Matkusta turvallisesti – Kaikki mitä sinun pitää tietää ennen lomaa 

Me Nazarilla olemme olleet alalla yli 19 vuotta. Tiedämme mitä vieraat tarvitsevat, odottavat ja ansaitsevat. Otamme vastuun vieraistamme varauksen teosta kotiintuloon. Tavoitteemme on, että juuri sinun lomastasi tulee niin upea lomakokemus kuin mahdollista. Anna meidän auttaa matkasi valitsemisessa toteuttaaksemme toiveesi, joita juuri sinulla on!

Pidä itsesi ajan tasalla
Me Nazarilla haluamme, että voit tuntea olosi turvalliseksi ennen matkaa ja matkan aikana, ja kehoitammekin lukemaan tietoa tästä tältä sivulta. Tätä sivua päivitetään jatkuvasti, ja suosittelemmekin lukemaan uutta tietoa säännöllisesti.

Pyydämme myös huomioimaan, että eri maat sekä lentoyhtiöt voivat muuttaa suosituksiaan sekä määräyksiään ilman, että Nazarilla on tästä tietoa. Tämän takia on tärkeää, että itse tutustut tietoon antamiemme virallisten tahojen linkkien kautta tällä sivulla.

Katso myös lisätietoja Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta (THL) 

Ennen matkaa

Saavuthan hyvissä ajoin lentokentälle
Joillain lentokentillä voi olla pidemmät odotusajat erityisesti turvatarkastuksessa. Tämän vuoksi pyydämme sinua saapumaan lentokentälle ajoissa, vähintään 2,5-3 tuntia ennen lähtöä.
Lähtöselvitys lentokentällä alkaa normaalisti 2 - 2,5 tuntia ennen lähtöä. Mikäli lennät Freebird Airlinesilla tai SunExpressillä, aukeaa lähtöselvitys kolme tuntia ennen ja sulkeutuu tuntia ennen lennon lähtöä.

Covid-testi
Missään kohteissamme ei tällä hetkellä vaadita covid-testiä, siitä parantumisesta tai todistusta matkustaessa kohteisiin. Myöskään maahantulolomaketta ei enää täytetä. Lue lisää kohteestasi tämän sivun lopusta.

Maski
Maskien käyttö ei ole pakollista lennolla tai lentokentällä EU:n sisällä. Osa lentoyhtiöistä ja lentokentistä voivat kuitenkin näitä vaatia. Katso tarkemmat tiedot tämän sivun lopusta, josta löytyy linkit eri lentoyhtiöille.
 

Online-lähtöselvitys
Jos mahdollista, suosittelemme tekemään lähtöselvityksen verkossa.

Suosittelemme ennakkotilaamaan lentoateriat, sillä lennolla on rajallinen ruokatarjonta. Jos et ole tilannut aterioita lennolla, voit tehdä sen meidän Holiday Centerimme kautta viimeistään 48 tuntia ennen lähtöä.

Ennakkotilaa TaxFree-tuotteet, Lue lisää täältä.  

Vältä käsimatkatavaroita, jos vain pystyt, ja pakkaa ruumaan menevään laukkuun mahdollisimman paljon matkatavaroita. Jos haluat silti tuoda käsimatkatavaran lennolle, tulee sen mahtua edellä olevan tuolin alle.


Vakuutus
Tarkista vakuutuksesi ennen matkaa. Lue lisää vakuutuksista täältä.

Saatavilla olevat lentoistuimet
Lentoyhtiöt eivät poista istuimia käytöstä sosiaalisen etäisyyden varmistamiseksi, vaan kaikki paikat ovat myynnissä.

Lennon aikana

Alta löydät tietoja ja suosituksia lennollesi
Mitään yleistä maskipakkoa ei enää ole lennoilla. Tarkistathan lentoyhtiösi omat säännöt tämän sivun lopusta.

Lentokoneen sisäilma puhdistetaan
Kaikilla lennoillamme on edistykselliset suodattimet (jotka vastaavat sairaalan standardeja), ja nämä suodattimet täyttävät matkustamon puhtaalla ilmalla.

Pidä itsesi ajantasalla
Eri lentoyhtiöiden säännöt eroavat toisistaan ja niitä päivitetään jatkuvasti. Siksi pyydämme lukemaan uusimmat päivitykset ja lentoyhtiön säännöt koskien matkustamista suoraan lentoyhtiön kotisivuilta. Alta löydät linkit eri lentoyhtiöiden sivuille.

