Usein kysyttyä

Maksu

Maksuehdot

Matka lomalennoilla, joka on varattu aikaisemmin kuin 35 päivää ennen matkaan lähtöä

Varaus on vahvistettava seitsemän päivän sisällä varauksesta käsirahalla, jonka suuruus on 200 euroa per henkilö. Jos matka varataan internetin kautta, maksetaan käsiraha varauksen yhteydessä.

Loppusuorituksen tulee näkyä Nazarin tilillä viimeistään 35 päivää ennen matkan alkua. Mikäli emme ole vastaanottaneet maksuasi ajoissa, matkasi peruuntuu.

Matka lomalennoilla, joka varataan 35-0 päivää ennen lähtöä

Koko matkan summa tulee maksaa varaustilanteessa joko "Minun lomani" -osion kautta tai puhelimitse luottokortilla. Jos emme ole vastaanottaneet maksusuoritustanne, matka peruuntuu.

Matka reittilennoilla

Huomioithan, että varatessasi matkapaketin reittilennoilla, pätevät eri maksuehdot ja matka tuleekin maksaa heti kokonaisuudessaan.

Maksuvälineet

Maksaminen ”Minun lomani” -osion kautta

Kotisivuillamme, nazar.fi, voit kirjautua sisään ”Minun lomani” -sivuille varausnumerosi ja varaushetkellä antamasi sähköpostiosoitteen avulla. Täällä voit maksaa matkasi kortilla (Visa tai Mastercard) tai verkkopankin kautta.

Kun matkasi on maksettu kokonaisuudessaan, voit vaivattomasti tulostaa lipun kotisivuilta kohdasta "Minun matkani".

Maksaminen kortilla

Kun varaat matkasi internetissä, voit maksaa matkasi Visalla, Master Cardilla tai American Expressillä. Luottokortin vaihtamisesta maksun jälkeen peritään toimistokulut.

Maksu puhelimitse

Voit maksaa matkasi myös puhelimitse Visalla, Master Cardilla, American Express-kortilla tai Nazarluotolla.  

Turvallinen korttimaksu

Nazarille on sinun turvallisuutesi erittäin tärkeää.

Salattu informaatio online korttimaksun yhteydessä. Nazarin kaikki maksutoiminnot tapahtuvat ulkopuolisen maksusysteemin DIBS:n kautta eli mitään korttitietoja ei rekisteröidy Nazarin systeemiin. Kaikki tiedot maksusuorituksista tallennetaan suojatussa muodossa. Seuraamme myös maksukorttiyritysten säännöksiä (PCI DSS), joka on edellytys sille, että voimme ottaa maksuja vastaan maksukorteilla.

Maksaminen Nazar-lomaluotolla

Olemme yhteistyössä Resurs Bankin kanssa luoneet Nazar Lomaluoton. Sinulla on mahdollisuus maksaa matkasi osissa omaan tahtiisi - maksuaikaa jopa kaksi kuukautta korottomasti tai kiinteällä korolla, jos maksuaika on pidempi. Kuukauden kuluessa matkan varaamisesta saat ensimmäisen tililaskun ja voit rauhassa valita mihin tahtiin haluat maksaa matkasi.

Lue lisää täältä 

Nazar-lasku

Nazar-laskulla saat jopa 30 päivää maksuaikaa, ja halutessasi mahdollisuuden maksaa laskusi osissa. Tutustu Nazar-laskun ehtoihin ja maksuvaihtoehtoihin Esimerkkilaskurin avulla. 

Maksu verkkopankin kautta

Matka maksetaan Nordean tilille Tilinumero: FI4937370453084018   BIC: DNBAFIHX. Muista mainita viitenumero, mikä löytyy matkavahvistuksesta/lipustasi

Maksaminen internetin kautta

Kun olet varannut matkan lomalennoilla kotisivuiltamme ja maksanut kortilla tai verkkopakin kautta, tulet saamaan matkavahvistuksen siitä, että matka on varattu ja maksu suoritettu. Matkavahvistus/lippu lähetetään ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen muutaman arkipäivän kuluessa.

Mikäli maksu ei rekisteröidy varaukseen ja lähtöpäivä on 35-0 päivän sisällä tilauksen teosta, peruuntuu varaus automaattisesti muutaman tunnin kuluessa. Ongelmien ilmetessä ota yhteyttä asiakaspalveluumme arkisin ensisijaisesti numeroon 09 427 22760 (valitse 2) tai muina aikoina sähköpostilla osoitteeseen info@nazar.fi.

Varmistunut varaus reittilennoilla vahvistetaan suoraan matkan varaamisen yhteydessä ja varausvahvistus lähetetään sähköpostilla päävaraajalle. Matkustajan tulee itse tulostaa matkavahvistus ennen matkalle lähtöä Minun lomani-sivun kautta. Matkavahvistuksesta näet matkatiedot. Lippu on henkilökohtainen. Matkavahvistus tulee ottaa mukaan matkalle. Edellä mainitut ehdot pätevät, mikäli varausvahvistuksessa ja matkavahvistuksessa ei ole toisin mainittu.

Maksunpalautus

Mahdollinen maksusuorituksen palautus tapahtuu sille kortille, jolta matka on maksettu. Jos olet maksanut verkkopankin kautta, tarvitsemme tilitietosi, jotta voimme palauttaa suorituksenne.

Vastaanotettu maksu varauksessasi

Mikäli haluat tarkistaa onko maksusi rekisteröity varaukseesi, voit kirjautua Minun lomani -sivulle. Kirjautuaksesi Minun lomaani, tulee sinun luoda tili sähköpostiosoitteellasi ja salasanalla. Voit joko luoda tilin varauksen yhteydessä tai jälkeenpäin Minun lomani -sivulla. Ikonin näet oikealla ylhäällä. Huomioithan, että sinun tulee luoda tili samalla sähköpostiosoitteella, jonka olet antanut varaukseesi.

Lisätietoja maksuehdoista löydätte matkaehdoistamme.

Maksuvälineet

Maksaminen ”Minun lomani” -osion kautta

Kotisivuillamme, nazar.fi, voit kirjautua sisään ”Minun lomani” -sivuille varausnumerosi ja varaushetkellä antamasi sähköpostiosoitteen avulla. Täällä voit maksaa matkasi kortilla (Visa tai Mastercard) tai verkkopankin kautta.

Kun matkasi on maksettu kokonaisuudessaan, voit vaivattomasti tulostaa lipun kotisivuilta kohdasta "Minun matkani".

Maksaminen kortilla

Kun varaat matkasi internetissä, voit maksaa matkasi Visalla, Master Cardilla tai American Expressillä. Luottokortin vaihtamisesta maksun jälkeen peritään toimistokulut.

Maksu puhelimitse

Voit maksaa matkasi myös puhelimitse Visalla, Master Cardilla, American Express-kortilla tai Nazarluotolla.  

Turvallinen korttimaksu

Nazarille on sinun turvallisuutesi erittäin tärkeää.

Salattu informaatio online korttimaksun yhteydessä. Nazarin kaikki maksutoiminnot tapahtuvat ulkopuolisen maksusysteemin DIBS:n kautta eli mitään korttitietoja ei rekisteröidy Nazarin systeemiin. Kaikki tiedot maksusuorituksista tallennetaan suojatussa muodossa. Seuraamme myös maksukorttiyritysten säännöksiä (PCI DSS), joka on edellytys sille, että voimme ottaa maksuja vastaan maksukorteilla.

Maksaminen Nazar-lomaluotolla

Olemme yhteistyössä Resurs Bankin kanssa luoneet Nazar Lomaluoton. Sinulla on mahdollisuus maksaa matkasi osissa omaan tahtiisi - maksuaikaa jopa kaksi kuukautta korottomasti tai kiinteällä korolla, jos maksuaika on pidempi. Kuukauden kuluessa matkan varaamisesta saat ensimmäisen tililaskun ja voit rauhassa valita mihin tahtiin haluat maksaa matkasi.

Lue lisää täältä 

Nazar-lasku

Nazar-laskulla saat jopa 30 päivää maksuaikaa, ja halutessasi mahdollisuuden maksaa laskusi osissa. Tutustu Nazar-laskun ehtoihin ja maksuvaihtoehtoihin Esimerkkilaskurin avulla. 

Maksu verkkopankin kautta

Matka maksetaan Nordean tilille Tilinumero: FI4937370453084018   BIC: DNBAFIHX. Muista mainita viitenumero, mikä löytyy matkavahvistuksesta/lipustasi

Maksaminen internetin kautta

Kun olet varannut matkan lomalennoilla kotisivuiltamme ja maksanut kortilla tai verkkopakin kautta, tulet saamaan matkavahvistuksen siitä, että matka on varattu ja maksu suoritettu. Matkavahvistus/lippu lähetetään ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen muutaman arkipäivän kuluessa.

