Käytännön tietoa


Määrittelemättömät matkat  |  Korkea- ja matalasesonki  |  Matkan kesto  |  Matkaehdot  |  Oikeudet muutoksiin | Erityistoiveet  |  Lapset matkalla  |  Yhden hengenhuonelisä  |  Pelkkä hotelli  |  Pelkät lennot


Määrittelemättömät matkat

Ei ole mikään salaisuus, että saat määrittelemättömillä matkoilla sitä mistä maksat. Hotellistandardi saattaa olla hyvinkin vaatimaton ja hotelli on useimmiten hotelli joka ei kuulu Nazarin hotelliohjelmaan. Myymme määrittelemättömiä matkoja tilanteissa joissa matkan hinta ei kata edes lentotuolikustannuksia, ja valitsemme siitä syystä mahdollisimman halvan hotellin.

Suosittelemme, että et valitse määrittelemätöntä matkaa jos sinulla on erityisiä toiveita lomalle, matkustat lasten tai perheen kanssa. Jos haluat tietää mihin hotelliin majoitutte, täytyy teidän ostaa määritelty hotelli, joka maksaa hieman enemmän.

Emme pysty ottamaan vastaan mitään erityistoiveita määrittelemättömille matkoille. Suosittelemme sinua aina valitsemaan määritellyn matkan, varsinkin jos matkustat lasten kanssa tai jos sinulla on erityisiä laatuvaatimuksia.

Jos olet ostanut määrittelemätön matkan/Lucky-matkan, maksaa ruumaan kirjattu matkalaukku 30€/laukku/meno-paluu. Yksi laukku per henkilö (ei koske alle 2-vuotiaita), joka saa painaa maksimissaan 20 kiloa.

1. Määrittelemätön matka

Hotellistandardi saattaa olla hyvinkin vaatimaton, eikä kohdetta tai laatua ole määritelty tarkemmin. Hotellin vaihtoja saattaa matkan aikana esiintyä, joskus hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Siivouspalvelua ei voida taata, eikä vuodevaatteiden vaihtoa tai pyyhepalvelua yleensä ole. Ruokailut eivät sisälly hintaan ja vuodevaihtoehdot saattavat vaihdella. Määrittelemättömillä matkoilla ei yleensä ole matkaopaspalvelua.

2. Määrittelemätön Lucky 3-,4-,5-Star

Kohdetta ei ole sen tarkemmin määritelty ja majoitus tapahtuu yleensä hotellissa joka ei kuulu tavalliseen hotelliohjelmaamme. Nazarilla ei ole mahdollisuutta tarkistaa tai taata hotellin tasoa, mutta luokitus on virallisesti määritelty joko 3, 4 tai 5 tähtiseksi kohdemaan oman hotelliluokituksen mukaisesti, joskin hotellit ovat yleensä halvemmasta päästä. Hotellin vaihtoja saattaa matkan aikana esiintyä, joskus hyvinkin lyhyellä varoitusajalla. Määrittelemättömillä matkoilla ei yleensä ole matkaopaspalvelua.

Mitään toiveita hotellista, huonetyypistä tai huoneen sijainnista ei voida ottaa vastaan.

3. Lucky Pegasos

Tulet majoittumaan yhdessä Pegasos-hotelleissamme: Pegasos Worldissa, Pegasos Resortissa, Pegasos Royalissa tai Pegasos Clubissa. Nämä hotellit kuuluvat Nazar Collectioniin.

Mitään toiveita hotellista, huonetyypistä tai huoneen sijainnista ei voida ottaa vastaan.


Korkea- ja matalasesonki

Jos matkustat matalasesongin aikana, eli ennen korkeasesonkia tai sen jälkeen, saattavat matkakohteen tietyt ravintolat, baarit ja liikkeet sulkea ovensa tavallista aikaisemmin tai olla kokonaan suljettuna. Monet hotelleista lämmitetään aurinkoenergialla, ja tästä syystä saattaa lämmityksessä ja lämpimän veden jakelussa olla pidempiä tai lyhyempiä taukoja.

Matalasesonkina saatetaan hotelli sulkea aiottua aikaisemmin, jolloin joudumme lyhyellä varoitusajalla ilmoittamaan asiakkaillemme hotellin vaihdosta. Matalasesonkina saattavat jotkin aktiviteetit ja palvelut olla poissa käytöstä. Tällaisia ovat mm. hotellien ravintolat, baarit ja altaat, mutta koskevat myös iltaohjelmia ja lasten aktiviteetteja. All Inclusive-palvelua, kuten seisovien pöytien tarjontaa saatetaan rajoittaa vastaamaan vieraiden lukumäärää.

