Turkki

Turkin viranomaisilla ei enää ole maahanpääsyvaatimuksia koskien koronaa. Tämä tarkoittaa siis, että sinun ei tule näyttää covid-todistusta tai täyttää matkustajalomaketta matkustaessasi maahan. Tämä koskee kaikkia matkustajia riippumatta ovatko he rokotettuja tai eivät.

Paikalliset rajoitukset

- Maskin käyttöä on kevennetty, mutta tämä voi yhä olla pakollista sairaaloissa sekä muissa paikoissa, joissa ei ole tehokasta ilmanavaihtoa tai turvavälin pitäminen on hankalaa.  

- Säännöt koskevat turvavälien pitämimistä sekä hyvää käsihygieniaa. 

Mikäli haluat lukea lisää Turkin ajankohtaisista matkustussäännöistä, löydät näistä lisätietoa Suomen suurlähetystöstä täältä.

Usein kysytyt kysymykset

Voinko turvallisesti varata matkan?
Kyllä. Mikäli viralliset tahot (Ulkoministeriö) kehottaisi olematta matkustamaan tiettyyn kohteeseen juuri matkasi ajankohtana, emme tule järjestämään matkoja kohteeseen. Tässä tapauksessa sinulla on mahdollisuus joko siirtää matkaasi tai perua se. 


Mitkä maahantulovaatimukset koskevat matkakohdettani? 
Kaikki tieto löytyy kerättynä matkakohteesi kohdalta ylempänä tällä sivulla.


Tuleeko minun olla rokotettu voidakseni matkustaa?
Kohteemme eivät vaadi rokotusta. Lue tästä lisää matkakohteen kohdalta.


Tuleeko lapsilla olla koronatodistus matkustaessaan?
Ei. Kaikki tieto löytyy kerättynä matkakohteesi kohdalta ylempänä tällä sivulla.


Mitä teen, jos saan koronan ennen matkaani?
Mikäli sairastut, tulee sinun ottaa yhteyttä Holiday Centeriimme, jotta voit perua matkasi. Tavalliset peruutussäännöt ovat voimassa. Matkan peruttuasi voit ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöösi saadaksesi tietää oletko oikeutettu peruutuskorvauksiin. Mikäli vakuutuksesi on otettu kauttamme, autamme sinua eteenpäin.  


Voinko muuttaa tai perua matkani maksutta? 
Tavalliset peruutus- ja muutoskuluehdot ovat voimassa. Tämän takia suosittelemme, ett ätarkastat vakuutuksesi tiedot tarkkaan varatessasi matkaa ja kun aiot matkustaa. Lue lisää vakuutuksistamme ja ehdoista täältä


Mitä minun tulee ottaa huomioon ennen matkalle lähtöä?
On hyvä tutustua vakuutukseesi ja mitä se kattaa. Täältä voit lukea lisää Allianzin vakuutuksistamme. Lentokentällä kannattaa olla hyvissä ajoin ja lentokentällä sekä lennolla saattaa joutua käyttämään maskia. Lue lisää kohdasta "lennolla". Tilaa ruoka lennolle etukäteen, koska tarjonta koneessa saattaa olla rajoitettu, joka myös koskee taxfree-tarjontaa. 


Mitä tapahtuu, jos sairastun matkan aikana? 
Ota ensisijaisesti yhteyttä hotellin henkilökuntaan, jotka tuntevat paikalliset linjaukset, jotta voit perheesi kanssa noudattaa näitä. Ota tämän jälkeen yhteyttä Nazariin kohteessa, jotta voimme auttaa asian kanssa. Ota myös yhteyttä vakuutusyhtiöösi, eli tarkistathan, että sinulla on kattava vakuutus ennen matkalle lähtöä. Nazar ei kata sairaalamaksuja tai lisälentoja taikka hotelliyöpymisiä.


Onko Nazarin hotelleissa uusia rutiineja ja linjauksia?
Kaikki hotellimme noudattavat paikallisten viranomaisten sääntöjä ja kehoituksia. Nämä voivat vaihdella kohteen ja maan mukaisesti. Hotellien tärkeimpänä asiana on pitää huolta, että vieraillamme on mukava ja turvallinen loma.


Vaikuttaako covid-19 All Inclusive -tarjontaan?
Tarjoilu hotelleilla saattaa vaihdella riippuen paikallisista rajoituksista.


Miltä rutiinit Captain Nemon lastenkerhoissa näyttävät? 
Aktiviteetit ja konsepti lastenkerhoissamme tulee noudattamaan paikallisia määräyksiä. Mikäli suurempia muutoksia tapahtuu, tulemme päivittämään kotisivujamme ja ottamaan yhteyttä näitä koskeviin vieraisiin.


Tuleeko hotellin puitteisiin muutoksia? 
Tämä voi vaihdella riippuen maasta, kohteesta ja paikallisista linjauksista. Yleisesti on voimassa sosiaalinen etäisyys, jota noudatetaan myös hotelleissa.  


Mitä minulta vaaditaan matkustajana, kun lähden kotimatkalle?  
Koronapandemiaan liittyvät maahantulon rajoitukset Suomen ulkorajoilla päättyneet. Tarkistathan mahdolliset muutokset alla olevien sivujen kautta. 

 

Lue lisää: Rajatiedot UlkoministeriöTHL Peruutus- ja muutosehdot