Mikäli maksu ei rekisteröidy varaukseen ja lähtöpäivä on 35-0 päivän sisällä tilauksen teosta, peruuntuu varaus automaattisesti muutaman tunnin kuluessa. Ongelmien ilmetessä ota yhteyttä asiakaspalveluumme arkisin ensisijaisesti numeroon 09 427 22760 (valitse 2) tai muina aikoina sähköpostilla osoitteeseen info@nazar.fi.

Varmistunut varaus reittilennoilla vahvistetaan suoraan matkan varaamisen yhteydessä ja varausvahvistus lähetetään sähköpostilla päävaraajalle. Matkustajan tulee itse tulostaa matkavahvistus ennen matkalle lähtöä Minun lomani-sivun kautta. Matkavahvistuksesta näet matkatiedot. Lippu on henkilökohtainen. Matkavahvistus tulee ottaa mukaan matkalle. Edellä mainitut ehdot pätevät, mikäli varausvahvistuksessa ja matkavahvistuksessa ei ole toisin mainittu.

Maksunpalautus

Mahdollinen maksusuorituksen palautus tapahtuu sille kortille, jolta matka on maksettu. Jos olet maksanut verkkopankin kautta, tarvitsemme tilitietosi, jotta voimme palauttaa suorituksenne.

Vastaanotettu maksu varauksessasi

Mikäli haluat tarkistaa onko maksusi rekisteröity varaukseesi, voit kirjautua Minun lomani -sivulle. Kirjautuaksesi Minun lomaani, tulee sinun luoda tili sähköpostiosoitteellasi ja salasanalla. Voit joko luoda tilin varauksen yhteydessä tai jälkeenpäin Minun lomani -sivulla. Ikonin näet oikealla ylhäällä. Huomioithan, että sinun tulee luoda tili samalla sähköpostiosoitteella, jonka olet antanut varaukseesi.

Lisätietoja maksuehdoista löydätte matkaehdoistamme.

Maksuehdot

Matka lomalennoilla, joka on varattu aikaisemmin kuin 35 päivää ennen matkaan lähtöä

Varaus on vahvistettava seitsemän päivän sisällä varauksesta käsirahalla, jonka suuruus on 200 euroa per henkilö. Jos matka varataan internetin kautta, maksetaan käsiraha varauksen yhteydessä.

Loppusuorituksen tulee näkyä Nazarin tilillä viimeistään 35 päivää ennen matkan alkua. Mikäli emme ole vastaanottaneet maksuasi ajoissa, matkasi peruuntuu.

Matka lomalennoilla, joka varataan 35-0 päivää ennen lähtöä

Koko matkan summa tulee maksaa varaustilanteessa joko "Minun lomani" -osion kautta tai puhelimitse luottokortilla. Jos emme ole vastaanottaneet maksusuoritustanne, matka peruuntuu.

Matka reittilennoilla

Huomioithan, että varatessasi matkapaketin reittilennoilla, pätevät eri maksuehdot ja matka tuleekin maksaa heti kokonaisuudessaan.

Maksuehdot

Matka lomalennoilla, joka on varattu aikaisemmin kuin 35 päivää ennen matkaan lähtöä

Varaus on vahvistettava seitsemän päivän sisällä varauksesta käsirahalla, jonka suuruus on 200 euroa per henkilö. Jos matka varataan internetin kautta, maksetaan käsiraha varauksen yhteydessä.

Loppusuorituksen tulee näkyä Nazarin tilillä viimeistään 35 päivää ennen matkan alkua. Mikäli emme ole vastaanottaneet maksuasi ajoissa, matkasi peruuntuu.

Matka lomalennoilla, joka varataan 35-0 päivää ennen lähtöä

Koko matkan summa tulee maksaa varaustilanteessa joko "Minun lomani" -osion kautta tai puhelimitse luottokortilla. Jos emme ole vastaanottaneet maksusuoritustanne, matka peruuntuu.

Matka reittilennoilla

Huomioithan, että varatessasi matkapaketin reittilennoilla, pätevät eri maksuehdot ja matka tuleekin maksaa heti kokonaisuudessaan.

Matkalippu/varausvahvistus

Liput

Matkavahvistus on lentolippusi

Varatessasi matkapaketin lomalennoilla on matkavahvistus lentolippusi.

Tarkistathan, että matkavahvistuksessa olevat tiedot vastaavat tekemääsi varausta. Jos tiedoissa on virheitä, tulee sinun välittömästi ottaa meihin yhteyttä. Matkavahvistus on lasku, mutta toimii myös lentolippunasi, kun matka on kokonaisuudessaan maksettu ja aikataulut vahvistettu.

Varatessasi matkapaketin reittilennoilla tulee sinun tulostaa matkavahvistus Minun lomani-sivuilta. Löydät matkavahvistuksen ja lisätietoa kirjautumalla sisään Minun lomani -sivuille.

Huomioithan, että nimen varauksessasi tulee olla täsmälleen samassa muodossa kuin passissa – oikein kirjoitettuna ja sisältäen kaikki etunimet ja koko sukunimen. Tämä koskee kaikkia varauksessa olevia henkilöitä.

Liput

Matkavahvistus on lentolippusi

Varatessasi matkapaketin lomalennoilla on matkavahvistus lentolippusi.

Tarkistathan, että matkavahvistuksessa olevat tiedot vastaavat tekemääsi varausta. Jos tiedoissa on virheitä, tulee sinun välittömästi ottaa meihin yhteyttä. Matkavahvistus on lasku, mutta toimii myös lentolippunasi, kun matka on kokonaisuudessaan maksettu ja aikataulut vahvistettu.

Varatessasi matkapaketin reittilennoilla tulee sinun tulostaa matkavahvistus Minun lomani-sivuilta. Löydät matkavahvistuksen ja lisätietoa kirjautumalla sisään Minun lomani -sivuille.

Huomioithan, että nimen varauksessasi tulee olla täsmälleen samassa muodossa kuin passissa – oikein kirjoitettuna ja sisältäen kaikki etunimet ja koko sukunimen. Tämä koskee kaikkia varauksessa olevia henkilöitä.

Lentomatka ja matkatavarat

Matkatavarat

Matka lomalennoilla

Kaikissa pakettimatkoissa Nazarilla lentoyhtiöstä riippumatta kuuluu matkan hintaan käsimatkatavarat lentoyhtiöiden paino- ja kokorajojen puitteissa, kun taas ruumaan menevä laukku on maksua vastaan lentoyhtiön painorajojen puitteissa. Näin sinä matkustajana voit itse valita mikä sinulle sopii parhaiten ja kuinka paljon maksat laukustasi.

Pakettimatkoilla Holiday Collectioniin, Nazar Collectioniin, Premium Collectioniin ja Value Collectioniin: 25 € per matkalaukku.
Määrittelemättömillä matkoilla ja Lucky 3/4/5/Pegasos: 30 € per matkalaukku.
Ruumaan menevän matkalaukun hinta ostaessasi lentokentällä: 40 € per matkalaukku.
Ostaessasi lentokentällä pohjoismaista: 40 € per matkalaukku.
Ostaessasi lentokentällä matkakohteesta sovelletaan lentoyhtiön sääntöjä.

Huomio, mikäli olette ostaneet kaksi ruumalaukkua ja tahdotte pakata tavarat yhteen laukkuun. Mikäli kaksi matkustajaa on ostanut ruumalaukun, voi tavarat pakata yhteen laukkuun, jonka enimmäispaino voi olla 32 kg (Norwegian ja TUIfly Nordic lukuun ottamatta – lisätietoa alhaalla). Mahdollinen laukun ylipaino tulee maksaa suoraan lentoyhtiölle.

Lastenvaunut tulee taittaa kasaan, ja ne pakataan niille tarkoitettuun suojapussiin, joita normaalisti löytyy lentokentältä, joskus lisämaksua vastaan. Irrota kaikki osat jotka vaurioituvat herkästi, kuten pyörät ja kopat. Lasten vaunut kulkevat lentokoneen ruumassa muiden matkatavaroiden seassa. Suosittelemme, että ostat lisäksi matkavakuutuksen kun matkustat lastenvaunujen kanssa, sillä lentoyhtiöt korvaavat vaurioituneet vaunut ja matkatavarat vain tietyissä tapauksissa.

Terävät esineet kuten sakset, veitset ja kynsiviilat on pakattava ruumaan menevään laukkuun. Voit myös kuljettaa vain rajoitetun määrän nesteitä turvatarkastuksen läpi.

Mikäli olet varannut matkapaketin reittilennoilla, löydät lisätietoa tämän kappaleen lopusta.
 