Korkeasesongin aikana on liikettä ja toimintaa runsaasti, ja jonkin asteisia meluhaittoja, jonottamista ja odotusaikojen venymisiä saattaa esiintyä. Baareista ja ravintoloista saattaa kuulua musiikkia. Sekä korkea- että matalasesongin aikana saattaa esiintyä sähkökatkoksia, sekä puutetta vedestä.

Korkeasesonkina voivat kuljetusajat olla pidempiä liikenteen vuoksi.

Hotellimme vesipuistot ovat avoinna korkeasesongin aikana, joka yleensä kestää toukokuusta lokakuuhun. Joillakin hotelleilla voi olla lyhyemmät aukioloajat vesipuistoissaan korkeasesongin alussa tai lopussa. Jotkut vesipuistot avautuvat myöhemmin kauden aikana kuin itse hotellit. Hotellit päättävät itse vesipuistojensa aukioloajat ja pitävät ne usein avoinna tiettyinä vuorokaudenaikoina. Yksittäiset hotellit voivat muuttaa vesipuistojensa aukioloaikoja lyhyellä varoitusajalla ilmoittamatta siitä Nazarille. Vesipuistot voivat myös olla suljettuina huonon sään tai liian vähäisen vierasmäärän vuoksi. Lisätietoja oman hotellisi vesipuistosta löydät hotellin omilta kotisivuilta.

Korkeasesonki Turkissa, Rodoksella ja Kyproksella: 1. kesäkuuta – 30. syyskuuta.


Matkan kesto

Markkinoinnissamme esitettyjen tietojen mukaan matkapaketin pituus on lähdön ja paluun välinen aika, toisin sanoen aika joka kuluu siihen, että olet uudelleen lähtöpaikassasi. Lähtiessäsi matkaan lomalennoilla sunnuntaina, palaat yleensä myös sunnuntaina, eli kahdeksantena päivänä matkalle lähtösi jälkeen.

Matkan kesto on 7 tai 14 yötä, katso tarkat päivät matkavahvistuksesta/lipusta. Ensimmäinen ja/tai viimeinen päivä voivat olla matkustuspäiviä. Varatessasi matkapaketin reittilennoilla, valitset itse matkan keston ja ajat näet matkavahvistuksestasi.


Matkaehdot

Klikkaa tästä: Matkaehdot >>


Oikeudet muutoksiin

Päivitämme tarvittaessa faktatiedot koskien tuotteitamme, hyvä tietää –osiota ja Nazarin erityisehtoja matkaehdoissamme. On mahdollista, että tietoihin tulee muutoksia.


Erityistoiveet

Me Nazarilla otamme vastaan asiakkaidemme toiveita ja teemme parhaamme niiden toteuttamiseksi. Mikäli sinulla on hyvin yksityiskohtaisia toiveita, on tärkeää että tutustut hotellien esittelyihin tarkasti, jotta voit valita sellaisen huonetyypin, joka vastaa mahdollisimman monia toiveistasi.

Nazar ei vastaa erikoisjärjestelyistä tai toiveista, joista olet itse sopinut hotellin kanssa. Emme valitettavasti voi ottaa vastaan toivomuksia mikäli olet varannut määrittelemättömän matkan tai matkapaketin reittilennoilla.


Lapset matkalla

Alle 2-vuotiaat lapset

Useimmissa hotelleissa takaamme pinnasängyt kaikille alle 2-vuotiaille lapsille. Löydät matkavahvistuksestasi tiedon siitä, mikäli tämä koskee juuri sinun hotelliasi. Muussa tapauksessa voit esittää Nazarille toiveen vauvansängystä, mutta tällöin sitä ei voida taata.

Alle 2-vuotiaille lapsille ei ole ruokatarjoilua lennoilla. Lapsi, joka ei matkan aikana ole vielä täyttänyt 2 vuotta, maksaa vain 80 euroa, edellyttäen että lapsi istuu aikuisen sylissä sekä lennon että lentokenttäkuljetuksen aikana. Huomioi, että lapsen ikä lasketaan paluupäivästä. Lapsen täyttäessä 2 vuotta matkan aikana, on lentotuoli varattava ja lapsi maksaa normaalin lasten hinnan. Tarkista matkalipusta, että varaus on oikein.