TUIfly Nordic

Aegean Airlines

Freebird Airlines

Norwegian

Jettime

SunExpress

Matkakohteessa – kuljetus, hotelli, aktiviteetit ja retket

Hotellilla 

Kaikkien hotelliemme tärkein prioriteetti on tehdä vieraidemme lomasta niin mukava ja miellyttävä kuin mahdollista.  

Hotellit noudattavat aina paikallisten viranomaisten määräyksiä ja toteuttavat rutiininsa näiden mukaisesti.

Mikäli hotellin tarjonnassa tapahtuu suurempia muutoksia, tullaan vieraisiin, joita muutokset koskevat, ottamaan yhteyttä mahdollisimman pian, kun me Nazarilla olemme vastaanottaneet tiedon tästä hotellilta. Huomioithan, että muutoksia saatetaan tehdä ilman Nazarin tietoisuutta, ja tieto muutoksista saatetaan saada hyvinkin myöhään. 
 

Lentokenttäkuljetus

Otamme vieraamme vastaan tavalliseen tapaan lentokentällä ja katsomme, että kaikki pääsevät heidän varaamiin lentokenttäkuljetuksiin. Myös täällä noudatamme paikallisten viranomaisten säännöksiä, jotka voivat vaihdella kohteesta ja maasta riippuen. 

Korkeasesonkina voivat kuljetusajat olla pidempiä liikenteen vuoksi.

Tiesitkö, että voit varata yksityiskuljetuksen vain sinulle ja matkaseurueellesi meiltä Nazarilla? Etkö vielä ole varannut lentokenttäkuljetusta? Kirjaudu sisään Minun lomani -osioon ja tutustu vaihtoehtoihimme.
 

Jos olet varannut yksityisen kuljetuksen, ota yhteyttä Nazarin tai TUI:n oppaisiin terminaalin ulkopuolella olevalla saapumistiskillä laskeutumisen jälkeen.

Matkakohteen aktiviteetit ja retket

Matkakohteeseen tutustuminen on monille itsestäänselvyys ja loman kohokohta.

Otathan yhteyttä Holiday Centeriimme saadaksesi lisätietoa matkakohteestasi, mitkä retket ovat mahdollisia ja miten näiden varaaminen toimii kohteessa.

Kreikka (Rodos)

Kreikka (Rodos)

Tämänhetkiset tärkeimmät tiedot ja säädökset koskien Covid-19:sta ja maahantuloa Kreikkaan. Matkustajan velvollisuus on aina tarkistaa ajantasalla olevat tiedot alla mainituilta sivustoilta sekä kyseessä olevan maan edustustosta.

Suomen suurlähetystö, Ateena Kreikka

Re-open EU

Maahantulosäädökset koskien Rodosta

Kreikalla ei enää ole maahantulovaatimuksia. Sinun ei siis tarvitse täyttää maahantulokaavaketta tai esittää koronapassia. Tämä koskee siis kaikkia matkustajia riippumatta siitä oletko saanut rokotuksen vai et.

Mikäli saat covid-19 tartunnan lomasi aikana, määrätään sinut viiden päivän karanteeniin siihen osoitteeseen, jonka olet ilmoittanut maahan tullessa tai toiseen majoituspaikkaan, joka on viranomaisten määräämä.

 

Yleiset turvallisuustoimenpiteet Kreikassa

Täältä löydät tärkeimmät tiedot tämän hetken tilanteesta koskien covid-19-säädöksiä Kreikassa.

Sosiaalinen turvaväli:

1.5 metriä.

Suojamaskien käyttö aikuisilla:

Maskin käyttö on pakollinen ainoastaan sairaalassa tai julkisessa liikenteessä ellei mitään muuta ilmoiteta. Tämä koskee kaikkia yli 4-vuotiaita.

Mikäli haluat lukea lisää Kreikan ajankohtaisista matkustussäännöistä, löydät näistä lisätietoa Suomen suurlähetystöstä täältä.

Turkki

Turkin viranomaisilla ei enää ole maahanpääsyvaatimuksia koskien koronaa. Tämä tarkoittaa siis, että sinun ei tule näyttää covid-todistusta tai täyttää matkustajalomaketta matkustaessasi maahan. Tämä koskee kaikkia matkustajia riippumatta ovatko he rokotettuja tai eivät.