Aegean Airlines

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 23kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 6 kg/henkilö käsimatkatavaraa.
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.


Freebird Airlines

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 20 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 10 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.


Jettime

Käsimatkatavaroiden enimmäismitat: 55 x 40 x 20 cm (1 käsimatkatavara per henkilö)
Enimmäispaino käsimatkatavaroille: 5 kg per henkilö
Ruumalaukku: Max 20 kg per henkilö (sisältäen käsimatkatavarat)
Lastenvaunut: Voidaan ottaa mukaan lisämaksutta. Lue lisää täältä miten vaunut tulee pakata.
Sylivauvat: Alle 2-vuotiailla lapsilla voi olla  10 kilon ruumalaukku ja 5 kilon käsimatkatavarat.
Golfvarusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä tehdäksesi varauksen.


Norwegian

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 (yksi käsimatkatavara henkeä kohden)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 10 kiloa henkeä kohden
Matkatavarat ruumaan: Max 23 kiloa henkeä kohden. Huomioithan, että vaikka useampi henkilö jakaisi laukun, voi se maksimissaan painaa 23 kiloa.
Lastenvaunut: Voi ottaa mukaan lisämaksutta.
Sylilapset: Alle 2-vuotiaille lapsille voi laittaa ruumaan 5 kiloa matkatavaroita (ei käsimatkatavaraa)
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi varaukseen.


SunExpress

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 20 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa 0-23 kuukauden ikäisten lasten vaunut mukaan maksutta
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 20 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.


TUIfly Nordic

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 5 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 25 kg per henkilö (sisältäen käsimatkatavaran). Huomioithan, että mikäli kaksi tai useampi henkilö pakkaa samaan laukkuun, on enimmäispaino laukulle 25 kg. 
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 10 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.


Matka reittilennoilla

Lentoyhtiön säännöt vaihtelevat, vaikka kyseessä onkin matkapaketti reittilennoilla. Painorajoitukset saattavat vaihdella. Toisinaan matkatavarat voi ostaa lisävalintana, ja joskus nämä sisältyvät matkan hintaan. Katso lisätietoa lentoyhtiöiden omilta sivuilta saadaksesi ajankohtaisen tiedon.

Matkatavarat

Matka lomalennoilla

Kaikissa pakettimatkoissa Nazarilla lentoyhtiöstä riippumatta kuuluu matkan hintaan käsimatkatavarat lentoyhtiöiden paino- ja kokorajojen puitteissa, kun taas ruumaan menevä laukku on maksua vastaan lentoyhtiön painorajojen puitteissa. Näin sinä matkustajana voit itse valita mikä sinulle sopii parhaiten ja kuinka paljon maksat laukustasi.

Pakettimatkoilla Holiday Collectioniin, Nazar Collectioniin, Premium Collectioniin ja Value Collectioniin: 25 € per matkalaukku.
Määrittelemättömillä matkoilla ja Lucky 3/4/5/Pegasos: 30 € per matkalaukku.
Ruumaan menevän matkalaukun hinta ostaessasi lentokentällä: 40 € per matkalaukku.
Ostaessasi lentokentällä pohjoismaista: 40 € per matkalaukku.
Ostaessasi lentokentällä matkakohteesta sovelletaan lentoyhtiön sääntöjä.

Huomio, mikäli olette ostaneet kaksi ruumalaukkua ja tahdotte pakata tavarat yhteen laukkuun. Mikäli kaksi matkustajaa on ostanut ruumalaukun, voi tavarat pakata yhteen laukkuun, jonka enimmäispaino voi olla 32 kg (Norwegian ja TUIfly Nordic lukuun ottamatta – lisätietoa alhaalla). Mahdollinen laukun ylipaino tulee maksaa suoraan lentoyhtiölle.

Lastenvaunut tulee taittaa kasaan, ja ne pakataan niille tarkoitettuun suojapussiin, joita normaalisti löytyy lentokentältä, joskus lisämaksua vastaan. Irrota kaikki osat jotka vaurioituvat herkästi, kuten pyörät ja kopat. Lasten vaunut kulkevat lentokoneen ruumassa muiden matkatavaroiden seassa. Suosittelemme, että ostat lisäksi matkavakuutuksen kun matkustat lastenvaunujen kanssa, sillä lentoyhtiöt korvaavat vaurioituneet vaunut ja matkatavarat vain tietyissä tapauksissa.

Terävät esineet kuten sakset, veitset ja kynsiviilat on pakattava ruumaan menevään laukkuun. Voit myös kuljettaa vain rajoitetun määrän nesteitä turvatarkastuksen läpi.

Mikäli olet varannut matkapaketin reittilennoilla, löydät lisätietoa tämän kappaleen lopusta.
 

Aegean Airlines

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 23kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 6 kg/henkilö käsimatkatavaraa.
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.


Freebird Airlines

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 20 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 10 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.


Jettime

Käsimatkatavaroiden enimmäismitat: 55 x 40 x 20 cm (1 käsimatkatavara per henkilö)
Enimmäispaino käsimatkatavaroille: 5 kg per henkilö
Ruumalaukku: Max 20 kg per henkilö (sisältäen käsimatkatavarat)
Lastenvaunut: Voidaan ottaa mukaan lisämaksutta. Lue lisää täältä miten vaunut tulee pakata.
Sylivauvat: Alle 2-vuotiailla lapsilla voi olla  10 kilon ruumalaukku ja 5 kilon käsimatkatavarat.
Golfvarusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä tehdäksesi varauksen.


Norwegian

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 (yksi käsimatkatavara henkeä kohden)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 10 kiloa henkeä kohden
Matkatavarat ruumaan: Max 23 kiloa henkeä kohden. Huomioithan, että vaikka useampi henkilö jakaisi laukun, voi se maksimissaan painaa 23 kiloa.
Lastenvaunut: Voi ottaa mukaan lisämaksutta.
Sylilapset: Alle 2-vuotiaille lapsille voi laittaa ruumaan 5 kiloa matkatavaroita (ei käsimatkatavaraa)
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi varaukseen.


SunExpress

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 20 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa 0-23 kuukauden ikäisten lasten vaunut mukaan maksutta
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 20 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.


TUIfly Nordic

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 5 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 25 kg per henkilö (sisältäen käsimatkatavaran). Huomioithan, että mikäli kaksi tai useampi henkilö pakkaa samaan laukkuun, on enimmäispaino laukulle 25 kg. 
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 10 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.


Matka reittilennoilla

Lentoyhtiön säännöt vaihtelevat, vaikka kyseessä onkin matkapaketti reittilennoilla. Painorajoitukset saattavat vaihdella. Toisinaan matkatavarat voi ostaa lisävalintana, ja joskus nämä sisältyvät matkan hintaan. Katso lisätietoa lentoyhtiöiden omilta sivuilta saadaksesi ajankohtaisen tiedon.

Matkatavarat

Matka lomalennoilla

Kaikissa pakettimatkoissa Nazarilla lentoyhtiöstä riippumatta kuuluu matkan hintaan käsimatkatavarat lentoyhtiöiden paino- ja kokorajojen puitteissa, kun taas ruumaan menevä laukku on maksua vastaan lentoyhtiön painorajojen puitteissa. Näin sinä matkustajana voit itse valita mikä sinulle sopii parhaiten ja kuinka paljon maksat laukustasi.

Pakettimatkoilla Holiday Collectioniin, Nazar Collectioniin, Premium Collectioniin ja Value Collectioniin: 25 € per matkalaukku.
Määrittelemättömillä matkoilla ja Lucky 3/4/5/Pegasos: 30 € per matkalaukku.
Ruumaan menevän matkalaukun hinta ostaessasi lentokentällä: 40 € per matkalaukku.
Ostaessasi lentokentällä pohjoismaista: 40 € per matkalaukku.
Ostaessasi lentokentällä matkakohteesta sovelletaan lentoyhtiön sääntöjä.

Huomio, mikäli olette ostaneet kaksi ruumalaukkua ja tahdotte pakata tavarat yhteen laukkuun. Mikäli kaksi matkustajaa on ostanut ruumalaukun, voi tavarat pakata yhteen laukkuun, jonka enimmäispaino voi olla 32 kg (Norwegian ja TUIfly Nordic lukuun ottamatta – lisätietoa alhaalla). Mahdollinen laukun ylipaino tulee maksaa suoraan lentoyhtiölle.

Lastenvaunut tulee taittaa kasaan, ja ne pakataan niille tarkoitettuun suojapussiin, joita normaalisti löytyy lentokentältä, joskus lisämaksua vastaan. Irrota kaikki osat jotka vaurioituvat herkästi, kuten pyörät ja kopat. Lasten vaunut kulkevat lentokoneen ruumassa muiden matkatavaroiden seassa. Suosittelemme, että ostat lisäksi matkavakuutuksen kun matkustat lastenvaunujen kanssa, sillä lentoyhtiöt korvaavat vaurioituneet vaunut ja matkatavarat vain tietyissä tapauksissa.

