

Pegasos-hotelleissamme; Pegasos Royal, Pegasos Resort ja Pegasos World, joissa suurin osa vieraistamme valitsee asua, tarjotaan osittain erikoisruokia. Tämä tarkoittaa pääsääntöisesti gluteenittomia, pähkinättömiä ja laktoosittomia vaihtoehtoja. Jäätelökioskeissa on saatavilla myös laktoositonta pehmistä. Olemme näiden hotellien kanssa tiiviillä yhteistyöllä löytäneet mahdollisuuden tarjota erikoisruokavalioita, mutta haluamme samaan aikaan painottaa, että All Inclusive-tarjonta ei ole yhtä kattavaa allergikoille kuin muille matkustajille.

 

Mikäli matkustat johonkin muuhun hotelliin, on sinulla mahdollisuus ilmoittaa allergiastasi suoraan hotellille sähköisellä kaavakkeella, jonka olemme kehittäneet yhdessä hotellien kanssa. Tämän voit täyttää kätevästi ennen matkaasi ja lähettää hotellille. Mikäli sinulla on kysyttävää allergiastasi ennen matkan varaamista, voit tässä tapauksessa myös täyttää kaavakkeen ja lähettää sen hotellille ennen kuin teet oston. Kerro allergiastasi myös tulosi yhteydessä hotellille ja oppaillemme, niin he voivat järjestää tapaamisen ravintolahenkilökunnan kanssa, joka puolestaan voi käydä läpi ruokatarjonnan kanssasi.

 

Täällä voit täyttää allergiakaavakkeen ja ottaa yhteyttä allergiaasi koskien Pegasos Worldiin, Pegasos Resortiin ja Pegasos Royaliin.

Korkea- ja matalasesonki

Jos matkustat matalasesongin aikana, eli ennen korkeasesonkia tai sen jälkeen, saattavat matkakohteen tietyt ravintolat, baarit ja liikkeet sulkea ovensa tavallista aikaisemmin tai olla kokonaan suljettuna. Monet hotelleista lämmitetään aurinkoenergialla, ja tästä syystä saattaa lämmityksessä ja lämpimän veden jakelussa olla pidempiä tai lyhyempiä taukoja.

Matalasesonkina saatetaan hotelli sulkea aiottua aikaisemmin, jolloin joudumme lyhyellä varoitusajalla ilmoittamaan asiakkaillemme hotellin vaihdosta. Matalasesonkina saattavat jotkin aktiviteetit ja palvelut olla poissa käytöstä. Tällaisia ovat mm. hotellien ravintolat, baarit ja altaat, mutta koskevat myös iltaohjelmia ja lasten aktiviteetteja. All Inclusive-palvelua, kuten seisovien pöytien tarjontaa saatetaan rajoittaa vastaamaan vieraiden lukumäärää.

Korkeasesongin aikana on liikettä ja toimintaa runsaasti, ja jonkin asteisia meluhaittoja, jonottamista ja odotusaikojen venymisiä saattaa esiintyä. Baareista ja ravintoloista saattaa kuulua musiikkia. Sekä korkea- että matalasesongin aikana saattaa esiintyä sähkökatkoksia, sekä puutetta vedestä.

 

Korkeasesonki Turkissa, Rodoksella ja Mallorcalla: 1. Kesäkuuta – 30. Syyskuuta
Korkeasesonki Bulgariassa: 15. Kesäkuuta – 1. Syyskuuta

Määrittelemättömät matkat

Ei ole mikään salaisuus, että saat määrittelemättömillä matkoilla sitä mistä maksat. Hotellistandardi saattaa olla hyvinkin vaatimaton ja hotelli on useimmiten hotelli joka ei kuulu Nazarin hotelliohjelmaan. Myymme määrittelemättömiä matkoja tilanteissa joissa matkan hinta ei kata edes lentotuolikustannuksia, ja valitsemme siitä syystä mahdollisimman halvan hotellin.

 

Suosittelemme, että et valitse määrittelemätöntä matkaa jos sinulla on erityisiä toiveita lomalle, matkustat lasten tai perheen kanssa. Jos haluat tietää mihin hotelliin majoitutte, täytyy teidän ostaa määritelty hotelli, joka maksaa hieman enemmän.