Paikalliset rajoitukset

- Maskin käyttöä on kevennetty, mutta tämä voi yhä olla pakollista sairaaloissa sekä muissa paikoissa, joissa ei ole tehokasta ilmanavaihtoa tai turvavälin pitäminen on hankalaa.  

- Säännöt koskevat turvavälien pitämimistä sekä hyvää käsihygieniaa. 

Mikäli haluat lukea lisää Turkin ajankohtaisista matkustussäännöistä, löydät näistä lisätietoa Suomen suurlähetystöstä täältä.

Kypros

Kyprokselle ei ole matkustusrajoituksia. Tämä tarkoittaa sitä, että sinun ei tarvitse esittää voimassa olevaa covid-todistusta tai täyttää maahantulolomaketta maahan matkustaessasi. Tämä koskee kaikkia matkustajia, riippumatta siitä, oletko täysin rokotettu vai et.

 
Paikalliset rajoitukset

Kaikki koronarajoitukset ovat päättyneet, mutta kasvomaskin käyttöä voidaan yhä vaatia sairaaloissa ja muissa paikoissa, joissa ilmanvaihto ei ole riittävä.

 

Saapuminen Suomeen

Tällä hetkellä Suomeen saapumiseen liittyviä erityissuosituksia ei ole.

 
Pysy ajan tasalla

Viimeisimmät tiedot Suomen suurlähetystöstä matkoista Kyprokselle löydät täältä.

Usein kysytyt kysymykset

Voinko turvallisesti varata matkan?
Kyllä. Mikäli viralliset tahot (Ulkoministeriö) kehottaisi olematta matkustamaan tiettyyn kohteeseen juuri matkasi ajankohtana, emme tule järjestämään matkoja kohteeseen. Tässä tapauksessa sinulla on mahdollisuus joko siirtää matkaasi tai perua se. 


Mitkä maahantulovaatimukset koskevat matkakohdettani? 
Kaikki tieto löytyy kerättynä matkakohteesi kohdalta ylempänä tällä sivulla.


Tuleeko minun olla rokotettu voidakseni matkustaa?
Kohteemme eivät vaadi rokotusta. Lue tästä lisää matkakohteen kohdalta.


Tuleeko lapsilla olla koronatodistus matkustaessaan?
Ei. Kaikki tieto löytyy kerättynä matkakohteesi kohdalta ylempänä tällä sivulla.


Mitä teen, jos saan koronan ennen matkaani?
Mikäli sairastut, tulee sinun ottaa yhteyttä Holiday Centeriimme, jotta voit perua matkasi. Tavalliset peruutussäännöt ovat voimassa. Matkan peruttuasi voit ottaa yhteyttä vakuutusyhtiöösi saadaksesi tietää oletko oikeutettu peruutuskorvauksiin. Mikäli vakuutuksesi on otettu kauttamme, autamme sinua eteenpäin.  


Voinko muuttaa tai perua matkani maksutta? 
Tavalliset peruutus- ja muutoskuluehdot ovat voimassa. Tämän takia suosittelemme, ett ätarkastat vakuutuksesi tiedot tarkkaan varatessasi matkaa ja kun aiot matkustaa. Lue lisää vakuutuksistamme ja ehdoista täältä


Mitä minun tulee ottaa huomioon ennen matkalle lähtöä?
On hyvä tutustua vakuutukseesi ja mitä se kattaa. Täältä voit lukea lisää Allianzin vakuutuksistamme. Lentokentällä kannattaa olla hyvissä ajoin ja lentokentällä sekä lennolla saattaa joutua käyttämään maskia. Lue lisää kohdasta "lennolla". Tilaa ruoka lennolle etukäteen, koska tarjonta koneessa saattaa olla rajoitettu, joka myös koskee taxfree-tarjontaa. 


Mitä tapahtuu, jos sairastun matkan aikana? 
Ota ensisijaisesti yhteyttä hotellin henkilökuntaan, jotka tuntevat paikalliset linjaukset, jotta voit perheesi kanssa noudattaa näitä. Ota tämän jälkeen yhteyttä Nazariin kohteessa, jotta voimme auttaa asian kanssa. Ota myös yhteyttä vakuutusyhtiöösi, eli tarkistathan, että sinulla on kattava vakuutus ennen matkalle lähtöä. Nazar ei kata sairaalamaksuja tai lisälentoja taikka hotelliyöpymisiä.