Terävät esineet kuten sakset, veitset ja kynsiviilat on pakattava ruumaan menevään laukkuun. Voit myös kuljettaa vain rajoitetun määrän nesteitä turvatarkastuksen läpi.

Mikäli olet varannut matkapaketin reittilennoilla, löydät lisätietoa tämän kappaleen lopusta.
 

Aegean Airlines

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 23kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 6 kg/henkilö käsimatkatavaraa.
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.


Freebird Airlines

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 20 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 10 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.


Jettime

Käsimatkatavaroiden enimmäismitat: 55 x 40 x 20 cm (1 käsimatkatavara per henkilö)
Enimmäispaino käsimatkatavaroille: 5 kg per henkilö
Ruumalaukku: Max 20 kg per henkilö (sisältäen käsimatkatavarat)
Lastenvaunut: Voidaan ottaa mukaan lisämaksutta. Lue lisää täältä miten vaunut tulee pakata.
Sylivauvat: Alle 2-vuotiailla lapsilla voi olla  10 kilon ruumalaukku ja 5 kilon käsimatkatavarat.
Golfvarusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiölle. Klikkaa tästä tehdäksesi varauksen.


Norwegian

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 (yksi käsimatkatavara henkeä kohden)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 10 kiloa henkeä kohden
Matkatavarat ruumaan: Max 23 kiloa henkeä kohden. Huomioithan, että vaikka useampi henkilö jakaisi laukun, voi se maksimissaan painaa 23 kiloa.
Lastenvaunut: Voi ottaa mukaan lisämaksutta.
Sylilapset: Alle 2-vuotiaille lapsille voi laittaa ruumaan 5 kiloa matkatavaroita (ei käsimatkatavaraa)
Golf-varusteet: Varataan ja maksetaan ennen lähtöä suoraan lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi varaukseen.


SunExpress

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 20 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 8kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 20kg per henkilö
Lastenvaunut: Voit ottaa 0-23 kuukauden ikäisten lasten vaunut mukaan maksutta
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 20 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.


TUIfly Nordic

Maksimimitat käsimatkatavaroille: 55 x 40 x 23 cm (yksi laukku per matkustaja)
Maksimipaino käsimatkatavaroille: 5 kg per henkilö
Matkatavarat ruumaan: Matkatavarat ruumaan: Maksimissaan 25 kg per henkilö (sisältäen käsimatkatavaran). Huomioithan, että mikäli kaksi tai useampi henkilö pakkaa samaan laukkuun, on enimmäispaino laukulle 25 kg. 
Lastenvaunut: Voit ottaa mukaan lastenvaunut maksutta.
Sylilapset: Sallittu matkatavaramäärä alle 2-vuotiaille lapsille on 10 kg/henkilö (ei käsimatkatavaraa).
Golf-varusteet: varataan ja maksetaan etukäteen lentoyhtiöltä. Klikkaa tästä päästäksesi eteenpäin.


Matka reittilennoilla

Lentoyhtiön säännöt vaihtelevat, vaikka kyseessä onkin matkapaketti reittilennoilla. Painorajoitukset saattavat vaihdella. Toisinaan matkatavarat voi ostaa lisävalintana, ja joskus nämä sisältyvät matkan hintaan. Katso lisätietoa lentoyhtiöiden omilta sivuilta saadaksesi ajankohtaisen tiedon.

Ruoka ja juoma lennolla (matkapaketti lomalennoilla)

Lentoruoka ei kuulu matkan hintaan, vaan se on ostettava erikseen kolme päivää ennen matkalle lähtöä. Ruoka lennolla on kevyt ateria, jonka osa lentoyhtiöistä tarjoilee kylmänä. Meno-paluu maksaa 23 € per aikuinen ja 12 € alle 12-vuotiailta lapsilta. Alle 2-vuotiaille ei voi tilata lentoruokaa. Huomioi, että juomat lennolla ovat lisämaksua vastaan ja maksetaan lennolla.

Mikäli lennät SunExpressillä, tulee lentoruoat tilata heidän kotisivuiltaan viimeistään 36 tuntia ennen lähtöä.

Mikäli sinulla on erityistoiveita ruoan suhteen (esimerkiksi kasvisravinto), tulee nämä tilata viimeistään kolme päivää ennen matkalle lähtöä.

Omien ruokien mukaan ottaminen lennoille ei ole sallittua . Syy tähän on siivouksen minimoiminen, jätteenhallinnan parempi kontrolloiminen ympäristövaikutteineen sekä allergisten henkilöiden huomioon ottaminen. Emme voi taata lentojemme olevan pähkinättömiä. Pähkinöitä saattaa olla ruoassa tai muiden matkustajien mukana.

Varauksiin, jotka tehdään myöhemmin kuin kolme päivää ennen matkalle lähtöä, emme voi taata ruokailua, mutta teemme parhaamme tämän toteuttamiseksi.

Varatessasi matkapaketin reittilennoilla, on sinulla mahdollisuus useimmilla Euroopan sisäisillä lennoilla ostaa snackseja ja pienempiä aterioita lennon aikana varaamatta näitä etukäteen. 

Haluatko lisätä lentoruoan olemassa olevaan varaukseesi? Kirjaudu Minun lomani -osioon tai ota yhteyttä Holiday Centeriimme.

Ruoka ja juoma lennolla (matkapaketti lomalennoilla)

Lentoruoka ei kuulu matkan hintaan, vaan se on ostettava erikseen kolme päivää ennen matkalle lähtöä. Ruoka lennolla on kevyt ateria, jonka osa lentoyhtiöistä tarjoilee kylmänä. Meno-paluu maksaa 23 € per aikuinen ja 12 € alle 12-vuotiailta lapsilta. Alle 2-vuotiaille ei voi tilata lentoruokaa. Huomioi, että juomat lennolla ovat lisämaksua vastaan ja maksetaan lennolla.

Mikäli lennät SunExpressillä, tulee lentoruoat tilata heidän kotisivuiltaan viimeistään 36 tuntia ennen lähtöä.

Mikäli sinulla on erityistoiveita ruoan suhteen (esimerkiksi kasvisravinto), tulee nämä tilata viimeistään kolme päivää ennen matkalle lähtöä.

Omien ruokien mukaan ottaminen lennoille ei ole sallittua . Syy tähän on siivouksen minimoiminen, jätteenhallinnan parempi kontrolloiminen ympäristövaikutteineen sekä allergisten henkilöiden huomioon ottaminen. Emme voi taata lentojemme olevan pähkinättömiä. Pähkinöitä saattaa olla ruoassa tai muiden matkustajien mukana.

Varauksiin, jotka tehdään myöhemmin kuin kolme päivää ennen matkalle lähtöä, emme voi taata ruokailua, mutta teemme parhaamme tämän toteuttamiseksi.

Varatessasi matkapaketin reittilennoilla, on sinulla mahdollisuus useimmilla Euroopan sisäisillä lennoilla ostaa snackseja ja pienempiä aterioita lennon aikana varaamatta näitä etukäteen. 

Haluatko lisätä lentoruoan olemassa olevaan varaukseesi? Kirjaudu Minun lomani -osioon tai ota yhteyttä Holiday Centeriimme.

Istumapaikat ja lisävalinnat lennolle

Nazar tarjoaa lomalennot varanneille vierailleen mahdollisuuden varata tietyt istuinpaikat etukäteen lähes kaikilla lennoilla. Tietyillä lennoilla voitte myös tehdä etukäteisvarauksen muista lisäpalveluista. Alla lisätietoa lentoyhtiöiden tarjoamista lisäpalveluista:Lue lisää.

Varatessasi matkapaketin reittilennoilla, on sinulla mahdollisuus varata istumapaikat lisämaksua vastaan tietyillä lennoilla. Useimmiten voit valita istumapaikan maksutta lähtöselvityksen yhteydessä. Voit kirjautua sisään lentoyhtiön omien sivujen kautta nähdäksesi, mikä koskee juuri sinun matkaasi. Matkavahvistuksesta löydät vahvistusnumeron, jota käyttämällä pääset kirjautumaan lentoyhtiön paikkavarausjärjestelmään.

Tax-free

Charter-matka ja tax-free kuuluvat yhteen!

Useimmat meistä rakastat tehdä verovapaita ostoksia. Eri lentoyhtiöiden tax-free-tilauskäytäntö vaihtelee. Lue alta lisää. Hyvää lomaa!