 

Emme pysty ottamaan vastaan mitään erityistoiveita määrittelemättömille matkoille. Suosittelemme sinua aina valitsemaan määritellyn matkan, varsinkin jos matkustat lasten kanssa tai jos sinulla on erityisiä laatuvaatimuksia.

 

Jos olet ostanut määrittelemätön matkan/Lucky-matkan, maksaa ruumaan kirjattu matkalaukku 30€/laukku/meno-paluu. Yksi laukku per henkilö (ei koske alle 2-vuotiaita), joka saa painaa maksimissaan 20 kiloa.

 

1. Määrittelemätön matka

Hotellistandardi saattaa olla hyvinkin vaatimaton, eikä kohdetta tai laatua ole määritelty tarkemmin. Hotellin vaihtoja saattaa matkan aikana esiintyä, joskus hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Siivouspalvelua ei voida taata, eikä vuodevaatteiden vaihtoa tai pyyhepalvelua yleensä ole. Ruokailut eivät sisälly hintaan ja vuodevaihtoehdot saattavat vaihdella. Määrittelemättömillä matkoilla ei yleensä ole matkaopaspalvelua.

 

2. Määrittelemätön Lucky 3-,4-,5-Star

Kohdetta ei ole sen tarkemmin määritelty ja majoitus tapahtuu yleensä hotellissa joka ei kuulu tavalliseen hotelliohjelmaamme. Nazarilla ei ole mahdollisuutta tarkistaa tai taata hotellin tasoa, mutta luokitus on virallisesti määritelty joko 3, 4 tai 5 tähtiseksi kohdemaan oman hotelliluokituksen mukaisesti, joskin hotellit ovat yleensä halvemmasta päästä. Hotellin vaihtoja saattaa matkan aikana esiintyä, joskus hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Määrittelemättömillä matkoilla ei yleensä ole matkaopaspalvelua.

 

Mitään toiveita hotellista, huonetyypistä tai huoneen sijainnista ei voida ottaa vastaan.

 

3. Lucky Pegasos

Tulet majoittumaan yhdessä Pegasos-hotelleissamme: Pegasos Worldissa, Pegasos Resortissa tai Pegasos Royalissa. Nämä hotellit kuuluvat Nazar Collectioniin ja ovat kaikki 5n-hotelleja.

 

Mitään toiveita hotellista, huonetyypistä tai huoneen sijainnista ei voida ottaa vastaan.

Erityistoiveet

Me Nazarilla otamme vastaan asiakkaidemme toiveita ja teemme parhaamme niiden toteuttamiseksi. Mikäli sinulla on hyvin yksityiskohtaisia toiveita, on tärkeää että tutustut hotellien esittelyihin tarkasti, jotta voit valita sellaisen huonetyypin, joka vastaa mahdollisimman monia toiveistasi.

Nazar ei vastaa erikoisjärjestelyistä tai toiveista, joista olet itse sopinut hotellin kanssa. Emme valitettavasti voi ottaa vastaan toivomuksia mikäli olet varannut määrittelemättömän matkan tai matkapaketin reittilennoilla.

Nazarin opaspalvelu kohteessa

Opaspalvelut - matkustaessasi pakettimatkalla lomalennoilla

Me Nazarilla panostamme vieraidemme palveluun!

 

Kohteissamme työskentelevät ammattilaiset eli meidän sisäisesti kouluttamat oppaamme. Koska olemme pohjoismainen matkanjärjestäjä, voit tavata oppaitamme eri puolilta Pohjoismaita, jotka puhuvat joko suomea, skandinaavisia kieliä tai englantia. He tekevät kaikkensa, jotta saat hienoja lomakokemuksia ja saat hieman tuntua paikalliseen kulttuuriin esimerkiksi retkiemme kautta.

 

Tämän lisäksi on oppaidemme työ taata, että saat tilaamasi – hotellin, kuljetuksen, retket jne. Mikäli joku menisi siis lomallasi pieleen koskien matkaasi tai varaustasi, on matkaehtojen mukaan sinun vastuullasi, että ilmoitat tästä mahdollisimman pian oppaillemme, jotta he saavat mahdollisuuden auttaa.