Turvallisuussyistä johtuen voi jokainen aikuinen matkustaa ainoastaan yhden alle 2-vuotiaan lapsen kanssa.

Mikäli olet varannut matkapaketin reittilennoilla voi alle 2-vuotiaiden lasten hinta vaihdella. Luethan lisää lentoyhtiön omilta kotisivuilta.

Lapset hotellilla

Pyydämme huomioimaan, että tietyt hotellit vaativat pienten lapsien käyttävän uimavaippoja tai uimahousuja hotellin uima-altaassa. Kaikkien viihtyvyyden vuoksi suosittelemme ottamaan uimavaipat ja uimahousut mukaan matkalle hotellista riippumatta. Hotelliteksteissä on useimmiten maininta uimavaippojen vaatimuksesta.

Tärkeätä tietoa koskien alaikäisten matkustamista varatessasi matkapaketin lomalennoilla.

Alle 18-vuotiaat matkalla

Alle 18-vuotiaat nuoret ja lapset saavat matkustaa Kreikkaan ainoastaan aikuisen seurassa.

Kreikan lakien mukaan (koskee myös Rodosta) alle 18-vuotiaat eivät saa asua hotellihuoneessa ilman aikuisen seuraa, tarkoittaen sitä, että alle 18-vuotiaat eivät saa matkustaa Kreikkaan yksin.

Muissa kohteissa vaadimme aina yksin matkaavilta alaikäisiltä huoltajien allekirjoittaman valtakirjan.

 

Lue lisää alla:

Huoltajan lupa alle 18-vuotiaalle matkustajalle

Alaikäisiltä (alle 18-vuotiailta) matkustajilta, jotka matkustavat ilman huoltajaa, vaaditaan erillinen todistus siitä, että huoltaja hyväksyy matkasopimuksen.

Voit ladata kaavakkeen täältä ja skannata sekä lähettää allekirjoitetun valtakirjan meille sähköpostitse osoitteeseen: info@nazar.fi. Valtakirja tulee ottaa mukaan myös matkalle. Nazar ei ole vastuussa mikäli alaikäinen matkustaa ilman valtakirjaa. Huomioithan, että valtakirja koskee vain matkoja meidän lomalennoillamme, eikä tämä koske reittilentoja.

Voit myös lähettää tämän postitse osoitteeseen:

Nazar, Slagthuset,
Öresundshuset
Hans Michelsensgatan 9
211 20 Malmö
Ruotsi


Yhden hengen huonelisä

Nazarin alkaen-hinnat on laskettu olettaen, että kaksi täyden hinnan maksavaa henkilöä jakaa huoneen. Yksin matkustaessa maksettavaksi tulee yhden hengen huonelisä.


Pelkkä hotelli

Mikäli haluat varata pelkän hotellin, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä Nazarin asiakaspalveluun saadaksesi lisätietoa ja hinnan.


Pelkät lennot

Voit tilata Nazarin kautta myös pelkät lennot. Lentokenttäkuljetus voidaan ostaa erikseen tiettyjen hotellien ja lentokenttien välille. Kuljetus on ostettava vähintään kolme päivää ennen matkaan lähtöä, eikä sitä voida ostaa paikan päällä.

Lentoruoka ei kuulu matkan hintaan, mutta tämä voidaan ostaa viimeistään kolme päivää ennen matkalle lätöä.

Lentolippuun kuuluu käsimatkatavara. Tarkempaa tietoa matkatavaroista voi lukea asiakaspalvelu-osasta kotisivuiltamme.

Alle 16-vuotiaat eivät saa matkustaa ilman aikuista matkaseuraa. Ottakaa yhteyttä meihin lisätietoja varten viimeistään 5 arkipäivää ennen lähtöä.


Nauhoitetut puhelut

Nauhoitamme puhelun soittaessasi asiakaspalvelunumeroomme. Mikäli et tahdo, että puhelua nauhoitetaan, voit päättää tämän napinpainalluksella. Puhelut nauhoitetaan palvelumme ja työskentelytapamme parantamiseksi, jotta voisimme aina auttaa sinua parhaalla mahdollisella tavalla. Säilytämme nauhoitteet kuukauden ajan.