Varatessasi matkapaketin reittilennoilla on tax-free -tuotteiden osto mahdollista tietyillä lennoilla, mutta tilaus etukäteen ei ole mahdollista. Tarjonta vaihtelee eri lentoyhtiöiden välillä ja lentomatkasi tarjonnan voit tarkistaa kirjautumalla sisään lentoyhtiösi omille kotisivuille. Kirjautumiseen tarvitset vahvistusnumerosi matkavahvistuksestasi.

Aegean Airlinesilla

Tax-free -tuotteita ei ole mahdollisuus tilata lentäessäsi Aegean Airlinesilla. 

Corendon Air

Corendon Airlinesilla ei ole mahdollista ostaa tax-free -tuotteita. 

Freebird Airlines

Freebird Airlinesin lennoilla ei ole mahdollista ostaa tax-free -tuotteita. 

Jettime

Lentäessäsi Jettime-lennoilla voit tilata etukäteen tax-free -tuotteita niin meno- kuin paluulennolle. Tilauksen voi tehdä 5-30 päivää ennen meno- ja paluumatkaa. Tarkempaa tietoa ja tilauksen voi tehdä kirjautumalla sisään shopiin klikkaamalla tästä. Lennolla on ainoastaan rajoitettu määrä tax-free-tuotteita.

Norwegian

Lentäessäsi Norwegianilla ei tax-free -tuotteita voi tilata ennakkoon lentäessäsi EU:n sisällä ja vain tietyille reiteille EU:n ulkopuolelle. Mikäli tax-free on mahdollista, lähetetään sinulle kuvasto noin kolme viikkoa ennen matkalle lähtöä osoitteeseen, joka on annettu matkavarauksen yhteydessä. Tilauksen voi tehdä 5-30 päivää ennen matkalle lähtöä niin meno kuin paluulennolle. Tarkkaa tietoa sekä tilauksen voit tehdä täältä sisäänkirjautuessasi sivulle. Itse lennolla on rajoitettu määrä tax-free -tuotteita. 

SunExpress

Sun Expressin lennoilla ei ole mahdollista ostaa tax-free -tuotteita. 

TUIfly Nordic 

Kun lennät TUIfly Nordicilla, voit tilata tax-free -tuotteita etukäteen niin meno- kuin tulomatkalle. Tilauksen voi tehdä 5-30 päivää ennen matkalle lähtöä. Tarkempaa tietoa tax-free -tuotteiden tilauksen teosta saat kirjautumalla sisään täälläLennoilla on myynnissä rajoitettu määrä tax-free -tuotteita.

Pyydämme huomioimaan, että kun ostat taxfree-tavaroita tai palveluita lennon aikana, on tämä sinun ja lentoyhtiön välinen sopimus. Nazar ei vastaa tax-free tavaroiden tilaamisesta tai myynnistä. Jos tax-free tilauksen yhteydessä on tapahtunut virhe, pyydämme ottamaan välittömästi yhteyttä lentoyhtiöön. 

Tulli

Saadaksesi selville kuinka paljon tullivapaita tuotteita saat tuoda mukanasi kotimatkalla suosittelemme sinua tarkistamaan ajankohtaiset rajoitukset Tullilaitoksen kotisivuilta.

Passi ja viisumi

Passi ja viisumi

Yleiset ohjeet

Kaikilla matkustajilla tulee olla mukanaan voimassaoleva kuvallinen matkustusasiakirja/passi - koskee myös lapsia ja sylivauvoja. Osa maista ei hyväksy väliaikaisia passeja. Passissa ei saa olla vaurioita, eikä se muutenkaan saa näyttää muokatulta. Nazaria ei voida pitää vastuullisena, mikäli matkustajalta puuttuu voimassaoleva passi tai muu tarvittava matkustusasiakirja.

Pidätämme oikeuden muutoksiin passi-säännöksissä tämän päivityksen jälkeen. Saadaksesi täydellistä tietoa passimääräyksistä, pyydämme teitä kääntymään maan oman konsulaatin/suurlähetystön tai poliisiviranomaisten puoleen.

Tiettyihin maihin ei ole Suomen kansalaisilla, ulkomaalaistaustaisilla Suomen kansalaisilla, tai Suomessa asuvilla muun maan kansalaisilla automaattisesti pääsyoikeutta. Saadaksesi täydellistä tietoa viisumista, pyydämme teitä kääntymään maan oman konsulaatin/suurlähetystön puoleen. Mikäli matkustajalta puuttuu viisumi, Nazar ei ota vastuuta seurauksista. Huomio, että alla olevat tiedot viisumista koskevat Nazarin pakettimatkoja (1-2 viikkoa) ja niihin voi tulla muutoksia.

Erityisesti koskien Turkkia

Passi

Passin tulee olla voimassa vähintään 150 päivää maahan saapumisen jälkeen.

Tietoa koskien väliaikaista passia tulee tiedustella maan suurlähetystöstä/konsulaatilta, ja poliisilaitokselta. Nazar ei ota vastuuta seurauksista koskien passia, joka ei ole voimassa maan säännösten mukaisesti.


Maahan saapuvalla henkilöllä on oltava passissaan vähintään yksi tyhjä sivu Turkin viranomaisten maahantulo- ja maasta poistumisleimoja varten. Mikäli passissa ei ole tyhjää sivua viranomaisten merkintöjä varten, on viranomaisella oikeus estää henkilön maahanpääsy.

Viisumi

Pohjoismaiden kansalaiset eivät tarvitse viisumia matkustaessaan Turkkiin.

Nazarilla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa muutoksiin/päivityksiin koskien sääntöjä viisumista, eikä ota vastuuta viisumiasioista. (Päivitämme tiedon heti kun olemme saaneet informaatiota muutoksista.) 

Erityisesti koskien Kreikkaa ja Kyprosta

Passi

Voimassa oleva passi tai kansainvälinen matkustusasiakirja vaaditaan koko oleskelun vaatimaksi ajaksi.

Viisumi

Viisumia ei vaadita Suomen kansalaisilta. 

Passi ja viisumi

Yleiset ohjeet

Kaikilla matkustajilla tulee olla mukanaan voimassaoleva kuvallinen matkustusasiakirja/passi - koskee myös lapsia ja sylivauvoja. Osa maista ei hyväksy väliaikaisia passeja. Passissa ei saa olla vaurioita, eikä se muutenkaan saa näyttää muokatulta. Nazaria ei voida pitää vastuullisena, mikäli matkustajalta puuttuu voimassaoleva passi tai muu tarvittava matkustusasiakirja.

Pidätämme oikeuden muutoksiin passi-säännöksissä tämän päivityksen jälkeen. Saadaksesi täydellistä tietoa passimääräyksistä, pyydämme teitä kääntymään maan oman konsulaatin/suurlähetystön tai poliisiviranomaisten puoleen.

Tiettyihin maihin ei ole Suomen kansalaisilla, ulkomaalaistaustaisilla Suomen kansalaisilla, tai Suomessa asuvilla muun maan kansalaisilla automaattisesti pääsyoikeutta. Saadaksesi täydellistä tietoa viisumista, pyydämme teitä kääntymään maan oman konsulaatin/suurlähetystön puoleen. Mikäli matkustajalta puuttuu viisumi, Nazar ei ota vastuuta seurauksista. Huomio, että alla olevat tiedot viisumista koskevat Nazarin pakettimatkoja (1-2 viikkoa) ja niihin voi tulla muutoksia.

Erityisesti koskien Turkkia

Passi

Passin tulee olla voimassa vähintään 150 päivää maahan saapumisen jälkeen.

Tietoa koskien väliaikaista passia tulee tiedustella maan suurlähetystöstä/konsulaatilta, ja poliisilaitokselta. Nazar ei ota vastuuta seurauksista koskien passia, joka ei ole voimassa maan säännösten mukaisesti.


Maahan saapuvalla henkilöllä on oltava passissaan vähintään yksi tyhjä sivu Turkin viranomaisten maahantulo- ja maasta poistumisleimoja varten. Mikäli passissa ei ole tyhjää sivua viranomaisten merkintöjä varten, on viranomaisella oikeus estää henkilön maahanpääsy.

Viisumi

Pohjoismaiden kansalaiset eivät tarvitse viisumia matkustaessaan Turkkiin.

Nazarilla ei ole mahdollisuutta vaikuttaa muutoksiin/päivityksiin koskien sääntöjä viisumista, eikä ota vastuuta viisumiasioista. (Päivitämme tiedon heti kun olemme saaneet informaatiota muutoksista.) 

Erityisesti koskien Kreikkaa ja Kyprosta

Passi

Voimassa oleva passi tai kansainvälinen matkustusasiakirja vaaditaan koko oleskelun vaatimaksi ajaksi.

Viisumi

Viisumia ei vaadita Suomen kansalaisilta. 