Meihin saa helposti yhteyttä kohteissamme:

Helpoiten oppaisiimme saa yhteyden lomallasi tekstiviestipalvelun avullamme. Numeron saat meiltä tulosi yhteydessä. Mikäli haluat mielummin soittaa meille, onnistuu tämäkin loistavasti. Kyseinen numero annetaan myös tulon yhteydessä. Nämä palvelut ovat maksuttomia lukuun ottamatta puhelinoperaattorisi laskuttamia hintoja.

Voit myös ottaa oppaisiimme yhteyttä jo kaksi viikkoa ennen matkalle lähtöä. Yhteystiedot saat sähköpostilla, jonka olet ilmoittanut varaustasi tehdessä. Oppaamme auttavat sinua mielellään kysymysten kanssa koskien matkakohdetta, hotellia ja muuta, mitä sinulla tulee mieleen.

Mikäli olet varannut matkapakettisi reittilennoilla, ottavat sinut vastaan paikallisen yhteistyökumppanimme, MTS: n, oppaat. He auttavat sinua tulosi yhteydessä lentokentällä muun muassa, mikäli olet ostanut kuljetuksen kanssamme. Tämän lisäksi on sinulla aina mahdollisuus olla meihin yhteydessä digitaalisen palvelun kautta, eli saada Nazariin yhteyttä puhelimitse, tekstiviestitse ja sähköpostitse. Meillä on joissain tapauksissa mahdollisuus englanninkielisiin edustajiin kohteessa, joita saatat tavata esimerkiksi retkillä. 

Reklamaatiot ja kadotetut matkatavarat

Reklamaatiot

Jos vastoin odotuksia olet tyytymätön lomaasi, on tärkeää, että ilmoitat siitä oppaillemme jo matkakohteessa, jotta he voivat toimia ongelman ratkaisemiseksi. Emme voi ottaa jälkeenpäin vastuuta ongelmista, joista ei ole ilmoitettu matkaoppaillemme matkakohteessa. Jos mielestäsi virhettä ei kuitenkaan ole saatu korjattu kohteessa, voit kotiinpaluusi jälkeen täyttää reklamaatiokaavakkeen tällä sivustolla.

 

Reklamaation tulee olla perillä Nazarilla, viimeistään 2 kuukautta matkan päättymisen jälkeen.

Unohdetut matkatavarat

Mikäli olet unohtanut jotain kohteeseen, voimme auttaa sinua etsimään näitä. Jos löydämme tavarat, lähetämme ne sinulle, jolloin sinun tulee maksaa 30€ plus mahdolliset ylimääräiset postikulut. Emme kuitenkaan voi taata, että kadonneet tavarat löytyvät. 

 

Klikkaa tästä saadaksesi lisätietoja ja täyttääksesi lomakkeen.

Myöhästyneet tai vaurioituneet matkatavarat

Saadaksesi korvausta vahingoittuneista matkatavaroista, lastenvaunuista tai muusta omaisuudestasi, tulee sinun tehdä ns. PIR-raportti. Lentokentän henkilökunta tekee raportin ennen kuin lähdet matkatavaran noutoalueelta. Huomioi, että PIR-raporttia ei voi tehdä enää lentoasemalta poistumisen jälkeen. Tarkista, että saat alkuperäisen PIR-raportin sekä matkatavarakuitin, sillä nämä tarvitaan mahdollisen korvauksen saamiseksi lentoyhtiöltä. Huomioi myös, että vaurioituneet tavarat on reklamoitava kirjallisesti 7 päivän sisällä ja kadonneet ja myöhästyneet tavarat 21 päivän sisällä.



Painotamme tässäkin yhteydessä hyvän matkavakuutuksen tärkeyttä. Erityisen matkatavaravakuutuksen maksamat korvaukset ovat usein selvästi kattavampia kuin lentoyhtiöiden vastaavat. Saatte lisätietoa vakuutuksista soittamalla numeroomme 0306-227 575 (paina 2).