Onko Nazarin hotelleissa uusia rutiineja ja linjauksia?
Kaikki hotellimme noudattavat paikallisten viranomaisten sääntöjä ja kehoituksia. Nämä voivat vaihdella kohteen ja maan mukaisesti. Hotellien tärkeimpänä asiana on pitää huolta, että vieraillamme on mukava ja turvallinen loma.


Vaikuttaako covid-19 All Inclusive -tarjontaan?
Tarjoilu hotelleilla saattaa vaihdella riippuen paikallisista rajoituksista.


Miltä rutiinit Captain Nemon lastenkerhoissa näyttävät? 
Aktiviteetit ja konsepti lastenkerhoissamme tulee noudattamaan paikallisia määräyksiä. Mikäli suurempia muutoksia tapahtuu, tulemme päivittämään kotisivujamme ja ottamaan yhteyttä näitä koskeviin vieraisiin.


Tuleeko hotellin puitteisiin muutoksia? 
Tämä voi vaihdella riippuen maasta, kohteesta ja paikallisista linjauksista. Yleisesti on voimassa sosiaalinen etäisyys, jota noudatetaan myös hotelleissa.  


Mitä minulta vaaditaan matkustajana, kun lähden kotimatkalle?  
Koronapandemiaan liittyvät maahantulon rajoitukset Suomen ulkorajoilla päättyneet. Tarkistathan mahdolliset muutokset alla olevien sivujen kautta. 

 

Lue lisää: Rajatiedot UlkoministeriöTHL Peruutus- ja muutosehdot

Pakettimatkojen edut

    • Säästät aikaa antamalla meidän koota matkasi sen sijaan että tekisit itse kaiken tutkimustyön

    • Jos lentoosi tulee viivästyksiä tai muutoksia, pidämme sinut ajan tasalla sekä ilmoitamme muutoksesta myös hotellille sekä kuljetuksen järjestäjälle, joten sinun ei tarvitse huolehtia tästä

    • Pakettimatkat ovat edullisia! Haluamme murtaa myyttiä siitä, että itse kokoamalla matkustaminen olisi aina edullisempaa. Meillä on hyvät suhteet yhteistyökumppaneihimme ja voimme näin pakata sinulle parhaat matkat edulliseen hintaan.

    Matkusta turvallisesti

    • Tunnemme hotellimme hyvin ja olemme rakentaneet niihin vuosien saatossa vahvat suhteet
       
    • Oma pohjoismainen henkilökuntamme on paikalla kohteissamme ja hotelleissamme
       
    • Pakettimatkalaki suojelee sinua ja takaa, että saat rahasi takaisin, jos matka perutaan; jopa pandemioiden, konkurssien tms. sattuessa
       
    • Noudatamme aina viranomaisten suosituksia

    Matkusta mukavasti

      • Varauksen teon yhteydessä saat henkilökohtaista palvelua ja apua sekä vinkkejä henkilökunnaltamme, joka on vieraillut tai asunut lomakohteissamme

      • Valitse yksi tarkoin valikoiduista hotelleistamme ja välty valtavan hotelliviidakon kahlaamiselta

      • Tarjoamme kokonaisratkaisun, jossa on mukana kaikki tarvittava alusta loppuun asti

      • Sinulla on saatavilla henkilökohtaista palvelua koko matkasi ajan, 24/7

      • Tarjoamme palvelua omalla kielelläsi -ennen matkaa, matkan aikana sekä tämän jälkeen
      Ota yhteyttä Holiday Centeriin
      Onko sinulla kysyttävää tai tarvitsetko apua varaamisessa?
      Soita 09-42722760
      Ma - Pe: 09.00 - 18.00
      Soitettaessa kiinteän puhelinverkon liittymästä: 8,35 snt/puhelu + 3,2 snt/min (22% alv.sis.) Soitettaessa matkaviestinverkon liittymästä: 8.35 snt/puhelu+19.4 snt/min (22% alv.sis.) Puhelut ulkomailta: Ulkomaan operaattori määrää puhelukulut.
      Chattaa kanssamme nopeissa kysymyksissä
      klikkaamalla tästä
      Chattaa kanssamme nopeissa kysymyksissä
      Chat on tällä hetkellä suljettu