Lentokenttäkuljetus ja retket

Lentokenttäkuljetus

Lentokenttäkuljetus ei sisälly matkan hintaan. Useimmissa tapauksissa sinulla on mahdollisuus ostaa bussikuljetus tai yksityiskuljetus.

Kun olet hakenut matkatavarasi, kulkenut tullin läpi ja päässyt ulos tulohallista, ovat oppaamme useimmiten sinua vastassa. Joihinkin matkakohteista on yhteinen lentokenttäkuljetus useilta eri lennoilta tuleville, joten lentokentällä voi esiintyä odotusaikaa. Opas ei yleensä ole mukana lentokenttäkuljetuksessa. Joissakin tapauksissa voi kuljetus hotellille tapahtua minibussilla tai taksilla.

Jos olet varannut matkapaketin reittilennoilla voi kuljetus vaihdella matkakohtaisesti.  

Haluatko lisätä kuljetuksen olemassa olevaan varaukseesi? Kirjaudu Minun lomani -osioon tai ota yhteyttä Holiday Centeriimme.

 

Bussikuljetus

Järjestämme edestakaiset kuljetukset lentokentän ja hotellin välillä. Hinta koskee meno-paluu kuljetusta.

Turkki: alkaen 27 €
Kreikka: alkaen 24 €
Kypros: alkaen 24 €

 

Yksityiskuljetus

Haluatko päästä nopeasti lentokentältä hotellille ja takaisin lentokentälle odottelematta kaikkien muiden nousemista bussiin? Silloin sinun kannattaa varata yksityiskuljetus.

Turkissa voi yksityiskuljetus tapahtua niin autolla, taksilla kuin minibussillakin. Rodoksella ja Kyproksella käytetään yksityiskuljetuksissa autoa/taksia. Huom. autossa voi olla maks. 2 aikuista ja 1 lapsi. Jos teitä on isompi seurue, tulee useampia autoja.

Jos olet varannut yksityisen kuljetuksen, ota yhteyttä Nazarin tai TUI:n oppaisiin terminaalin ulkopuolella olevalla saapumistiskillä laskeutumisen jälkeen.

 

Perhekuljetus (vain Turkissa)

Mikäli teitä on neljä henkilöä tai useampi matkaseurueessanne niin voitte varata yksityiskuljetuksen entistäkin parempaan hintaan. Mitä lyhyempi kuljetusaika, sitä nopeammin pääsette aloittamaan lomanvieton!  

 

Yksityiskuljetus ja perhekuljetus tulee varata viimeistään viikkoa ennen lähtöä ja tämä tulee ostaa kaikille henkilöille, jotka ovat samassa varauksessa. Lue lisää täältä

Mikäli suunnittelet matkapaketin varaamista reittilennoilla, näet kuljetusmahdollisuudet ja hinnat varauksen yhteydessä nettisivuiltamme.

 

Pidä mielessä, että

  • Helposti särkyvät tavarat tai arvotavarat on kuljetettava käsimatkatavaroissa lentokenttäkuljetuksen aikana
  • Nazar ei vastaa linja-auton ruumaan lastatuista matkatavaroista. Emme voi myöskään tilanpuutteesta johtuen taata, että erikoismatkatavarat kuten golf-varusteet, pyörät, surffilaudat tai vastaavat mahtuvat mukaan lentokenttäkuljetuslinja-autoon
  • On sinun vastuullasi varmistaa, että matkatavarat ovat mukana lentokenttäkuljetuksessa niin hotellille kuin lentokentälle matkustettaessa
  • Lentokenttäkuljetuksen voi ostaa siihen asti, kunnes lähtöselvitys alkaa lentokentällä
  • Suosittelemme hotellikuljetuksen ostamista kauttamme, sillä taksin kuljettajien saattaa olla vaikea löytää tiettyihin hotelleihin ja hinnat ovat yleensä korkeampia kuin lentokenttäkuljetuksemme
  • Lentokenttäkuljetus tulee olla ostettuna ennen matkaa
  • Korkeasesonkina voivat kuljetusajat olla pidempiä liikenteen vuoksi
  • Jos olet ostanut pelkät lennot, on lentokenttäkuljetus ostettava vähintään kolme päivää ennen matkaan lähtöä

 

Lentokenttäkuljetus

Lentokenttäkuljetus ei sisälly matkan hintaan. Useimmissa tapauksissa sinulla on mahdollisuus ostaa bussikuljetus tai yksityiskuljetus.

Kun olet hakenut matkatavarasi, kulkenut tullin läpi ja päässyt ulos tulohallista, ovat oppaamme useimmiten sinua vastassa. Joihinkin matkakohteista on yhteinen lentokenttäkuljetus useilta eri lennoilta tuleville, joten lentokentällä voi esiintyä odotusaikaa. Opas ei yleensä ole mukana lentokenttäkuljetuksessa. Joissakin tapauksissa voi kuljetus hotellille tapahtua minibussilla tai taksilla.

Jos olet varannut matkapaketin reittilennoilla voi kuljetus vaihdella matkakohtaisesti.  

Haluatko lisätä kuljetuksen olemassa olevaan varaukseesi? Kirjaudu Minun lomani -osioon tai ota yhteyttä Holiday Centeriimme.

 

Bussikuljetus

Järjestämme edestakaiset kuljetukset lentokentän ja hotellin välillä. Hinta koskee meno-paluu kuljetusta.

Turkki: alkaen 27 €
Kreikka: alkaen 24 €
Kypros: alkaen 24 €

 

Yksityiskuljetus

Haluatko päästä nopeasti lentokentältä hotellille ja takaisin lentokentälle odottelematta kaikkien muiden nousemista bussiin? Silloin sinun kannattaa varata yksityiskuljetus.

Turkissa voi yksityiskuljetus tapahtua niin autolla, taksilla kuin minibussillakin. Rodoksella ja Kyproksella käytetään yksityiskuljetuksissa autoa/taksia. Huom. autossa voi olla maks. 2 aikuista ja 1 lapsi. Jos teitä on isompi seurue, tulee useampia autoja.

Jos olet varannut yksityisen kuljetuksen, ota yhteyttä Nazarin tai TUI:n oppaisiin terminaalin ulkopuolella olevalla saapumistiskillä laskeutumisen jälkeen.

 

Perhekuljetus (vain Turkissa)

Mikäli teitä on neljä henkilöä tai useampi matkaseurueessanne niin voitte varata yksityiskuljetuksen entistäkin parempaan hintaan. Mitä lyhyempi kuljetusaika, sitä nopeammin pääsette aloittamaan lomanvieton!  

 

Yksityiskuljetus ja perhekuljetus tulee varata viimeistään viikkoa ennen lähtöä ja tämä tulee ostaa kaikille henkilöille, jotka ovat samassa varauksessa. Lue lisää täältä

Mikäli suunnittelet matkapaketin varaamista reittilennoilla, näet kuljetusmahdollisuudet ja hinnat varauksen yhteydessä nettisivuiltamme.

 

Pidä mielessä, että

  • Helposti särkyvät tavarat tai arvotavarat on kuljetettava käsimatkatavaroissa lentokenttäkuljetuksen aikana
  • Nazar ei vastaa linja-auton ruumaan lastatuista matkatavaroista. Emme voi myöskään tilanpuutteesta johtuen taata, että erikoismatkatavarat kuten golf-varusteet, pyörät, surffilaudat tai vastaavat mahtuvat mukaan lentokenttäkuljetuslinja-autoon
  • On sinun vastuullasi varmistaa, että matkatavarat ovat mukana lentokenttäkuljetuksessa niin hotellille kuin lentokentälle matkustettaessa
  • Lentokenttäkuljetuksen voi ostaa siihen asti, kunnes lähtöselvitys alkaa lentokentällä
  • Suosittelemme hotellikuljetuksen ostamista kauttamme, sillä taksin kuljettajien saattaa olla vaikea löytää tiettyihin hotelleihin ja hinnat ovat yleensä korkeampia kuin lentokenttäkuljetuksemme
  • Lentokenttäkuljetus tulee olla ostettuna ennen matkaa
  • Korkeasesonkina voivat kuljetusajat olla pidempiä liikenteen vuoksi
  • Jos olet ostanut pelkät lennot, on lentokenttäkuljetus ostettava vähintään kolme päivää ennen matkaan lähtöä

 

Peruutusvakuutus ja matkavakuutus

Matkavakuutus

Loma on vuoden odotetuinta aikaa

Lomalle lähdetään rentoutumaan, lataamaan akkuja ja nauttimaan mukavasta yhdessäolosta. Joskus lomallakin tapahtuu odottamattomia asioita, jotka saattavat viedä mielenrauhan. Silloin on tärkeää, että vakuutuksesi on riittävän kattava ja oikea.

Nazar tekee yhteistyötä Allianzin kanssa pystyäkseen tarjoamaan markkinoiden kattavimman vakuutuksen. Kauttamme on mahdollista ostaa matkavakuutus, joka antaa parhaan turvan matkallesi.  

Super Turva

  • Matkasairauden tai tapaturman aiheuttamat hoitokulut korvataan ilman ylärajaa (mukaan lukien epidemia- tai pandemiataudista kuten covid-19 johtuvan sairastumisen 13.04. alkaen ostetuissa vakuutuksissa).
  • Matkasairauden hoitoa korvataan enintään 120 päivältä hoidon alkamisesta ja tapaturman hoitoa enintään kolme vuotta.
  • Vakuutus korvaa lisäksi matkan keskeytymiseen, matkalta myöhästymiseen tai matkan odottamiseen liittyviä perusteltuja kuluja sekä mm. vainajan kuljetuksen kotimaahan.
  • Vakuutus korvaa tapaturman aiheuttamasta haitasta syntyviä kuluja 20 000 euroon asti ja kuolemasta 20 000 euroa.
  • Matkatavaravakuutus korvaa matkatavaran vahingoittumisen tai varkauden ilman omavastuuta, sekä matkatavaroiden myöhästymisestä (yli 6 h) tai katoamisesta aiheutuvia kuluja.
  • Matkatavaroiden vakuutusmäärä on 2000 euroa.


Esimerkiksi nämä sisältyvät Super Turva –vakuutukseen:

  • Ei omavastuuta
  • Lääkärikulut korvataan
  • Korvaus sairastuessa menetetyistä lomapäivistä
  • Korvaus myöhästyneestä laukusta
  • Akuutti sairastapaus kotona, jolloin sinun täytyy matkustaa kotiin aikaisemmin
  • Lentomyöhästymiset – kompensaatio jo ensimmäisen kuuden tunnin jälkeen
  • Akuutti hammashoito
  • Henkilökohtaiset matkatavarat
  • Hukattu passi
  • Onnettomuudet
  • Oikeuskulut


Hinnat    2-15 v / 16-86 v.
Allianz - Matkavakuutus Super Turva 9 päivää 26 € / 52 €
Allianz - Matkavakuutus Super Turva 16 päivää 35,50 € / 71 €
 

Ajankohtaista tietoa:
COVID-19 – lue tietoa mikä koskee matkavakuutustasi täältä.

Tärkeää tietää:

  • Jos sinulla on olemassa ja tiedossa olevia sairauksia, tutustuthan vakuutusehtoihin huolella, sillä vakuutuksessa on rajoituksia näiltä osin.
  • Matkavakuutus voidaan myöntää henkilölle, joka asuu vakituisesti Suomessa. Vakuutetun tulee olla enintään 86-vuotias tai nuorempi, ja hänellä tulee olla voimassa oleva Kela-kortti.
  • Huomioithan, että vakuutusta lapsihintaan ei voi ostaa erikseen lapselle, mikäli tätä ei osteta myös vähintään yhdelle aikuiselle.

Allianzilla on oma 24 tuntia vuorokaudessa päivystävä puhelin vakavia sairaus- ja onnettomuustapauksia varten. Puhelinnumero on +358 20 1550810 ja numerossa palvellaan suomeksi.

Saadaksesi rahat takaisin matkastasi, tulee sinun olla itse yhteydessä Allianziin/Falckiin puhelimitse numeroon +358 20 1550810 tai sähköpostitse claims.fga@fi.falck.com

On erittäin tärkeää, että tutustut huolellisesti vakuutusehtoihin.

Lue tarkemmat matkavakuutusehdot täältä:

13.04.2021 alkaen solmittujen sopimusten ehdot:
Vakuutusta koskevat tiedot sisältävän asiakirjan
Vakuutusehdot

Mikäli olet varannut matkavakuutuksesi ennen 5.11.2019, tutustuthan ehtoihin täältä

Hotellit

Matkustaminen allergikkona

Erikoisruokavalio, kuten gluteenitonta tai laktoositonta ruokaa, voi olla hankala löytää joistain maista, koska allergiat eivät ole niin yleisiä kuin meillä Pohjoismaissa. Et voi siis laskea sen varaan, että kohteesta löytyy vaihtoehtoja erikoisruokavaliolle. Niissä hotelleissa, ravintoloissa ja liikkeissä, joiden kanssa teemme yhteistyötä, voi henkilökunnan olla vaikeaa ymmärtää kuinka tärkeää allergikolle on olla syömättä tiettyjä ruoka-aineita. Meillä matkanjärjestäjänä on vähän vaikutusvaltaa näihin asioihin yhteistyöhotelleillamme. Hotelleilla on vieraita eri puolilta maailmaa ja tämän takia voi olla vaikeaa täyttää kaikkien toiveet. Olet aina tervetullut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme, mikäli sinulla on aiheesta kysyttävää.

 

Pegasos-hotelleissamme; Pegasos Royal, Pegasos Club, Pegasos Resort ja Pegasos World, joissa suurin osa vieraistamme valitsee asua, tarjotaan osittain erikoisruokia. Tämä tarkoittaa pääsääntöisesti gluteenittomia, pähkinättömiä ja laktoosittomia vaihtoehtoja. Jäätelökioskeissa on saatavilla myös laktoositonta pehmistä. Olemme näiden hotellien kanssa tiiviillä yhteistyöllä löytäneet mahdollisuuden tarjota erikoisruokavalioita, mutta haluamme samaan aikaan painottaa, että All Inclusive-tarjonta ei ole yhtä kattavaa allergikoille kuin muille matkustajille.

 

Mikäli matkustat johonkin muuhun hotelliin, on sinulla mahdollisuus ilmoittaa allergiastasi suoraan hotellille sähköisellä kaavakkeella, jonka olemme kehittäneet yhdessä hotellien kanssa. Tämän voit täyttää kätevästi ennen matkaasi ja lähettää hotellille. Mikäli sinulla on kysyttävää allergiastasi ennen matkan varaamista, voit tässä tapauksessa myös täyttää kaavakkeen ja lähettää sen hotellille ennen kuin teet oston. Kerro allergiastasi myös tulosi yhteydessä hotellille ja oppaillemme, niin he voivat järjestää tapaamisen ravintolahenkilökunnan kanssa, joka puolestaan voi käydä läpi ruokatarjonnan kanssasi.

 

Täällä voit täyttää allergiakaavakkeen ja ottaa yhteyttä allergiaasi koskien Pegasos Worldiin, Pegasos ClubiinPegasos Resortiin ja Pegasos Royaliin.

Korkea- ja matalasesonki

Jos matkustat matalasesongin aikana, eli ennen korkeasesonkia tai sen jälkeen, saattavat matkakohteen tietyt ravintolat, baarit ja liikkeet sulkea ovensa tavallista aikaisemmin tai olla kokonaan suljettuna. Monet hotelleista lämmitetään aurinkoenergialla, ja tästä syystä saattaa lämmityksessä ja lämpimän veden jakelussa olla pidempiä tai lyhyempiä taukoja.

Matalasesonkina saatetaan hotelli sulkea aiottua aikaisemmin, jolloin joudumme lyhyellä varoitusajalla ilmoittamaan asiakkaillemme hotellin vaihdosta. Matalasesonkina saattavat jotkin aktiviteetit ja palvelut olla poissa käytöstä. Tällaisia ovat mm. hotellien ravintolat, baarit ja altaat, mutta koskevat myös iltaohjelmia ja lasten aktiviteetteja. All Inclusive-palvelua, kuten seisovien pöytien tarjontaa saatetaan rajoittaa vastaamaan vieraiden lukumäärää.

Korkeasesongin aikana on liikettä ja toimintaa runsaasti, ja jonkin asteisia meluhaittoja, jonottamista ja odotusaikojen venymisiä saattaa esiintyä. Baareista ja ravintoloista saattaa kuulua musiikkia. Sekä korkea- että matalasesongin aikana saattaa esiintyä sähkökatkoksia, sekä puutetta vedestä.

Korkeasesonkina voivat kuljetusajat olla pidempiä liikenteen vuoksi.

Hotellimme vesipuistot ovat avoinna korkeasesongin aikana, joka yleensä kestää toukokuusta lokakuuhun. Joillakin hotelleilla voi olla lyhyemmät aukioloajat vesipuistoissaan korkeasesongin alussa tai lopussa. Jotkut vesipuistot avautuvat myöhemmin kauden aikana kuin itse hotellit. Hotellit päättävät itse vesipuistojensa aukioloajat ja pitävät ne usein avoinna tiettyinä vuorokaudenaikoina. Yksittäiset hotellit voivat muuttaa vesipuistojensa aukioloaikoja lyhyellä varoitusajalla ilmoittamatta siitä Nazarille. Vesipuistot voivat myös olla suljettuina huonon sään tai liian vähäisen vierasmäärän vuoksi. Lisätietoja oman hotellisi vesipuistosta löydät hotellin omilta kotisivuilta.

Korkeasesonki Turkissa, Rodoksella ja Kyproksella: 1. kesäkuuta – 30. syyskuuta.

Määrittelemättömät matkat

Ei ole mikään salaisuus, että saat määrittelemättömillä matkoilla sitä mistä maksat. Hotellistandardi saattaa olla hyvinkin vaatimaton ja hotelli on useimmiten hotelli joka ei kuulu Nazarin hotelliohjelmaan. Myymme määrittelemättömiä matkoja tilanteissa joissa matkan hinta ei kata edes lentotuolikustannuksia, ja valitsemme siitä syystä mahdollisimman halvan hotellin.

Suosittelemme, että et valitse määrittelemätöntä matkaa jos sinulla on erityisiä toiveita lomalle, matkustat lasten tai perheen kanssa. Jos haluat tietää mihin hotelliin majoitutte, täytyy teidän ostaa määritelty hotelli, joka maksaa hieman enemmän.

Emme pysty ottamaan vastaan mitään erityistoiveita määrittelemättömille matkoille. Suosittelemme sinua aina valitsemaan määritellyn matkan, varsinkin jos matkustat lasten kanssa tai jos sinulla on erityisiä laatuvaatimuksia.

Jos olet ostanut määrittelemätön matkan/Lucky-matkan, maksaa ruumaan kirjattu matkalaukku 30€/laukku/meno-paluu. Yksi laukku per henkilö (ei koske alle 2-vuotiaita), joka saa painaa maksimissaan 20 kiloa.

1. Määrittelemätön matka

Hotellistandardi saattaa olla hyvinkin vaatimaton, eikä kohdetta tai laatua ole määritelty tarkemmin. Hotellin vaihtoja saattaa matkan aikana esiintyä, joskus hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Siivouspalvelua ei voida taata, eikä vuodevaatteiden vaihtoa tai pyyhepalvelua yleensä ole. Ruokailut eivät sisälly hintaan ja vuodevaihtoehdot saattavat vaihdella. Määrittelemättömillä matkoilla ei yleensä ole matkaopaspalvelua.

2. Määrittelemätön Lucky 3-,4-,5-Star

Kohdetta ei ole sen tarkemmin määritelty ja majoitus tapahtuu yleensä hotellissa joka ei kuulu tavalliseen hotelliohjelmaamme. Nazarilla ei ole mahdollisuutta tarkistaa tai taata hotellin tasoa, mutta luokitus on virallisesti määritelty joko 3, 4 tai 5 tähtiseksi kohdemaan oman hotelliluokituksen mukaisesti, joskin hotellit ovat yleensä halvemmasta päästä. Hotellin vaihtoja saattaa matkan aikana esiintyä, joskus hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Määrittelemättömillä matkoilla ei yleensä ole matkaopaspalvelua.

Mitään toiveita hotellista, huonetyypistä tai huoneen sijainnista ei voida ottaa vastaan.

3. Lucky Pegasos

Tulet majoittumaan yhdessä Pegasos-hotelleissamme: Pegasos Worldissa, Pegasos Resortissa, Pegasos Royalissa tai Pegasos Clubissa. Nämä hotellit kuuluvat Nazar Collectioniin.

Mitään toiveita hotellista, huonetyypistä tai huoneen sijainnista ei voida ottaa vastaan.

Erityistoiveet

Me Nazarilla otamme vastaan asiakkaidemme toiveita ja teemme parhaamme niiden toteuttamiseksi. Mikäli sinulla on hyvin yksityiskohtaisia toiveita, on tärkeää että tutustut hotellien esittelyihin tarkasti, jotta voit valita sellaisen huonetyypin, joka vastaa mahdollisimman monia toiveistasi.

Nazar ei vastaa erikoisjärjestelyistä tai toiveista, joista olet itse sopinut hotellin kanssa. Emme valitettavasti voi ottaa vastaan toivomuksia mikäli olet varannut määrittelemättömän matkan tai matkapaketin reittilennoilla.

Nazarin opaspalvelu kohteessa

Opaspalvelumme

 

Mitä henkilökohtainen palvelu Nazarilla pitää sisällään?

Nazarilla annamme todella henkilökohtaista palvelua vieraillemme!

Tämä tarkoittaa muun muassa, että pidämme huolen tarpeistasi niinä aikoina, jotka sopivat sinulle parhaiten – henkilökohtaisesti ja ilman chatrobotteja. Digitaalisessa yhteydenpidossa käytämme modernia alustaa, jota kautta saat meihin yhteyden vuorokauden ympäri. Oppaamme ovat tavoitettavissa päivittäin Nazar Collection -hotelleissa ja he vierailevat säännöllisesti kaikissa kohteissamme.

 

Kohdeopas – digitaalinen opas matkakohteeseesi

Yhdellä klikkauksella saat kaiken tiedon kohteestasi, palveluistamme, turvallisuudesta lomallasi, lastenkerhoista ja paljosta muusta onlinella. Saat linkin ja QR-koodin digitaaliseen kohdeoppaaseen tulosi yhteydessä kohteeseen.

 

Tekstiviesti- ja puhelinpalvelu – ota meihin yhteyttä suoraan aurinkotuoliltasi

Helpoin tapa ottaa oppaisiimme yhteyttä lomasi aikana, on SMS-palvelumme kautta. Saat numeron meiltä tulosi yhteydessä, ja vastaamme sinulle kahden tunnin sisällä Holiday Centerimme aukioloaikoina.

Haluatko mielummin soittaa, tulet saamaan numeron myös tätä varten tulosi yhteydessä. Palvelut eivät maksa muuta, kun normaalin operaattorisi veloittaman maksun.

 

Opaspalvelu lentokentällä ja kohteessasi

Olemme pohjoismainen matkanjärjestäjä ja meillä on suomenkielisiä, pohjoismaisia ja englanninkielisiä oppaita lentokentällä ja itse kohteissamme.

On oppaiden tehtävä pitää huolen siitä, että saat mitä olet varannut koskien hotellia, kuljetusta ja retkiä. Mikäli tarvitset apua jonkun kanssa lomasi aikana koskien matkaasi tai varaustasi, on tärkeää, että otat oppaisiimme yhteyttä mahdollisimman pian. Meillä Nazarilla on hyvät rutiinit kuinka voimme auttaa sinua kohteessa nopeasti. Oppaamme ovat saavutettavissa vuorokauden ympäri.

 

Reklamaatiot ja kadotetut matkatavarat

Reklamaatiot

Jos vastoin odotuksia olet tyytymätön lomaasi, on tärkeää, että ilmoitat siitä oppaillemme jo matkakohteessa, jotta he voivat toimia ongelman ratkaisemiseksi. Emme voi ottaa jälkeenpäin vastuuta ongelmista, joista ei ole ilmoitettu matkaoppaillemme matkakohteessa. Jos mielestäsi virhettä ei kuitenkaan ole saatu korjattu kohteessa, voit kotiinpaluusi jälkeen täyttää reklamaatiokaavakkeen tällä sivustolla.

Reklamaation tulee olla perillä Nazarilla, viimeistään 2 kuukautta matkan päättymisen jälkeen.

Klikkaa tästä täyttääksesi reklamaatiolomakkeen

Myöhästyneet tai vaurioituneet matkatavarat

Saadaksesi korvausta vahingoittuneista matkatavaroista, lastenvaunuista tai muusta omaisuudestasi, tulee sinun tehdä ns. PIR-raportti. Lentokentän henkilökunta tekee raportin ennen kuin lähdet matkatavaran noutoalueelta.

Huomioi, että PIR-raporttia ei voi tehdä enää lentoasemalta poistumisen jälkeen. Tarkista, että saat alkuperäisen PIR-raportin sekä matkatavarakuitin, sillä nämä tarvitaan mahdollisen korvauksen saamiseksi lentoyhtiöltä. Huomioi myös, että vaurioituneet tavarat on reklamoitava kirjallisesti seitsemän päivän sisällä ja kadonneet ja myöhästyneet tavarat 21 päivän sisällä.

Painotamme tässäkin yhteydessä hyvän matkavakuutuksen tärkeyttä. Erityisen matkatavaravakuutuksen maksamat korvaukset ovat usein selvästi kattavampia kuin lentoyhtiöiden vastaavat. Saatte lisätietoa vakuutuksista soittamalla numeroomme 09-42722760.

Unohdetut matkatavarat

Mikäli olet unohtanut jotain kohteeseen, voimme auttaa sinua etsimään näitä. Klikkaa tästä saadaksesi lisätietoja ja täyttääksesi lomakkeen.